Cserélnétek autót?
Fél éve használok egy Suzuki Swiftet, 1.0 53 LE.
Ez a legnagyobb bajom vele.
Egyszerű szerkezet, szerelgetem is, sokat tanulok rajta, de kevés.
Iskola mellett még futárkodtam is vele, de nyártól már gyakorlatra járok, aztán ha minden jól megy, utána dolgozom.
Amióta megvan körülbelül 100 ezret költöttem rá saját pénzből.(szülői segítség nélkül - többnyire szépítettem, és nem azért mert baja volt)
Így viszont jelen állapotban hibátlan, most valami komolyabb alufelnit szeretnék rá nyárra, de arra is gondoltam,hogy inkább eladom.
Így most megér egy jó 350-et, meg van 120-150 ezrem.
Alkuval mondjuk van egy 400-450-em összesen, ha eladom.
Természetesen egy nagyobb motorral szerelt autót vennék, nekem bejönnek a régebbi 80-90-es évek autói is, főleg mert ha nem túl bonyolult, akkor megszerelem én is, nem kell szerelőre költeni.
Az összes barátomnak 90-110-120-meg 150 lovas autóik vannak, én meg már szinte nem is tudom milyen beletapadni az ülésbe.
Szeretem a Suzukit, de mikor egy 110 lovas Golf ülésébe beletapadok, akkor azonnal lecserélném a Swiftet, olyan jó érzés.
Sőt, még a 90 lóerő is élvezet, az 53-hoz képest.
Logikus lenne,hogy munka mellett kellene a kocsit cserélni, de inkább akkor már csak ráköltenék, meg az még majdnem 1 év lenne, és nekem annyira hiányzik az életemből a lóerő.
Faterom kifizetné az átírást az új kocsira.
A Swiftet is úgy vettem,hogy csak 1 hónap után költöttem rá, én nem 75%-ból vásárolok autót, ahogy mondják, rászánom a pénz akár 100%-át is, ha esetleg úgy átvágnak,hogy 1 hónapon belül le is áll, akkor sincs világvége, mert nem munkába járok vele, és a következő hónapban meg megjavítom/javíttatom.
Mégis olyan butaságnak tűnik egy jól működő autót lecserélni.
Egy ideje gondolkozom, de nem tudok dönteni.Természetesen nem döntést várok, csupán véleményeket, ki mit gondol, mit tenne.
Támogató, és ellenző válaszokra is pozitívat adok, már amennyiben kulturált, és nem degradáló a stílus.
Köszönöm!
/Egyébként a cserére hajlok, de vannak megingásaim,hogy van e értelme, pl. most is ilyen állapotban vagyok/
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Azért az egykilenctédéí Golf a 110 lóval közel sem "tapaszt".
Jó nyilván a Swift után nagy lépés a Golf.
De figyelj milyen autót veszel 450-ből?
Egy romhalmazt. Én még gyűjtenék hozzá legalább ennyit és akkor már válogathatsz a 110 lovas autók között amik nem hullanak szét.
Jelenleg nekem 1.4-es G Astrám van, 3 éve használom, de ha tehetném gondolkodás nélkül lecserélném egy szívó 1.6 J Astrára.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Az említett 400-450ezer nagyon karcsú.
Abból egy százas kapásból elmegy az átíratásra, olaj, vezérlés cserére.
Nézz körül mit adnak 300ezerért - valami olyat, amit nem csinosítgatnod kell majd, hanem szervizelni.
600-800ezer forintnak a zsebben kellene lenni, hogy tovább tudj lépni, +30 éves járgányok szépítgetéséhez legalább annyi tőke kell, mint a 2000-es évek elején gyártottakhoz.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
„Azért az egykilenctédéí Golf a 110 lóval közel sem "tapaszt".” - ez volt az en elso gondolatom is, amikor olvastam a kerdest.:)
A kerdesre valaszolva pedig, en akkor cserelnem, ha esetleg talalnek egy jo allapotu Fiat Punto Sporting-ot a keretbol, ha nem, akkor maradnek a Suzukinal.
Nekem 240-ből sikerült egy Suzukit venni, ami soha nem állt meg.
Igaz, én minden pénzem a kocsira költöm, nem azért,hogy működjön, hanem mert szeretem.Nekem ez a hobbim, abban a korban vagyok, amikor megtehetem,hogy nem a családra költöm a pénzem, hanem az autómra.
