Nicasilos henger honolása?
Sokan rettegnek az újabb motorokon használt nicasilos hengerektől, mivel ha felújításra kerül sor, ezeket nem lehet furatni, úgy mint a régi szocimotorokét...
Egy esetleges meghibásodás bekövetkezésekor két dolog lehetséges:
1: a széttört dugó/gyűrű/tűgörgő mély sérülést hagy a henger falában, ilyenkor egyértelműen kuka...
2: a henger megússza...
A kérdésem a 2. esetre vonatkozik.
Ilyenkor is lehet az, hogy nem látunk kopást a hengeren, megvan még a gyári honolás, a mérések alapján is bőven határértékeken belül van a henger, tehát nem hordós, nem ovális stb. (ez a ritkább eset)
A másik, amikor vannak apróbb húzások rajta, de amúgy még tűrhetően néz ki... A kérdésem az lenne, hogy ilyenkor lehet-e honoltatni a nicasilos hengert, vagy nem? Mert erről mindenki mást mond... Van aki honoltatja, van aki kukába dobja a hengert, mert állítólag a nicasil bevonat olyan vékony, hogy nem bír ki egy honolást...
Egy honolással amúgy el lehet tűntetni a nicasilos henger esetleges ordósságát? (márha képes hordósra kopni, mert úgy tudom a nicasil a vassal ellentétben lényegében nem kopik)
És még annyi, hogy hallottam, hogy már Magyarországon is csinálnak henger újranicasilosást, ennek az áráról tud valaki valamit?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!