Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mennyire jó a 20W-50-es...

Mennyire jó a 20W-50-es motorolaj?

Figyelt kérdés
Mikor érdemes azt használni?

2016. márc. 20. 09:16
1 2 3
 11/23 anonim ***** válasza:
29%

A gépkönyvet nem kell elővennem,itt van a gépen pdf-ben.Képzeld a min. API teljesítményszint van előirva,a viszkozitási tartomány pedig éghajlatra vetítve van egy tól-ig tartományba,és a 20W-50 pedig a hülye olasz mérnökök szerint is belefér még.Kokoszosodás,"bitumenesedés" a csereperiódusok be nem tartásából adódik(bármelyik olajnál)nem a viszkozitási fokozattól mérnök úr! :-)

Vagy mézet vagy ilyen olajat nem láttál még életedben,ugyanis sűrűségben nagyon messze állnak egymástól.Igazából kár is tovább koptatni a billentyűzetet,ugyanazokat az érv és tény nélküli butaságokat fújod ami szájrór szájra terjed már régen itt a neten.(Csodálkozok,hogy a "fáradt olajból van" verzióval még senki nem jött elő... :-))

2016. ápr. 6. 20:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/23 Beviz Elek ***** válasza:

Lehet hogy megengedett, de akkor sem erőltetném. A 20w50 sűrűbb a 15w40-nél.


[link]

2016. ápr. 7. 13:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/23 anonim ***** válasza:
38%

"A 20w50 sűrűbb a 15w40-nél. "


Ebben tökéletesen igazad van,ezt senki nem is vitatta.

A videó is jól szemlélteti a sűrűséget,egy probléma van vele,nem életszerű.Az elmúlt "téli" évek miatt pláne,de ilyen szélsőséges hőmérséklet kb 10 évente egyszer fordul elő kishazánkban.Nem véletlenül a SAE szabványban a viszkozitást 100C-on mérik,hiszen átlagban az olaj élettartamának kb 90%-át ezen az üzemi hőmérsékleten futtja le,sőt nyári erőltetett üzemben az olajteknőben akár 130-140C-is felmegy.Tessék elképzelni mondjuk egy 5W-30 olaj egy idősebb,kopottabb motorban ilyenkor mit tud nyújtani...

2016. ápr. 7. 15:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/23 Beviz Elek ***** válasza:
55%

Nem mindegy hogy öreg vagy fiatal motorban melegszik fel? Az olaj hűt és ken (nem tömít!). Az új motorban és a régi motorban ugyanannyit ken 130-140 fokon, tehát semmivel sem rosszabb a régiben.


Nem tudom hogy te hogy használod a kocsid, legtöbbet én is otthon rohangálok, de 2014 telén csak belefutottam egy -20fokos reggeli indításba. Nem mindegy hogy mennyire sűrűsödik be az olaj.


Az összes használatot tekintve 98-99% üzemi hőn megy, de az az 1-2% alatt többet kopik a motor, a sűrű olajjal ezzel csak rásegítesz.


Nem véletlen az sem, hogy egy normálisan karbantartott autó, betartott intervallumokkal normális olajjal töltve, normális vezetési stílusban több százezret elgurul, de ugyanazzal a motorral szerelt autó ha reggelente kulcsfordítás után már tolva van, akkor 100ezernél eregeti a szép kék füstöt. Ez azért van mert hidegen rosszabb az olaj kenése, jobban kopik a motor. Ha ezt tetőzöd még egy hulladék olajjal...

2016. ápr. 7. 18:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/23 anonim ***** válasza:
38%

"Az olaj hűt és ken (nem tömít!)"


Bizony van tömítő szerepe is: dugattyú-dugattyúgyűrű-hengerpalást közötti "finomtömítés" a motorolaj végzi.

Pontosan ezért van,hogy egy öregebb sok km-es autó a "higabb" melegoldali viszkozitású olajat szépen eszi.


