Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A dobfék ennyire drága? A...

A dobfék ennyire drága? A szerelő helyett én rendeljek alkatrészt, aztán majd valakivel kicseréltetem?

Figyelt kérdés

Autóm (Régi öt ajtós Swift) hátsó dobfékét szeretném végre valahára megcsináltatni. Hiba: Hátramenetben nyikorog, valamint behúzott kézifékkel simán elindulok. Mostanában néha valamiért jól működik, azaz megtartja az autót, érezni a nagy ellenállást induláskor. Az üzemi fék meghibásodása esetén a kéziféket lehetne használni megállásra. 50-nél behúzva alig lassul valamit az autó, szinte semmit sem lehet észrevenni. Ezzel biztos nem állok meg időben. Kézifékkötélen feszítve nem lett jobb, csak jobban nyikorog hátramenetben.


Felújításra mondanak több napot meg 25 ezer forintot. Mindenből újat véve gyorsabb lenne, de már 40 ezer környékén tartott egy szerelő árajánlata, amiben munkadíj sem volt, csak némi alkatrész.

Fékdob 2x12 ezer stb. Neten találtam fékdobot 2x7800 forintért, ez azért már jobban hangzik, 2x1690 fékmunkahenger, fékpofa szett 2700 Ft, fékpofa rugó szett 3200 Ft. Ez összesen 24880. Még munkadíjjal sincs együtt 40 ezer forint, bár az alkatrészek utángyártottak. Rendeltem már erről az oldalról több alkatrészt az autóra, egyelőre egyikkel sincs problémám, mindet én cseréltem, a fékhez viszont nem akarok (szerszámok és emelő hiányában nem tudok) nyúlni.


2016. febr. 17. 11:06
1 2
 11/14 A kérdező kommentje:

Sokmindent megcsináltam, de a fékhez nem merek nyúlni. Ám lehet, csak amiatt, amit a #2-es ír. Mindenhol minimum egy válasz erről szól, a fék nem játék, otthon ne próbáld szerelni. Néztem róla egy csomó videót és nem űrtechnika.

#10 - Akkora lejtőn nem szoktam parkolni, a környéken nem sok fordul elő. A kéziféket szinte csak járó motornál használom, önmagában ritkán, mindig sebességben hagyom az autót.

Más autók alapján tudom hogyan kellene a kéziféknek működnie, a meglévő fékhatás attól messze elmarad. Más autóknál igen nagy az ellenállás behúzott kézifékkel induláskor, ennél szinte semmi, de ezt már kitárgyaltam fentebb. Mostanában néha észhez tér és normálisan fogja az autót, ekkor szoktam mondani, hogy ennek ilyennek kellene lennie mindig. De a piszok magas árak és a viszonylag hosszú javítási idő miatt mindig meggondolom magam a javítást illetően. Ha az időbe beletörődök, akkor mondanak egy olyan magas árat, amit semmi kedvem kiadni.

2016. febr. 17. 22:24
 12/14 anonim ***** válasza:

"Az üzemi fék meghibásodása esetén a kéziféket lehetne használni megállásra."

A fenti esetben nem szabad az utat folytatni!


Ha pedig az anyag 25000, akkor - figyelembe véve, hogy a szervizek óradíja már 8000 Ft felett jár - nem sok a 40 ezres ajánlat, hiszen 2 órányit biztosan elszüttyög vele a szerelő is.

2016. febr. 17. 23:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/14 A kérdező kommentje:
"már 40 ezer környékén tartott egy szerelő árajánlata, amiben munkadíj sem volt, csak némi alkatrész." Nem 40 ezer volt az ajánlat mindennel együtt, hanem ez volt az a pont ahol szóltam, hogy ne mondja tovább, mert nem fogom kifizetni. Az eleje úgy indult, hogy mindenből új szerintem lesz vagy 40-50 ezer, mire a válasz, hogy az nem lesz elég. Aztán elkezdett számolgatni még le nem állítottam. Én, mint laikus, fogalmam sincs, hogy megbízzak-e benne és az árajánlatában vagy sem. Egész eddigi életemben olyan voltam, hogy a legtöbb dolgot magamnak csináltam és nem csak az autón. Rossz amikor szerszám, akna vagy emelő híján nem tudok megcsinálni valamit és fizethetek ezreket a szerviznek, aztán kétszer ott is hagy az autó, mert valamit elnéznek a szerelők.
2016. febr. 17. 23:58
 14/14 anonim ***** válasza:
10-es bocsáss meg de hülyeséget írsz. Én a szerelő után, tettem rendbe a kézi féket (hobbiból szerelgetek). Elvittem neki hogy állítsa be. Az idióta jól ráhúzta, tehát a jobb oldali az állandóan fogott. Annyira hogy éreztem az égett szagot. Na ezután nem vittem vissza neki, hanem magam szétszedtem, lecsiszoltam az égett fékpofákat és összeraktam, majd be is állítottam magamnak. Csont nélkül átment a műszaki vizsgán és tökéletesen működött utána is a (kézi) fék. Aki nem totál hülye a szereléshez az ezt is megcsinálja, nem kell minden szarságért szerelőhöz rohangálni pénzt meg időt nem kímélve. Kitűnő lehetőség a hobbistának, hogy megismerje a járműve szerkezetét.
2016. febr. 18. 20:36
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!