Egy 400 lóerős autónak kitörhet a fara, akár egy előzésnél?
Van egy ismerősöm, akinek van egy BMW 760iL (E65) típusú autója, 445 LE, és megbeszéltük,hogy valamikor kipróbálhatom.
Várom már, de tegnap láttam egy feltehetőleg M5-ös BMW-t, 4 kipufogója volt, meg a hangja alapján gondolom annak.
Ez megelőzött egy elég szar úton,úgy hogy én is mentem 90-100-al, ő meg aztán taposta is.Gyorsan kellett visszatérnie, mert jöttek szemből, de előttem is mentek, így fékeznie is kellett.Villant a féklámpája, és a fara szemmel láthatóan már ment is a másik sáv felé.
Kicsit én is megijedtem, de nem történt semmi, csak belegondoltam,hogy az M5 is van 400 LE, a 760 meg még annál is erősebb.
Nyilván a kipróbálás nem abból állna,hogy 200-al árkon bokron át, de azért egy-egy előzést eltudnék képzelni, csak most így ráébredtem,hogy egy ilyen erős autó marhára nem játék.
Bízok magamban annyira,hogy tudom,semmiképpen nem törném szét, de ezeknél tényleg előfordul,hogy önálló életre kel a fara, vagy ez inkább a sofőrön múlik?
Azt írod
" Villant a féklámpája és a fara szemmel láthatóan már ment is a másik sáv felé".
Na akkor a fékezéstől farolhatott meg. Az teljesen a sofőrön múlik hogyan viselkedik az autó. Ha valaki nem érzi , nem tud bánni egy autóval akkor az 50 lóerős is megviccelheti. Én neked is azt javaslom hogy legalább egy néhány tízezer km legyen a lábadba kisebb autókkal , mig egy ilyen erőssel elkezdesz vagánykodni. Tudod minél magasabbra megy az ember , annál nagyobbat eshet.
Attól is függ milyen beállításon van az autó és milyen az útfelület, mert ha sport módban van akkor már ott elbaltázhatja az ember egy síkos útra, de amúgy a nagyobb 7-es, kisebb eséllyel dobj ki a farát, vagy kevésbé tolja ki, mint az 5-ös és főleg mint egy M5.
Amúgy jó a megoldás a BMW-ben a hátsókerék hajtásra, de elő autónak senki ne vegye! Mert csúnya meglepetések érhetik.
Érdekes a szitu amit láthattál, nem tudom mi történhetett.
Amúgy ezekben az E65-ösökben, meg az M5-ösökben is, bolondbiztos az ESP. Azaz ha nincs kikapcsolva, padlózhatod akárhogy, mert úgysem fog elpörögni. Főleg a 7-es BMW, ami egy elég nyugis autó. Nyugodtan kipróbálhatod a 760-ast, nem lesz semmi baj, csak annyi, hogy ne egyből nyomj padlógázt, meg kanyarokban vigyázz egy kicsit, amíg megszokod hogy hogyan viselkedik.
Régen voltak nagyon veszélyesek az ilyen 150-200 lóerő körüli BMW-k, amikben se ABS, se ESP, és nem is voltak ilyen nehezek. Például egy E30-ast már ésszel kell vezetni, de még az E34-es is tud meglepiket okozni.
Minden elektronika legyen bekapcsolva és a kanyarokban lehetőleg ne padlózd el neki. Ha nem kezded el az autó fizikai határait feszegetni, akkor nem lesz gond.
... és igen. Oké hogy 1800-1900 kilós autó és oké hogy automata váltó. De akkor is itt majd 450 lóerő megy rá a hátsó kerekekre. Elektronika nélkül egy kezdő sofőr simán az első előzésnél is árokba boríthatja, ha úgy bánik a pedállal mint egy kommerszebb autónál.
Attól is függ milyen beállításon van az autó, mert simán bármit kijöhet véletlenül is, ha vadulsz.
Amúgy meg kézifék, és úgy padló gáz és kikapcsolt cuccok, és ott a fardobás direktbe.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!