"hulladék olaj"

Az olaj minőségét az API jelzőszám mutatja,a SAE viszkozitási indexnek semmi köze hozzá.A ma kapható olajok közül gyakorlatilag nem létezik olyan ami egy ~20 éves autóba ne lenne megfelelő.

2016. ápr. 14. 08:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/23 anonim ***** válasza:
64%

"Pontosan ezért van,hogy egy öregebb sok km-es autó a "higabb" melegoldali viszkozitású olajat szépen eszi. "


Tudok elég sok 300-350 000km-t futott autóról, ami még nem eszi az 5W30-at, 10-12 000-res csereperiódusban nem kell rátölteni. Akkor mennyi lehet abban a motorban, vagy mit kapott az a motor ( pontosabban mit nem kapott az évek során) ami mondjuk óra szerinti 200 000-res futásnál, már eszi a 10W40-et is -ilyenről is tudok. Azért itt már vagy kimaradt néhány olajcsere, vagy a futás a többszöröse az óra által jelzettnek. :)

2016. ápr. 14. 08:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/23 anonim ***** válasza:
20W-50-es motorolaj igen is hasznos tud lenni abban az esetben ha a motorunk már bőven túlfutotta az autógyártó által felállított élettartamot. Persze ez nem azt jelenti, hogy okvetlen tönkre kell menni a motornak. Amelyik motor már eléggé eszi az olajat, annál ez az olaj még lehet, hogy hosszú-hosszú kilométerekkel meghosszabbítja a motor működését, ugyanis a vastagabb tehát nagyobb viszkozitású olaj vastagabb olajfilmet képez ami szükséges pl. a hengerfal és a dugattyúgyűrűk közti túlzott kopás miatt fellépő nagyobb egyenetlenségek és hézag kitöltéséhez. Ugyanis az olaj legfőbb feladata az, hogy a motorban forgó-mozgó alkatrészeket súrlódásmentessé tegye tehát az alkatrészek a legkevésbé érintkezzenek egymásnak. Ahogy a henger kopott, úgy nagy a kopás pl. a főtengely csúszócsapágyaiban is ami szintén kívánja a nagyobb olajfilmet. Új motoroknál az 5w-30 tökéletesen ellátja ezt a feladatot mert még minimális vastagságú olajfilmet kell kialakítani ahhoz, hogy az olaj súrlódásmentessé tegye az alkatrészeket ( új motor esetében ha 20W-50-est öntenénk bele akkor még újkorában hazavágnánk a motort ). Viszont 100ezer kilométer felett idővel érdemes 10w-40et választani. Olajfogyasztás esetén kell kitapasztalni azt, hogy melyik olajat válasszuk. Ajánlom a még nem megvásárolt olajak típusát és adatlapját gondosan átolvasni, mert abból sokat tudhatunk meg. Az, hogy szintetikus, fél-szintetikus, vagy ásványi olajat szeretnénk az már egy másik kérdés. Nem biztos, hogy a 20 évvel ezelőtt legyártott autónkhoz szükséges a legdrágább fullszinetikus olaj. Sőt.... Tehát kérdésedre a válasz: Ha 1000kmre 1 liter olaja elfogyaszt a jármű akkor nyugodtan öntsd bele. :) Főleg ha még mechanikus vezérlésű és nem hidrotőkés. Utóbbi esetben még megpróbálkoznék a 15w-50-el.
2017. nov. 6. 20:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/23 anonim ***** válasza:
38%

Érdekes olvasni egy olyan vitát ami lényegében a csóróságot és butaságot hivatott leplezni. 20W-50-es olaj legfeljebb Afrika vagy a Közel-Kelet sivatagos részein lehet jó választás, a mi éghajlatunkon nem indokolt, semmilyen esetben. Ha már "mindegy" a motornak akkor persze tényleg mindegy. De ha még extra fizetség nélkül megy át az autó a műszaki vizsgán akkor a 10W-40 a jó megoldás. Mondanám a 15W-40-et, de annál figyelni kell hogy ne full ásványi legyen, vannak félszintetikusak is, pl. Castrol GTX.

