Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ladában az R5-ös váltó 4....

Ladában az R5-ös váltó 4. fokozatban miért nem "nyíg"?

Figyelt kérdés

2016. febr. 9. 19:48
 1/2 anonim ***** válasza:
Mert egyedül a 4-eshez tartozó fogaskerék ferde fogazású,a többi nem azért visít a többi fokozatban!
2016. febr. 9. 21:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 anonim ***** válasza:

A Lada-váltóban a 4. fokozat "direkt", ami azt jelenti, hogy az áttételi aránya 1:1-hez, nem gyorsít és nem lassít.

Ezt úgy a legegyszerűbb megoldani, hogy összekötöd a bemenő (nyelestengely) és a kimenő tengelyt (Hardy-tárcsa tengelye). A Fiatnál annak idején így tervezték meg a váltót: minden fokozatban átmászik a nyomaték a fogaskerék-áttételeken, de negyedikben nem vesződnek ilyenekkel. A nyomaték szépen végigsétál a váltón, nem kanyarog fogaskerekeken át, mert semmi szükség rá. Csökken a hajtási veszteség, kisebb a zaj, tök jó az egész.

Az R-váltóknál a gyári kapcsolószerkezet megmarad, csak a fogaskerekek lesznek egyenes fogazásúak. Ezért "sír" is a váltó minden fokozatban, de negyedikben nem tud. Nem megy át nyomaték a fogaskerekeken, csak pörögnek maguknak terheletlenül. Akkor meg minek legyen hangjuk?

2016. febr. 10. 08:43
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!