Barátnőm sincs jelenleg, így ez az egyetlen örömöm.Ezért is sajnálom a Swiftet, mert tudom mi minden van kicserélve, és hogy patent a kocsi, már amennyire lehet.
Ha megtartom még 150-ért (gumival) veszek rá valami jó alufelnit,később lesötétíteném meg talán egy két optikai elemet a GTI-ből rátennék, de az a baj,hogy a motorja ettől nem lesz erősebb.
Aki pedig nem egy 50 lovas autót hajt, annak fogalma sincs a 110 lóerő nyújtotta örömökről.:)
Gyűlölöm,hogy padlógázon is vánszorog, és utasokkal gyakorlatilag megáll az élet, mert a halálán van a kocsi.
De mégis egy jó kocsi, és ezért utálom az egész helyzetet, a franciért nem egy 1.6-osat vettem ha már Swift...még a fogyasztás sem érdekel...csak menne.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Felfogtuk mi a gondod a kis Swifttel.
Te meg azt fogd fel, hogy az a keret, amit megadtál az autóvásárlásra, csak magas rizikófaktoros masinákra elég, főleg, ha 100 lovas gépekben gondolkodsz, az ilyen cserének nincs értelme, egyszerűen több pénzt kell rászánni, hogy előre tudj lépni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Szerintem itt két döntésed van: egy ésszerű (megtartod a kocsid amíg nem lesz mondjuk 700-800 ezred másikra), és egy érzelmi döntés (lecseréled, és esélyes, hogy később megbánod).
Nem is annyira régen, 19 évesen, én is ebben a helyzetben voltam. Volt egy ugyanilyen motorral szerelt Swiftem, amit én 200 ezerért vettem 18 évesen nyári munkából meg suli melletti melóból, ami tökéletesen működött, azzal jártam első évben egyetemre is. Viszont kevésnek bizonyult, miután kipróbáltam egy barátom 118 lovas Focusát. Ma már az sem tűnne soknak, de a Swifthez képest egy versenyautó.
5-ös
De azt nem fogtad fel,hogy kulturált választ várok.
Érveket generálok, azért fokozom azt amit már leírtam, mivel mint írtam, szeretnék cserélni, és efelé hajlok, ha esetleg megtudom győzni a válaszolókat az igazamban, és abban amit akarok, akkor bátrabban cserélek.Ha minden próbálkozásom ellenére is csak azt mondják,hogy ne cseréljek, akkor lehet ötször is átgondolom, és végül nem fogok cserélni.
Nem hinném,hogy ez ennyire bonyolult lenne.
Egyébként meg itt csak olyan választ lehet kapni,hogy autót csak 500 ezer felett, mégis vannak ez alatt is bőven használhatók.
Persze akinek az a természetes,hogy a gyárból kihozta akár az új Daciát, akár az új Mercit, az nincs hozzászokva,hogy ez-az nem működik.
Nem tudom ki mivel kezdett, de szerintem normális ha ilyen árkategóriában baja van egy autónak, és hozzá tartozik a korhoz, már amennyiben nem anyu-apu kocsiját hajtjuk.
Egyébként meg van 2 millió forint amit örököltem, 1 millióból is vehetnék kocsit, de úgy vagyok vele,hogy inkább most járok valami régi kocsival, és most próbálom ki ezeket, most élem ki, mert 30 évesen már nem fogok ezekre a régi autókra vágyni.
Egyébként nagy kedvencem a Calibra, amiből azért 400-ért ha nem is patentot, de használhatót lehet venni, amit én tehetek tökéletessé.
De mondjuk egy 5 év múlva, már nem hinném,hogy vágynék egy ilyen autóra.
Nekem nem az a célom,hogy 700-800-ért vegyek hibátlan autót, amivel boldogan elmegyek a-ból b-be, mert nincs baja.Ilyet szeretnék, majd amikor el kell tartanom a családom.De most abszolút nem ebben gondolkozom.
Felfogom, és megértem amit írtok, írhatnék helyeslően is,hogy igen-igen igazatok van, de ha ennyire könnyen meggyőzhető lennék, már meggyőztem volna saját magam is.De ne gondoljátok,hogy hülye vagyok, és nem értem mire akartok kilyukadni.Ha most azt válaszolnám,hogy rendben, igazatok van, akkor ennyi lett volna a kérdés.
