Olajcsere házilag?
No azt mondja ,nincs erőm végigolvasni 12 órás műszak után ,de annyit kivettem : Panel,kevés alkatrész.
Lényegében illik alátenni egy olajfogó tepsit ,ami lehet egy 5 literes kanna is kivágott oldallal ,csak rögzítsd.
Csavard ki a karterleengedő csapot ,kijött minden aminek kellett akkor szépen mehet vissza ,mondjuk fogsz egy rongyot és aláfekszel kicsavarni ,meglesni 3-4 perc után és visszacsavarni.
ha hatlapfej van a régi szűrőn (és az újon) akkor fogsz egy csillag villásat ,ráteszed,ha nem megy,akkor egy csővel is megkínálod ,az leimádkozza.
Ha csak barázdalapolt (nincs a tetején 6lap ,csak oldalirányba van lapolva) akkor nehezebb a mutatvány,akkor illik olajszűrő leszedőt használni vagy jónagy vízpumpa fogót.
Kezd azzal,hogy van-e hatlap fej rajta.
Ahogy a 2-es írja úgy csináljuk ha nincs akna.
Fura, hogy nem jutott eszedbe pedig a többit jól leírtad.
De ne ejtsd magadra.
#3
Fatuskók??
Ne szórakozz. Még a krokodil emelős módszer is csak bakkal együtt.
Vidd szerelőhöz mielőtt kinyírod magad azért a kétezer forintért.
Igen, fatuskó.
A fatuskó nem szokta kinyomni a tömítést, és elengedni az olajat. De még jobb egy erre a célra való masszív, három lábú állítható magasságú bak. Csak emelőn lévő autó alá nem megyünk be! (kivétel: csápos...)
Terepjárók, SUV-ok alá emelő nélkül is bekúszhatsz, bőven elférsz. (csak defekt ne legyen álló helyben, de nem szokott lenni túl gyakran).
Megemeled, felbakolod, alámész, ennyi.
Különben nagyon hosszú lesz az a pár perc, ameddig kiér a tűzoltó hogy leemelje rólad az autót, ha valami lesz az emelővel.
Én az olaj felfogásához egy kettévágott műanyag kannát használok. Az mondjuk éppen befér a kocsi alá, de az is megcsinálhatod hogy amíg folyik ki az olaj addig leengeded az emelőt, úgysem kell végig alatta feküdnöd. Aztán ha vissza akarod tekerni a leeresztőcsavart, akkor megint felemeled.
Feltöltésnél nem kell ennyit gondolkodni a mennyiségen, beleöntesz 3.5 litert, az a mennyiség már biztos hogy felette van az alsó nívónak, aztán beindítod a motort, leellenőrzöd hogy nincs e szivárgás. Ha minden ok, akkor utána felöntöd az olajat a felső szintig, a pálcával csekkolva. Így biztos nem töltöd túl. Aki mennyiség szerint tölti, az általában túltölti mert azzal nem számol hogy a motorból nem folyik le az utolsó csepp olaj is. Akár néhány dl is maradhat a motorban (na nem sok), de már elég ahhoz a felső szint felett legyen az olaj.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!