Mitől jobb egyik kocsi fékje mint a másiké?
Figyelt kérdés
Kifejtem mert így lehet értelmetlen a kérdés: szóval ha akármilyen autóval nyomok egy vészféket szóval teljes erőből rányomok a pedálra akkor mindegyiknek beblokkol a kereke és hosszú fékcsíkot radíroz az aszfaltra(feltételezve hogy abs nincs vagy kikapcsolt) persze ha van abs akkor annak a programja és érzékelője szerint hagyja kicsit forogni -megállni a kereket,de ez más lapra tartozik. De a lényeg ,hogy legyen az egy régi abs-es swift vagy legyen az egy vadiúj sportkocsi, ha vészfékezünk akkor a keréknek egyből blokkolnia kell és azt az abs-nek "szaggatnia" kell ezt a blokkolást. Akkor hogy lehet hogy egyik mégis hamarabb áll meg mint a másik? Vagy ez már egyáltalán nem a féken múlik hanem a gumik szélességén- tapadásán?2016. márc. 10. 17:12
1/6 anonim válasza:
Gumik, autó súlya, féktárcsa nagysága, betét és tárcsa minősége és anyaga, féknyereg hány dugattyús stb...
2/6 anonim válasza:
a csúszó gumiabroncs hosszabb távon fékezi állóra a kocsit mint az ABS által kontrollált csúszáshatáron fékeződő kocsi. Ráadásul az utóbbi még irányítható is marad, míg a csúszó, egy eldobott kalapácsként, csak az elemek erejére van utalva.
3/6 A kérdező kommentje:
Oké azt értem. De vegyünk egy átlag 1 dugattyús széria Swift abs mentest. Felgyorsítjuk 90 re és benyomjuk a féket izomból. Mit csinál? Azonnal beblokkol megáll a kerék és csúszik amíg meg nem áll. Na most egy tudomisén Bmw M5 sokdugattyús kerámiafékes stb ha kikapcsoljuk az abs-t akkor nem ugyanezt teszi? Szóval állónál jobban nem lehet megállítani egy kereket és erre mindkét fék képes. Mégis egyikkel rövidebb a fékút. Tehát a többi különbséget csak a féken kívüli tényezők hozzák?
2016. márc. 10. 17:33
4/6 anonim válasza:
Igen. Itt, mikor mar blokkoltak a kerekek mar tok mindegy, hogy keramiafekes vagy hogy mekkora tarcsa van rajta. Itt mar a gumi tapadasan, es az auto sulyan van a hangsuly. (bocsi,de lusta vagyok telefonrol ekezeteket biggyesztgetni:D)
5/6 anonim válasza:
Azért nem mindegy, szerintem az M5 akkor is sokkal rövidebb úton állna meg, mint a Suzuki, ha blokkolna a kereke. Például a 2x szélesebb gumik, és a nagyobb súly miatt. És olyan helyzet nemigen van, hogy mind a 4 kerék blokkoljon, max blokkol 2, de a másik 2 még tapad.
6/6 anonim válasza:
hát ezt érdemes lenne kipróbálni. pont ahogy az előttem lévő írta. szélesebb a kereke,és nagyobba súlya. viszont a szélesebb keréken jobban eloszlik a terhelés, így azt hiszem hogy a kettő kioltja egymást. lehet hogy egy suzi a 155-ös gumin jobban nyomja a talajt mint a bmw a bumszli hengereivel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!