Milyen pozitív és milyen negatív érvek állnak amellett ha egy autó veterán?
Az sem rossz... :-P
Ketté kell választani a dolgot: attól, hogy "veterán", vagyis 30 évnél idősebb, még nem biztos, hogy van muzeális minősítése. Ha csak a kort nézzük, rettentő szubjektív, mi a jó és a rossz benne, lehetetlen általánosan megmondani.
Ha azt nézzük, mik a muzeális minősítés előnyei és hátrányai... Az előny az, hogy az autó értékét növeli, drágábban lehet eladni és egyszerűbb azt mondani, hogy "veteránvizsgás", mint körbeírni az állapotot. Ezt általában elismerik és onnantól kezdve nincs vele gond. Ezen kívül az autó mentesül a most érvényes műszaki követelmények egy része alól: lehet pl. piros az indexe vagy a megengedettnél hangosabb a kipufogója, mert nem az épp aktuális előírásoknak kell megfelelnie, hanem a gyári kivitelnek. Ez pedig néha szöges ellentétben áll a mai hatósági előírásokkal (pl. az irányjelzők csak 1977 óta villogó borostyánsárga lámpák, előtte volt sokféle változat). Ezen kívül a gépjárműadó is kedvezményes (vagy nincs is, ezt fejből nem tudom), kötelező biztosítást is olcsóbban lehet rájuk kötni... Egyszóval sok gyakorlati haszna van, amik valóban előnyösek egy olyan járműnél, amit az ember ritkán, hobbicélra használ.
De vannak hátrányai is. Először is drága, hiszen a vizsga sem ingyenes és a vizsgához megfelelő színvonalú felújítás is sokba kerül. Az átépítést csak korlátozott mértékben nézik el, ezért aki szeretné az autóját alaposan modernizálni, átépíteni (pl. 312-1-es, "kiskerekű púpos" Wartrburg karosszéria az újabb, tárcsafékes 353W alvázon), annak ez a megoldás nem járható út. Ezen kívül ott van még a rengeteg ügyintézés (OT-rendszám esetén a forgalmi cseréje) és a minősítés körüli ellentmondások (ezt sem angyalok végzik, bőven akadtak kétes esetek).
Az első nagyon vicces ember.
Amúgy a veteránautókban még volt anyag és nem műanyagból voltak.
A mai autókat majd megnézheted 30-40 évesen.
Sajnos sokan kinyírják a dízeleket mivel nem tudják a dízel alapszabályait, pl hogy jól be kell melegíteni meg alacsony fordulaton használni...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!