4-ütemű robogó motorhiba. Találkozott már valaki hasonló hibával?
A motornak olyan hibája van hogy minding fals levegőt szív a hengerfej és a karburátor között ezért leszedtem és a fekete műanyag össze volt törve. Vettem új csövet, műanyagot és azt a papír tömítést. Fel is szereltem de csak egy rövid ideig működött rendesen.Ismét leszedtem és az a fekete műanyag megint el volt törve.Leszetdem a hengerfej tokot és ellenőriztem a szelephézagokat de azok rendben voltak.Ezután pedig kipróbáltam azt hogy forgatni kezdtem a motort az alternátor ventilátorjánál és észrevettem hogy a kompresszió ütemnél hallani ahogyan távozik a levegő ott ahová a karburátor van bekötve.
Nyilvánvalóan nem zár jól a szelep ezért kiszedtem mindkét szelepet és csiszolópasztával csiszoltam rajtuk.Majd visszaraktam a szelepeket és a hengerfejet de ismét a kompresszió ütemnél hallom ahogyan távozik a levegő.(benzint raktam a nyílásba amikor a szelep zárva van és így amikor már kompresszióhoz tekertem láttam a buborékokat is) Az lenne a kérdésem hogy ez normális hogy a szelep kiengedi a levegőt amikor forgatom a motort ? Mert nincs rajta semmi gumi vagy ilyesmi ami szigetelné.
Mikor le volt szerelve a hengergej próbáltam benzint rakni a nyílásba és maga a benzin nem folyik át a szelepen..Csak a nyomás távozik.Lehetséges hogy csak azért csinálja mert még új a hengerfej?Én úgy tudom hogy szelepeknek teljesen szigetelnie kellene és a levegőt bent kellene tartania a hengerben de javítsatok ki ha tévedek.Remélem valaki már találkozott ilyen vagy hasonló hibával és tud segíteni.Még hozzátenném hogy nem használtam tömítő pasztát karburátor csöve,fekete műanyag és a hengerfej közé mert azt hittem hogy az a papír is elég lesz..lehetséges hogy a tömítő paszta megoldaná a problémámat?
Szerintem leszedve is átengedi a levegőt csak úgy nem tudom lepróbálni.Én azt írtam hogy a benzint nem engedi át leszedve csak kifelejtettem azt hogy azt felszerelve sem engedi át.De amikor benzint teszek a nyílásba és forgatom a motort a kompresszió során látni a buborékokat.
A szelephézagok pedig rendben vannak ahogy írtam.
A probléma nem olyan egyszerű sajnos mert a szelep zárva van és úgy engedi át a levegőt.Nincsen nyomásmérőm úgyhogy a nyomást nem tudtam letesztelni.
Annyit tudok csak mondani hogy a motor elindul csak összetöri azt a műanyagot ami a karburátor csöve és a hengerfej között van.Lehethogy egy tömítő paszta segítene de nem tudom. Lehet hogy csak az a probléma hogy még újak a szelepek vagy az hogy nemrég csiszoltam őket ahogyan azt a fent írtam.
Most sok idő után átnézve a kérdéseim írok egy újabb hozzászólást:
idő közben rájöttem hogy minden motor átenged egy kis levegőt a sűrítéskor a szelepeken akkor ha kézzel forgatod át a motort. Azóta már felújítottam a robogóm 100cc-re(92cc). és azóta már tökéletesen működik.
Előtte 80cc hengerszettet raktam fel és amikor visszaraktam a régi 50cc hengerfejet akkor már tökéletesen működött.Valószínűleg a hengerfej volt a hibás mert csiszolás után is átengedett a szívó szelep.
Sajnos a kisebb hengerfejjel nem működött tökéletesen és ekkor jött az ötlet hogy akkor veszek egy új 100cc big bore kit-et.
Az ilyen kérdések sokat segíthetnek olyanokon akik a google-ban keresik a hibát.Nagyon sok megoldást találtam már hála a gyakorikérdések.hu-nak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!