Ennyit számít a légellenállás?
Hali
Láttam egy netes tesztet ahol egy új Clio-t teszteltek,autópályán mondták,hogy -2 ,-3 liter fogyasztás csökkenést ellehet érni egy kamion mögé be gubódzva ,és tényleg -2.4 literrel kevesebbet mutatott a fogyasztásmérő.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
Így van, hisz sok más mellett ugyan, de a légellenállás a leginkább lassító tényező. Csak a kamionos nem fog neked örülni, mert az ő fogyasztása meg annyival nő amennyivel a tied csökken.
Plusz, nekem legalábbis nagyon zavaró, ha hosszútávon nem látok ki mögüle, és többnyire az ilyesmi fékút szempontjából sem valami biztonságos.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Tényleg ennyit számít, de én nem szívesen mennék féktávon belül.
Suhanc koromban biciklivel mentem gyakran pótkocsis traktor mögött szinte nulla energiával 40 km/h-val. Szélárnyék, plusz valami szívóhatás is van a járművek mögött.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#3- as:
Ezt kifejtenéd?
"Csak a kamionos nem fog neked örülni, mert az ő fogyasztása meg annyival nő amennyivel a tied csökken. "
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
Bocsi, én tudtam rosszul, beleestem abba a hibába, mint itt a kérdező, vagy az 5. válaszoló.
3. voltam
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Valamennyit persze számít, hogy kisebb a közegellenállás. Én furgonok mögé szoktam beállni, amik nem 90-nel csammognak, hanem mennek 130-140-et pályán. Ez nekem is pont jó sebesség. Persze nem mászok a seggükbe, olyan 50m távolságot tartok, hogy ha fékezni kellene legyen hely, meg őket se zavarjam. És így is egy fél liternyit lehet spórolni.
Azt a 3 litert túlzásnak tartom. A dízelem ami 90km/h-val beéri 4,5 literrel, nem hiszem hogy hirtelen 1,5 litert fogyasztana. Egy szívó benzines autónál, ami fogyaszt 7-8 litert talán elképzelhetőnek tartok több liternyi csökkenést.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!