allo helyzetben ne melegitsd egyiket sem. Inditas utan rogton el kell indulni es alacsony terhelesen menni.
2015. júl. 17. 14:21
Hasznos számodra ez a válasz?
2/11 anonim válasza:
Én pedig úgy tudom, hogy dízel esetén várni kell 1-2 percet mielőtt elindulnánk, az azonnali indulás nem ajánlott.
Én 2000 fordulatig megyek maximum a hideg dízelnél. Az normális fordulat, kb 5-10km/h-val van mindig a cél alatt, tehát pl 5-ösben így 80-85-el tudok menni. Ha már haladok rendesen, akkor 5 perc. Városban indulás-megállás esetén 10 perc. Télen annyira nem jó, mert addig fűteni se tudok, de ez van.
2015. júl. 17. 14:46
Hasznos számodra ez a válasz?
3/11 anonim válasza:
"Én pedig úgy tudom, hogy dízel esetén várni kell 1-2 percet mielőtt elindulnánk, az azonnali indulás nem ajánlott."
Akkor rosszul tudod. Az allo helyben valo jaratas nemcsak a motornak nem tesz jot, de kornyezetszennyezo is.
2015. júl. 17. 14:54
Hasznos számodra ez a válasz?
4/11 anonim válasza:
Szerinted mennyivel jobb ha a még dermedt olajjal indulsz el?
Persze nem azt mondom, hogy +40fokban is ugyanazok történnek mint -20 fokban.
Ha pedig ennyire félted természetet az üresjárattól, akkor utazz kerékpárral!
2015. júl. 17. 14:59
Hasznos számodra ez a válasz?
5/11 szerencses85 válasza:
Kamumail járasd csak 1-2 percig alapjáraton terheletlenül üresben, csak nehogy aztán túl forró legyen az olaj!
2015. júl. 17. 15:02
Hasznos számodra ez a válasz?
6/11 anonim válasza:
Szerintem típustól is a függ a dolog. Egyébként tényleg nem ajánlott a helyben járatás. Az én benzines autóm 2-4 km alatt melegszik be, évszaktól függően, a dízelnek kell 10 is, ha hűvösebb van. Viszont azt tudni kell, hogy ilyenkor csak a víz éri el a hőfokot, a motorolajnak elvileg több idő szükséges, míg beáll üzemi hőfokra. Dízelt 2000-ig, benzinest 2500-ig forgatom. Annak idején valahol mintha úgy olvastam volna, hogy olyan 3000-ig nem lehet gond.
2015. júl. 17. 21:37
Hasznos számodra ez a válasz?
7/11 anonim válasza:
Egyébként nagyon sokat számit a legújabb dizelnél is, ha járatod egy percet, sokkal simábban jár utána.
És 3 km alatt bemelegszik 90 fokra, télen is (közvetlen befecskendezéses dizel).
2015. júl. 17. 22:30
Hasznos számodra ez a válasz?
8/11 anonim válasza:
Az se mindegy, mekkora az a motor, nem minden, hogy egy másfél literes motornak kell felmelegednie, meg benne az olajnak, vagy egy jóval nagyobb blokknak benne több olajjal stb.
2015. júl. 17. 23:26
Hasznos számodra ez a válasz?
9/11 anonim válasza:
Ha annyira gáz lenne az üresjárat terhelés nélkül, akkor a piros lámpánál felrobbannának a kocsik és akkor is amikor üresben gurulnak spórolás céljából.
Amúgy meg ez egy örök vitatéma. Mindenki azt csinál a saját kocsijával amit akar.
2015. júl. 17. 23:35
Hasznos számodra ez a válasz?
10/11 anonim válasza:
Valóban örök vitatéma, és igazából hétköznapi ember nem is tudja megállapítani, hogy mi a helyes, hiszen sok tízezer vagy százezer km alatt jöhet ki a különbség, de addigra már senki meg nem mondja, hogy a kopásért milyen mértékben lehet felelős a helytelen bemelegítés. Egy valakinél van ennyi adat és teszteredmény, a gyártónál. Az én autóm gyártója azt mondja, hogy indítás után induljak el az autóval, ne járassam egy helyben.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!