Simson teljesítménye növelhető kipufogó bandázzsal?
az oszt' igen, komoly fizika... :DDD
te amúgy érted is amit mondasz? mi köze a hőmérsékletnek a mozgási sebességhez?
a hőmérséklet a gázok térfogatát, tehát a csőben lévő gázok mennyiségét, tehát tömegét befolyásolja (lásd. intercooler), vagyis a hidegebb gázokat nehezebben tudja kitolni a dugattyú a csövön, de mivel ez egy 2t motor, így ez itt abszolút lényegtelen... :D
a 2t a visszatöltésről szól, semmi másról... alapvető probléma, hogy a kipufogórésen távozó gázok magukkal szippantják a felömlőn a hengerbe érkező friss benzin-levegő keverék egy jelentős részét, a tervezett kipufogó (rezonátor) feladata pedig az, hogy ezt a folyamatot egy visszafelé irányított gázhullámmal megakadályozza (vagy legalábbis csökkentse)
ahhoz, hogy ez a visszatöltő hullám pontosan időzítve érjen vissza a hengerhez még az előtt, hogy a dugattyú bezárná a kipufogórést, ahhoz nyomásértéknek és időzítésnek stimmelnie kell
részleteket lásd:
ha a 2t-re rátennél egy 4t kipufogót, azt vennéd észre, hogy még gyengébb lesz tőle, mivel ott a gázok eltávolítása a lényeg, 2t esetén viszont a friss töltet visszapasszírozása a hengerbe
a simson kipufogója borzalmasan szar, az egészet le kéne cserélni, rátenni egy 4 felömlős hengert, és hozzá egy rezót terveztetni, hidd el, megtáltosodik tőle... 70/4f tulajként mondom
O.o
Érdekes gondolatmenet lenne. :D Amúgy minél " hűvösebb " a kipufogógáz annál jobb. Ha belegondolsz ami kimegy hő formájában az mind fel nem használt energia.
Érdekes példa: Benzin vs dízel, vajon melyikből jön ki a melegebb gáz?:D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!