A Lada-váltóban a 4. fokozat "direkt", ami azt jelenti, hogy az áttételi aránya 1:1-hez, nem gyorsít és nem lassít.
Ezt úgy a legegyszerűbb megoldani, hogy összekötöd a bemenő (nyelestengely) és a kimenő tengelyt (Hardy-tárcsa tengelye). A Fiatnál annak idején így tervezték meg a váltót: minden fokozatban átmászik a nyomaték a fogaskerék-áttételeken, de negyedikben nem vesződnek ilyenekkel. A nyomaték szépen végigsétál a váltón, nem kanyarog fogaskerekeken át, mert semmi szükség rá. Csökken a hajtási veszteség, kisebb a zaj, tök jó az egész.
Az R-váltóknál a gyári kapcsolószerkezet megmarad, csak a fogaskerekek lesznek egyenes fogazásúak. Ezért "sír" is a váltó minden fokozatban, de negyedikben nem tud. Nem megy át nyomaték a fogaskerekeken, csak pörögnek maguknak terheletlenül. Akkor meg minek legyen hangjuk?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!