Szeretnék még pár választ generálni, ha valakit ez felbosszant ne is írjon, mert a háborgásra nem vagyok kíváncsi.
Köszönöm az eddigi többségében normális választ, ment a plusz!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
(#6 vagyok, folytatás)
Összegyűjtöttem így 400 ezret, a Swiftet meg eladtam 250 ezerért, így lett 650 ezrem. Ebből már tudtam valamennyire válogatni, egy BMW 320i E36 Coupé mellett tettem le a voksom. Nem volt a legszebb, legfényesebb, de 150 lóerővel és hathengeres motorral ez egyáltalán nem érdekelt. Voltak vele bajok, megvolt 2 évig, ezalatt ráköltöttem a vételárát sok részletben még egyszer, de szépítgettem is. Így az egyetem után, amikor lett egy jobb munkám, eladtam 800 ezerért, és aztán lettek jobb autóim (most egy ugyanígy E36-os, 328i Cabriolet áll a garázsban, a garázs előtt meg egy BMW 540i E39).
Tehát igen: lehet jól is járni. Főleg, hogy te értesz az autószereléshez - én nem igazán.
Viszont neked 450 ezred lesz, vagy kevesebb is akár. Nekem meg 600 volt. 450 ezer forint nem elég olyan sok mindenre - nagy különbség az a 150 ezer, még ha nem is tűnik annak!
Nézzük, mit tudnál venni 450 ezerért. A legtöbb autó 90 LE felett hasznaltauto.hu-n vagy lelakott öreg Merci, vagy hasonló BMW, esetleg régi Hyundai, tuningolt és/vagy lelakott Honda.
Amit tényleg lehet ennyiért venni: Volkswagen Golf III (ebből például egy 2 literes benzines), talán még egy Golf IV is ha jól megnézed, esetleg egy Opel Astra F (abból van olyan 1.4-es is, ami már 90 LE, vagy ott a ritka GSi!), esetleg Ford Focus, abból az 1.6 és az 1.8 is egész jó erőben van.
Azt viszont muszáj észrevenni, hogy 450 ezerért 100 lóerőnél sokkal feljebb nem fogsz tudni menni. Az pedig, hidd el, elég hamar ugyanolyan lassú lesz, mint most az 53 lóerő. Akkor majd a 150 lesz a vonzó. Aztán meg még több.
Én a helyedben egyelőre maradnék a kis Swiftnél, de nem költenék rá többet feleslegesen, csak amire kell, és gyűjtenék. Gyűjtenék még 200-300 ezret, és akkor gondolkodnék el egy másik autón. Addig sajnos 450 ezerből nagy eséllyel az lenne, hogy vennél egy 90-100 lóerős autót, feltételezhetően jobb, nagyobb autót mint a Swift, aztán jönnének a problémák, amikhez nem feltétlenül lenne elég a te szaktudásod, vagy épp pénztárcád. Amíg nincs egy viszonylag jól fizető munkád, jobb az észre hallgatni. Már csak azért is, mert még mindig emlékszem, milyen rossz volt, hogy a 320i csak hétvégente járhatott néha hónapokig, mert lenyelt 10 litert is százon. A Swift meg lassan megy ugyan, de biztosan... :)
Gondoltam már én is a nem költök rá, de rosszul érzem magam egy igénytelen autóban, ha nem építem, akkor nincs hobbim, nem érzem jól magam úgy.
Így is a kerekek miatt vagyok ki,mostanra elég elhasznált gumik, ócska Swift acélfelnin, sokkal jobban mutatna rajta egy 15-ös könnyűfém új minőségi gumival.
De mint írtam, a Calibra a jelenlegi álom, 116 LE már nem lenne rossz, csak hát a másik meg a fogyasztás lehet meglepne a Swifthez képest, sőt...mikor beletankolok 5 ezerért, megyek 100 km-t aztán elgondolkozom,hogy a Swifttel mentem volna még 100-at ennyiből, azért nem mindegy.Csak aztán meg lehet egy akkora élmény lenne a jelenlegi "álomautóval" menni, amiben van erő is...azért azt nem fogom elfelejteni,hogy mennyire lomha a Suzukim, az mindig megmarad.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!