A dízelautóknak megváltozott az eredeti célja?
Eleinte a dízeleknek a gazdaságosság volt a célja.
A régebbiek, sőt még a korai turbódízelek is, nem voltak problémásabbak, mint egy benzinmotor.
Ugyanúgy elmehettél velük a Holdig 3x meg vissza, mint egy benzinessel.
Viszont, a dízel mára "túlfejlődött".
Már nem csak a gazdaságosság a lényeg, hanem az erő, teljesítmény is.Egy modern turbódízel mára már akkora teljesítményű, mint egy benzines.
Az a baj, hogy ennek a nagy teljesítménynek megvan az ára, a dízelek elég szerízigényesek, érzékenyek, szervizköltségesek lettek.
A magasnyomású befecskendezést nem bírják annyira az alkatrészek, ezért, korán cserélni kell.
Aztán, ott a kettős tömegű lendkerék, turbófeltöltő, porlasztófejek...stb
Véleményem szerint, rossz irányba haladt a fejlesztés.
Hát már nem cél a tartósság, ha erre gondolsz.
A piacot formálni is lehet. ;)
Kaptan kölcsön egy 25 éves Turbodiesel transportert. Ha hidegen a dúsító nincs rendesen ráhúzva, akkor fehéresen pöfékel, de ráhúzva már nem. Melegen meg egyáltalán nem és nem is kormol.
De látok egy-két 10 év alatti Audit, úgy kormolnak mint régen az ifák. Miért van ez? Ez normális?
Mert közben meg azt hallom hogy a legkirályabb autók, legalábbis a tulajaik szerint.
"De látok egy-két 10 év alatti Audit, úgy kormolnak mint régen az ifák. Miért van ez? Ez normális? "
Nem, ez nem normális!
Ez két okra vezethető vissza:
- vagy kivan a gép, és a trehány a gazdája a motorfelújítás helyett csak a csicsákra költ,
- avagy csináltattak rajta + 5 LE-ért egy gagyi chiptuningot, és attól füstöl, ha gázt ad a tulaj.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!