Bmw 320D e46 vélemény?
Sziasztok,autó vétel elött állok és véleményeket szeretnék kérni a bmw e46 320d-ről. Leginkább a 136 lóerősről.
Tipus hibákat tudtok mondani?
Nekem van egy vén. 2000-es évjárat, hiteles 193 ezer km-rel vettem, hitelesen pappertől (németeknél benne vannak a forgalmiban a tulaj adatai, mielőtt valaki beleköt hogy kamu).
A típushiba hogy a turbó meg a kettős tömegű lendkerék kifekszik.
Én mentem eddig vele 20 ezer km-t, a 3000 eurós rárt már visszahozta, most már kicsit rezegve indul, haverom azt mondja most kellene cserélni lendkereket, ha nem akarom hogy nagyobb baj legyen.
A turbó 400 euró ha cserélni kell, plusz a munka, de ha betartod az ide vonatkozó szabályokat akkor elvileg nem lesz gond. Nekem tölt még rendesen.
Amit hallottam hogy az erősebbnek még jellemző hogy a pillangószelepek elfáradnak, leszakad, és ha bemegy a hengerbe akkor annyi a motornak. A 136-oson még nem hallottam ilyent.
Jó motor de sok típus hibája van.
Adagoló elektronika nem túl acélos (pont mint a 2.5 V6 TDI nél), 2t és turbo az minden modernebb dízelben van. Főtengelytárcsa szokta megadni magát, ezt nyikorgással jelzi. Hátsó futóművet szereti törni. Törő pillangószelepek tudtommal csak a CR változatban van. Viszont amit olajcserekor kell rajta cserélni az a kartergáz szűrő, ami egy plusz kiadás az átlag dízelekhez ha a turbót óvni szeretnéd. Kijelző pixelhiba. Hú hirtelen ennyi.
BMW meg dízelmotor mért lenne gond... csak az eladott új BMW-k 80%-a is dízel, olyan rosszak.
Konkrétan nagyobb baj ezzel a motorral sincs, ha akrban volt tartva. Bár aahhoz nagy szerencse kell hogy lyat találj ami végig megkapta a törőést ennyi ideig.
"BMW meg dízelmotor mért lenne gond... csak az eladott új BMW-k 80%-a is dízel, olyan rosszak. "
Hát újonnan nincs is velük gond, a későbbiek miatt meg már nem az első tulaj feje fog fájni, mert ő elpasszolja pár évesen és veszi az újat... :D
Nyilván bele kell számolni az esetleges költségeket, amikor valaki dízel autót vesz (márkától függetlenül). Ha valaki sokat megy, megtérül.
A kettostomegu, turbó elomlasa nem tipushiba, ezek hajlamosak tönkremenni bármilyen autóban, bizonyos idő, bizonyos használat után.
Kérdező, inkább a 150le-set vedd, ha teheted.
2012-es 335d-t hajtok, közeledik benn a 200.000km de eddig csak vezérlés lett egyszer cserélve, illetve most lesz hamarosan második alkalommal.
Még azt se mondhatom hogy kímélném, mert német szakaszokon meg szoktam kergetni rendesen.
Nem csörgött a lánc akkor se még, de ha egyszer a km annyi, akkor egy csere nem ártott.
2004-ig volt E46-om is, igaz 330d, mondjuk ott 128.000-nél szívósor teljesen cserélve lett, még nem okozott gondot, de már látszott rajta, hogy ideje kezdeni vele valamit. Dugózás olcsóbb lett volna, de későbbi eladást szem előtt tartva úgy voltam vele, hogy lesz rá új, aztán következő tulaj majd ledugóztatja ha úgy szeretné, de nem köthetnek bele eladáskor.
2006-2012 között Lexus-om volt, de azt sose tudtam úgy kedvelni mint a BMW-t, a végére bántam is rendesen. Nem volt rossz autó, csak az egész annyira " távol " tette a dolgát, hogy semmi élvezeti értéke nem volt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!