Ma voltam Kresz vizsgán, sajnos nem sikerült. Sokat gyakoroltam pedig, de sok olyan kérdés volt, amivel még csak nem is találkoztam. Tudnátok gyakorló teszt oldalt ajánlani?
B kategória.
A régi vizsga adatbázis mindössze 1100 kérdésből állt, mélyebb szabályismeret nélkül is be lehetett olyan szinten gyakorolni a kérdés-választ, hogy a vizsgán már komolyabban izgulni sem kellett.
Ezen tavaly módosítottak, lecserélték a kérdéseket, és az adatbázist tízszeresére duzzasztották, 11000 kérdés van bent.
Idén januártól ismét módosítottak, lehetnek mozgóképes kérdések is a tesztsorban.
A neten elérhető néhány aktuális kérdéseket tartalmazó tesztsor, de a gyakori ismétlődés arra utal, hogy ott nem tették közzé mind a 11ezer kérdést, s a vizsgázó zokon veszi, ha olyan kérdéssel találkozik a vizsgán, amit a neten még nem látott.
Vélhetően szándékosan van ez így, a szabályok megtanulására próbálnák ösztönözni a tanulókat.
A vizsgán futó program neve : KRESZ egyéni gyakorló program.
A teljes adatbázis nélkül annyit ér, mint a szakoe-n a tesztelés, és tudtommal nincs hozzá meg a teljes adatbázis.
Milyen kérdéseket rontottál?
Témakörre bonthatók, vagy vegyesen voltak a hibák?
Forgalmi helyzetes (3 pontos kérdést) nem illik vizsgán rontani, bár ha egyet benézel, arra rá lehet fogni, hogy a képet nem nézted meg elég figyelmesen.
Műszaki kérdésekre még az oktatók is rálegyintenek, igaz, ha csak műszaki kérdést hibázik a vizsgázó, sikerül a vizsga.
Utolsó válaszoló: Köszönöm a programot. Persze csak tanulás után fogom kitölteni.
Ebben viszont tökéletesen igazad van: "A neten elérhető néhány aktuális kérdéseket tartalmazó tesztsor, de a gyakori ismétlődés arra utal, hogy ott nem tették közzé mind a 11ezer kérdést, s a vizsgázó zokon veszi, ha olyan kérdéssel találkozik a vizsgán, amit a neten még nem látott."
Ma még nem volt mozgóképes kérdés, pedig 2016-tól már ígérték és a szakoe-n volt is mindig 2 db a kérdéssorokban.
Műszaki kérdéseket én se szerettem, de ezek nagyjából ilyen szinten vannak, hogy milyen színű a távolsági fényszóró visszajelző lámpája (vagy hogy hívják), hát az kék színű. A legtöbb arra vonatkozik, hogy az autóban mi mit jelez vissza. Ritkább az, hogy mire utal a dudorodás a gumiabroncson, meg ilyenek. De összességében nem vészes. Régen külön volt a műszaki vizsga, de ma már olyan elektronika van a kocsikban, hogy bármi van, jobb szerelőhöz vinni. De pár rontott műszaki kérdésen még nem úszik el a vizsga.
Az elsőbbségeseket azokat viszont érteni kell. Ott meg kell nézni a képet, azokat illik hibátlanul megcsinálni. A képeket 1 percig nézheted, az életben 1 másodperced van, hogy felmérd a helyzetet.
Szakoén pár kérdés van csak fent bemutató célból, hogy meg lehessen nézni milyen jellegű kérdések vannak. Létezik program ami tartalmazza a vizsgán is használt kérdéseket, igaz fizetős, de mit adnak ingyen? Ráadásul ha megbuksz a pótvizsga is pénz..
Nekem is ezt ajánlották bukás után egyből: [link]
Üdv! A következőt tenném hozzá. Még nem vizsgáztam le B kategóriából, de nekem az oktatóm ezt mondta: Ha figyelmesen a könyvet akár többször is elolvassuk, akkor átmentünk. Az autóiskola biztosított a számunkra egy online gyakorlóhelyet, ami fizetős, de benne van a tanfolyamdíjban. Így 15 napon keresztül 10 órás gyakorlási időt kapunk egy olyan felületen, ami elméletileg a teljes kérdéssort tartalmazza, ami a vizsgán felmerülhet. Ezt gyakorlom most jelen pillanatban. Elméletileg, ha ezek a tesztek 80-90% os minimum sikerrel teljesítenem már átmehetek a vizsgán.
Ami 1 jó tanács tőlem. Az összes felmerülő 3 pontos kérdést gyakorold be. Ezek ugye a forgalmi helyzetek. Az a lényeg, hogy ezekből ne hibázzál. 1 pontosakból gyűjts 9-et. Mint 3 pontosakból 4-et. A forgalmi helyzetek meg általában szabályokon alapulnak, amiket be kell magolni és gyakorolni. Így is benne van a bukás esélye, de jelentősen lecsökkentetted.
Forgalmi helyzetes (3 pontos) kérdésben valóban nem illik hibázni az otthoni, tanfolyami teszteken, és nem a 80-90%-os eredmény legyen a cél, hanem a 90% fölötti, még véletlenül se legyen az eredmények között 5 hibapont fölött.
A nyugodt körülmények közötti tesztelésre rászámolva az idegességből becsúszható hibát is, az 5 hibapont fölötti eredményekkel még ne siessetek vizsgázni, az még a "vagy sikerül, vagy nem" szint.
Mindezt a teljes adatbázissal történő tesztelésre vonatkozik, amit legalább az iskolán belül illene elérhetővé tenni a tanulók számára, a néhány tucat kérdés ismétlésből álló tesztsor nem alkalmas a felmérésre, ha valaki csak azokon gyakorol akaratlanul is begyakorolja a kérdés-választ, s félre vezeti a program: azt hiszi felkészült a vizsgár5a, s ott olyan kérdésekkel találkozik, amelyeket még soha nem látott, nem működik a kérdés-válasz, a megoldáshoz a szabály ismerete szükséges Leszámítva a műszaki kérdéseket, de arról már ejtettünk szót: az összes műszaki kérdés elhibázásával is sikeresen le lehet vizsgázni KRESZ-ből.
Majd a gyakorlati vizsgán lesz az "indulás előtt kötelezően ellenőrizendő" feladat, amit a gyakorlati oktatól sajátít el a tanuló, - nem bonyolult - a jogosítványhoz ennyi műszakim ismeret elegendő.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!