Melyik mai korszerű motornak kevesebb a fentartási költsége. A dieselnek, vagy a benzinesnek?
A hármas válaszolónál a pont.
Autószerelőkből van bőven a családban akiktől folyton hallok ezt azt. Én is autószerelő vagyok de nekem adva lett jobb lehetőség és én annyira már nem vagyok otthon a témában ahogy a bátyám meg az apám. Húgom is autószerelő lett de ő a villamossági részhez ért nagyon és abba is dolgozik de azért tudja is a témát meg hát a barátnőm is konyít hozzá, igaz a barátnőm raktáros de márkaszervizben kezdte a pályáját rendelésfelvételi résznél ott jócskán ragadtak rá dolgok.
Szóval a hármas válaszolónak igaza van. A dízelt a régi 15-20 éves vagy még régebbi benzines autókhoz képest drága a fenntartásuk a benzinekéhez képest, de ma már főleg a mostani autóknál a benzines autónak a fenntartása valóan drágább a dízeléhez képest a hülye benzin turbó megoldás miatt. Nagyon sokan nem tudják hogy a benzines turbó autókat menet után járatni kell hogy hűljön. Igaz ez igaz a dízelre, de a dízelt elég csak 1 percig járatni a benzinest 5 percig kell, plusz valóban szeret koxolódni ami idő után tönkravágja a motort amit horror áron lehet helyrehozni de abból már 15 éves autót vesz az ember. Én dízel autómba már 260.000 km van és semmi baja az ég világon. A bátyám igaz pár kopó alkatrészt kicserélt nekem jobbára a fékrendszerem újította fel, meg az olajtömítőket cserélte ki mert már szivárgott belőlük az olaj meg ugye a összes szűrőt kicserélte nekem. De ezeken kívül komoly javítás nem kellett neki, jobbára olajcsere kellett azt ugye dízelnél sűrűbben kell mint a benzinesnél, de ez benne van a kalapban. Ezen kívül a világon semmi baj nincs vele. Olcsóbban az opeleket fordokat meg néhány japán autót lehet viszonylag megfizethetően fenntartani. A német autók közt a Volkswagen, Audi és társait horror áron lehet fenntartani főleg dízelnél, benzineseknél a régebbiek is azért jóval drágább a benzinest fenntartani mint egy 10 év körüli dízeles opelt. ezekre kell picit odafigyelni, én azért jobban merem javasolni a dízelt de azokból is elsősorban a japán dízelek amik jók vagy az Isuzu motoros opelek.
"Ehhez hozzá jön a tipikus probléma, a kokszolódás, ami egyes motoroknál már 60-80 ezer km körül kukára vághatja a motort."
Ez csak a közvetlen befecskendezéses benzineseket érinti, a "hagyományosakat" nem. Ugyanez a kokszosodás a dízelnél is előfordul ( mivel azon a részen az is ugyanúgy működik...).
" Nagyon sokan nem tudják hogy a benzines turbó autókat menet után járatni kell hogy hűljön. Igaz ez igaz a dízelre, de a dízelt elég csak 1 percig járatni a benzinest 5 percig kell"
A 200 lóerő feletti benzineseket meg 10 percig, az ennél is erősebbeket meg egy óráig.. :D
Ha autószerelő vagy akkor tudod, hogy a dízelben is ugyanolyan fordulatszámon forog a feltöltő, ugyanannyi idő alatt lassul le, mint a benzinesben (kivéve ha a dízelben változó geometriájú feltöltő van ). Ugyanúgy vízzel és olajjal hűtik mindkét turbót, mitől kellene egyiknek ötször annyi idő, mint a másiknak? :D
" De ezeken kívül komoly javítás nem kellett neki, jobbára olajcsere kellett azt ugye dízelnél sűrűbben kell mint a benzinesnél, de ez benne van a kalapban."
Igen, ezért adják meg a gyártók az új dízelekre a 30 000km-es olajcsere periódust... :D
" Olcsóbban az opeleket fordokat meg néhány japán autót lehet viszonylag megfizethetően fenntartani."
Az 1.6 és 1.8 TDCI elnyerte a kategória leghulladékabb motorja címet. Az Opelban Fiat és Isuzu dízel van :D
"én azért jobban merem javasolni a dízelt de azokból is elsősorban a japán dízelek amik jók"
A japán dízel paletta elég halovány, mivel Ázsiában nem keresettek a dízelek. A Mazdaban is akad Fiat motor, a Toyoták egy része már BMW dízelmotorral készül... :D
3-mas vagyok
Árulnak ma még nem közvetlen befecskendezéses turbó benzinest?
Amúgy elég a turbó-benzinest is 1 percig járatni.
Az 1.6 TDCI-vel szintén nem tudom mi a gond, tudok néhány cégesről, illetve beszéltem 2 taxissal is, mindben 300 ezer km felett van, csak a DPF-el voltak gondok, meg az egyikben turbócsere, ennyi. Ja és apámnak is 1.6 TDCI lett, csak olajcsere volt eddig. Ellenben ott is az 1.6-os VCT benzinessel több gond is van, pedig az nem is turbós.
Biztos van kokszolódós dízel is, de szerintem nem olyan sok, mint benzinesből. VW, Opel és Ford dízeleknél nem hallottam erről a gondról, ellenben benzineseknél annál inkább.
Biztos találni még nem közvetlen befecskendezéses feltöltött benzinest, lusta vagyok végignézni a gyártók motorkínálatát.
A koxosodás abból adódik a benzinesnél, hogy turbó által felköhögött némi olajkoksz, kartergáz és a visszavezetésre kerülő kipufogógáz tartalma kiválik a szívósorban, amit nem öblít le az üzemanyag. Ugyanez fellelhető a dízeleknél is, csak ott hamarabb adja fel a harcot az EGR/AGR szelep, minthogy a szívósorban probléma keletkezzen (ezek dízel képek :D ):
Furcsa nem? Ez már vagy 15 éve így van a dízeleknél, kb senkit nem érdekelt. Most, hogy már a benzineseknél is így van, áhh sz @ r az egész konstrukció :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!