A 20W-50 hidegen alig folyik, indítás után baromi nehezen jut el a kenési helyekig, legalábbis sokkal nehezebben, mint a vékonyabb olajok. Ilyenkor szenvedi el a motor a legnagyobb kopást, meg amikor elindulunk..

Nagyon jó lenne ha mindenki tágítaná a tudtát, utánaolvasna ennek az egész olajos témakörnek, mert sokan vannak itt tévúton a félretájékozottság okán.

2017. nov. 7. 09:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/23 anonim ***** válasza:
Nem igazán értem, hogy abban amit leírtam mi a butaság. Hidegben télen maximum az 5w-30 lehet jó megoldás a motornak, de még is pl. egy skoda feliciának miért a 15w-40 a követelmény? És gondolok itt a ,,csak,, 15 éves felíciára. Ebbe max új korában lehetett rakni 10w-40-est. Lehet akármilyen olaj a motorba, egyetlen egy sem biztosít megfelelő kenést amíg el nem éri legalább a 60-70 fokot az olaj. Ha nem az én hozzászólásomat gondoltad butaságnak akkor én kérek elnézést.
2017. nov. 7. 18:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/23 anonim ***** válasza:

Nem vitatkozni szeretnék, de még annyit hozzátennék, hogy a motorgyártó mérnökök hidegindítás esetére belekalkulálták az olajnyomás nélküli károsodásmentes maximális időtartamot a motorok gyártásánál. A motor nem használt állapotában sem folyik vissza az összes olaj az olajteknőbe ezért mindig marad annyi olaj a motorikus alkatrészeken ami biztosítja a kenést arra az időre amíg a motor nem teljesíti az elvárt olajnyomást. A csapágyak mind bőven olajosak akkor is ha épp napokig nem használjuk a gépjárművet, a főtengelyben is marad valamennyi és ezt el is tudja juttatni forgás által a csúszócsapágyakhoz és gyűrűkhöz, tehát olajnyomás nélkül is biztosítja a kenést addig amíg hideg állapotban az olajpumpa el nem juttatja az olajat mindenhová. Gondoljunk csak a 2 ütemű motorok kenésére, hogy ott mennyi idő mire a benzinhez kevert olaj eljut a főtengelycsapágyakhoz.

Mivel a hajtókarcsapágyak és a dugattyúgyűrűk is porkohászattal készülnek ez miatt apró mikroszkópikus pórusok vannak rajtuk amik képesek megtartani az olajat. Ez is tudja biztosítani a megfelelő kenést addig amíg új olajat nem kapnak. Ebből kifolyólag oly mindegy, hogy nálunk vagy afrikában használjuk a gépjárművet, ha a gyártó engedi, hogy használjuk ezt a fajta olajat akkor indokolt esetben szabad használni. Mivel az olajakat is üzemi hőmérsékletű használatra tervezték ezért lényegesebb vitatni inkább a W utáni számot. Kopott motor esetén az üzemi hőmérsékletű olaj viszkozitása a mérvadó. Ilyen esetben megoldást jelenthet, ha már annyira védeni szeretnénk olajfogyasztó agregátunkat, ha nyári időszakban pl- 20W-50-es, téli időszakban 15w-50es olajat használunk. A gond ott kezdődik mikor üzemmeleg motornál egyszer csak valami oknál fogva eltűnik az olajnyomás, ilyenkor a maradék olaj képes megégni így extrém rövid időn belül károsodik a motor. Lehetne ezt a végtelenségig vitatni, tapasztalat kérdése az egész. Vitatható az is, amiről eddig senki nem beszélt, hogy milyen olajszűrőt használunk. Tölthetünk minőségi olajat a motorba ha a legócskább olajszűrőt használunk hozzá. Se nem szűr rendesen, és ráadásul sok szűrőn visszacsapó szelep sincs ami meggátolja, hogy a szűrőből visszafollyon az olaj az olajteknőbe ami a legközelebbi indításnál szintén hosszú másodpercekkel meghosszabbítja az elvárt olajnyomás idejét.

2017. nov. 7. 21:55
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!