Nyomaték érezhető előzésnél, kigyorsításnál, emelkedőn?
nagynéha megnézzük a haverral, lustul-e a kocsija..azonos márkájú, tipusú 100 lovas mindkettőnk kocsija, csak az övé dízel, az enyém benzines(automata)...
egyszerre indulunk padlógázzal, de eddig még lealázott...a dízel nyomatéka verhetetlen...
jaj megint ez a dízel nyomaték buzulás, annyira unalmas már, hogy egyesek nem képesek felfogni:
kW = RPM x Nm / 9548,8
vagyis:
nyomaték x fordulat = fordulat x nyomaték
mindegy, hogy a fordulatszámod, vagy a nyomatékod a több, a végeredmény úgyis egyenlő lesz, mindegy, hogy van 2000 fordulatod és 200Nm-ed, vagy 4000 fordulatod és 100Nm-ed, mert 2000 x 200 ugyanannyi, mint 4000 x 100...
a teljesítmény viszi előre a kocsit, nem a nyomaték, a nyomaték szart se ér fordulatszám nélkül, Margit néni is húz 800Nm-t ha rácsimpaszkodik a szőlődaráló 1 méteres erőkarjára, mégse tolja föl a megpakolt ducatot az emelkedőn...
ha egy 500Nm-t leadó dízelt 2000-es fordulaton lepadlózol, az pontosan annyira fog megindulni, mintha egy 200Nm-t leadó benzinesnek visszaváltasz és 5000-es fordulaton padlóznád le... tehát egy 200 lóerős dízel pontosan ugyanúgy megy, mint egy 200 lóerős benzines, azzal a különbséggel, hogy a benzines pörögni szeret, a dízel meg az alacsony fordulatokat szereti, a nyomaték különbség csak alacsony fordulaton érződik, ami viszont csúcsteljesítményt nem befolyásolja
tehát a dízelt erősebbnek érzed kis fordulaton, nem kell és nem is igazán érdemes visszaváltani és pörgetni, a benzines pedig az ellentéte, kis fordulaton nem érdemes erőltetni, ha előzni akarsz, vissza 2-3 fokozatot és akkor fog megindulni
5-ös
Pont erről beszéltem én is, csak te okosabbnak próbálsz tűnni. Pont ez az, hogy senki sem szokta állandóan 5000-resen járatni a benzinest, mert akkor zabál az autó, és a motor is hamar kuka lenne. A dízelnek pedig normális fordulaton is van ereje. Ezért sokkal kellemesebb vezetni, és érződik erősebbnek mindig. Ja és nem mindig azon kell töprengeni, hogy na most hanyasba váltsak vissza.
"Pont ez az, hogy senki sem szokta állandóan 5000-resen járatni a benzinest, mert akkor zabál az autó, és a motor is hamar kuka lenne."
pont annyiszor pörgetem 5000-ig a benzinest, ahányszor te padlógázt nyomsz 2000-es fordulaton a dízelnek, és hidd el az alacsony fordulaton padlózás előbb teszi tönkre a motort, mint a pörgetés, másrészt kb mindegy milyen fordulaton padlózod le, a pillanatnyi fogyasztásmérő 2000-nél is kiakad ha padlót nyomsz...
"A dízelnek pedig normális fordulaton is van ereje. Ezért sokkal kellemesebb vezetni, és érződik erősebbnek mindig."
Kinek mi a kellemes, én ha előzök inkább visszaváltok 2-3 fokozatot és pörgetem pirosba a finoman duruzsoló benzinest, minthogy lusta/béna legyek a visszaváltáshoz, és a kerepelést hallgassam. A visszaváltás meg szerintem csak neked jelent problémát, én soha nem gondolkodtam még rajta, hogy hányadikba váltsak vissza, tudom mennyivel megyek, és tudom melyik fokozatba rakjam ahhoz, hogy ne szabályozzon le előzés közben, de pörögjön. Nyilván pl 80-nál nem fogok 2-esbe váltani, de 3-asban 80-120 tökéletes.
Másrészt a benzinest sem kell úgy elképzelni, hogy 2000-es fordulaton nem lehet használni, hidd el, a szabályos közeledéshez és szolid gyorsításhoz elég lehelgetni a pedált, előzésnél meg vissza kell váltani és probléma megoldva... :D
végeredmény: kinek a pap, kinek a papné...
"Nyilván pl 80-nál nem fogok 2-esbe váltani, de 3-asban 80-120 tökéletes. "
Na erről van szó, a dízelnél 80-nál még 4-be sem kell visszategyem, mert onnan is kilő mint a rakéta 5-ösben. Ja és nem is kell padlózzam hogy meginduljon. És tudd meg, hogy semmilyen alkatrésznek nem tesz jót, hogy mindig vissza kell váltogatni, és pörgetni a motort.
én szeretem visszaszúrni, nem vagyok lusta és élvezem ha megkergetem kicsit... :)
tönkre meg nem megy attól, ha néha megpörgeted, annyi kell neki, néha a dízelt is meg kell, de minél többször írod ezt le, annál egyértelműbb számomra, hogy az alapokkal sem vagy tisztában, csak találomra benyögsz valamit, amit valami "szakértőtől" félfüllel meghallottál...
ajánlom figyelmedbe, legalább az alapokkal legyél tisztában:
krúzolásnál meg a benzines is ugyanúgy 2000 körül ketyeg, mint az istendízeled... :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!