Az amerikai autók tartósabbak, strapabíróbbak, mint az európaiak?
Megfigyeltem, hogy az USA-ban rengeteg a régebbi autó.
Magyarországon 16 évesnél idősebbet sem látni sokat, Nyugat-Európában meg pláne.
Az USA-ban viszont vígan gurulnak a 30-45 éves autók is.
Ennek mi az oka?
Annyira tartósak?
Az európai autók közül az idősebbek, nagyon hajlamosak voltak a rozsdásodásra, sokan emiatt is adták el őket.
"Magyarországon 16 évesnél idősebbet sem látni sokat"
Mivan? 20 évesen hozzák be a BMW-ket meg mindent, és még használják legalább 5 évig.
USA-ban több dolog miatt is van sok régi autó (amúgy nem olyan sok mint gondolod, ott is nagy ritkán bukkan fel egy-egy 30+ éves autó). Tehát sokkal lazábbak a feltételek elsősorban. Nembaj ha hullik szét az egész autó, megkapja a műszakit. Sőt, bizonyos államokban még műszaki sem kell. Európában ugye szigorúak a feltételek, egy 15+ éves autóra sokszor annyit kellene költeni, hogy érdemesebb betolni a bontóba.
A másik, hogy tényleg tartósabbak. A motorok átlagban ilyen 3000 ccm-sek, de nem ritka a 4-5 literes motor sem, viszont lóerőben gyengébb. Magyarul nagyon tartósak a motorok meg az egész mechanika. Sokáig bírják. A rozsdásodás pedig az éghajlat miatt van, Európában az éghajlat elég sz*r ilyen szempontból.
Nem tudom honnan szeded azt amit írsz, de szerintem köszönő viszonyba nincs a valósággal. Nézz meg egy random nagyváros utcáit az USA-ba google street view-en. Nem sűrűn fogsz látni túl öreg autókat. Ami nem is csoda, hiszen az amerikainak van pénze sűrűn cserélgetni.
Míg a magyar utakon tömegelnek a 20-30 éves golfok, bálnamercik, ladák, 80-as audik, szakadt öreg 3-as bmw-k, suzuki swiftek, és még folytathatnám.
Lehet nem filmekből kellene kiindulni. :D
Amerikában is látni 10 évnél idősebb autókat bőven, de azért a 30 éves kocsikat valószínű hobbiból tartják.
Ott kicsit más a helyzet, olcsóbbak az autók, magasabbak a fizetések.
Itthon is lecserélnék sokan a kocsit ha megtehetnék.
Az amerikai veteran autoknak sokkal nagyobb a kultusza az USAban, mint az europai autoknak Europaban. Egy-egy autostalalkozon roskadasig vannak a mindenfele allapotu Mustangok, Cudak, Challyk, stb. Ezen autok tulajdonosai ritkan hasznaljak oket munkaba jarashoz vagy bolta meneshez. Van sajat "furikazos" kocsijuk es az oreg vas az inkabb egy hobbi, amit simogatnak, epitgetnek es olykor talalkozokra kivisznek mutogatni, vagy vasarnapi kocsikazashoz eloveszik.
Az alkatreszek ezekhez a "hazai" kocsikhoz olcso, bontobol szinte mindent meglehet venni kilora es a muszaki vizsga tenyleg csak abbol all, hogy legyen rajta szelvedo meg motorhazteto es kabe ennyi. Sokkal szigorubbak az europai eloirasok, mint itt az USAban.
Raadasul Europaban sokan kenyszerbol jarnak ilyen oreg vasakkal es a szigoru muszaki miatt karbantartjak, vigyaznak a kocsikra, es a Tescoba meg az iskolaba a gyerekert is ezekkel jarnak, mert nem tehetik meg hogy 2 autot tartsanak fenn, amibol az egyik csak hobbi.
A motor merete persze szamit a tartossagban. Mai napig kiadnak 5 meg 6 literes motorokat, es az emberek veszik mint a cukrot, mert a fizetesekhez kepest a benzin nem draga, es par100ezer kilometer tenyleg meg se kottyan ezeknek a nagy 'teherauto' motoroknak, vagyis amig a tobbi reszet a kocsinak rendszeresen karbantartjak, addig vigan elmennek a vilag vegere is ezek a nagy dogok.
Europaban probalj meg "nepautot" csinalni egy 4-5 literes szemelyautobol. Mindenkinek a "vegyel benzinkutat is a kocsi melle" lesz a reakcioja.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!