Csak terepjárókban van ilyesmi (X5, meg hasonlók nem terepjáró)
2016. febr. 3. 22:05
Hasznos számodra ez a válasz?
2/7 anonim válasza:
A modern összkerékmeghajtások nem így működnek. A kézi kapcsolás megmaradt a primitív rendszereknél, a valódi terepjáróknál. Személyautóban erre nincs szükség, (és jobb is így) de valódi terepen jobb, ha fog hajt fogat fixen.
2016. febr. 3. 22:34
Hasznos számodra ez a válasz?
3/7 A kérdező kommentje:
Hát én nem feltétlenül kézikapcsolásúra gondoltam, felőlem egy gombbal is lehetne ki-be kapcsolni az egyik tengelyen a hajtást, anno én valóban egy UAZ-t vezettem a seregben és azon valóban mechanikusan kellett bekapcsolni az összkerékhajtást, sőt azon volt egy felező is ami szintén mechanikus volt. Ami igazán tetszett ott az volt, hogy az első kerékagyakban volt egy kézzel ki be csavarható anya amivel még az első tengelytől is szét lehetett kapcsolni a kerekeket. De ez már a múlté.
Szóval akkor a legújjabb Lada Niván kívül nincs más személykocsi amelyiken akár karral vagy egy gombbal ki-be lehet kapcsolni az összkerékhajtást?
Azért nehéz elhinni, hogy egy állandó összkerékhajtás nem növeli meg a fogyasztást a mai autókban jelentősen.
2016. febr. 3. 22:58
4/7 anonim válasza:
A kézi kapcsolást úgy értettem, hogy manuálisan tök mindegy hogy kapcsolóval, vagy karral de le lehet választani a hajtást. Igen, ilyen többnyire már csak a terepjárókban van. A fogyasztás nyilván már csak a tömeg miatt is nagyobb, de a mai modern Haldex kuplungos rendszerek nem tartalmaznak semmi bonyolult bolygóművet vagy egyéb mozgó alkatrészt, ami plusz súly lenne. Van egy kuplung ami gyakorlatilag az osztómű, és az van kib.szottul pontosan vezérelve. Sokszor még sperr diffi sincsen, mert az ESP kerekenként tudja fékezni a kocsit ha kell, így hasonló eredményt tudunk elérni. Ezeket a rendszereket nem terepre gyártják, folyamatos működésre alkalmatlanok is. Alapesetben majdnem a teljes nyomaték csak az egyik tengelyre megy, de ha gebasz van akkor a másodperc tört része alatt képesek olyan tökéletes beavatkozásra (főleg a menetdinamika javítására), amit egy hagyományos 4*4-el vagy hátsó/elsőkerékhajtással nem lehet megcsinálni. Egy manuálisan kapcsolt összkerékkel nem is lehet bekapcsolva haladni úton emberi tempóval, mert szétszakad alattad a mechanika. Alapesetben az új összkerekes kocsik majdhogynem csak első vagy hátsó kerekesek, de a másik tengelyre is mindig jut valamennyi nyomaték hogy kanyarban jobb stabilitást adjon, vagy vészhelyzet esetén gyorsan be tudjon avatkozni. Szinte azt is lehetne mondani, hogy jóformán az ESP részét képezik. Nem hegymászásra lettek kitalálva, persze tovább jutnak mint egy nem összkerekes verzió (van ami kimondottan jó pl. Duster), meg hóban hasznos tud lenni, de a sárdagasztás nem ezeknek való.
2016. febr. 3. 23:45
Hasznos számodra ez a válasz?
5/7 anonim válasza:
"Szóval akkor a legújjabb Lada Niván kívül nincs más személykocsi amelyiken akár karral vagy egy gombbal ki-be lehet kapcsolni az összkerékhajtást?
Azért nehéz elhinni, hogy egy állandó összkerékhajtás nem növeli meg a fogyasztást a mai autókban jelentősen."
Azért azt tisztázzuk, hogy a kapcsolható összkerékhajtású autókkal nem is tudsz normálisan közlekedni bekapcsolt összkerékkel, mert hiányzik a harmadik differenciálmű. Persze lehet használni, csak alulkormányzott lesz a gép és pár éven belül cseréhetsz benne osztóművet 500 000-ért.
Egyébként a pickupok szinte mind ilyenek.
2016. febr. 4. 00:01
Hasznos számodra ez a válasz?
6/7 A kérdező kommentje:
Köszi mindenkinek az érdekes válaszokat, való igaz, hogy anno az UAZ-on én is csak havas, jeges utakon kapcsoltam be a 4x4-et illetve nyáron kátyús erdei vagy mezőgazdasági földutakon, de ha véletlenül kimentem vele az országútra, hamar észrevettem, hogy bekapcsolva felejtettem mert zajos volt.
2016. febr. 4. 11:11
7/7 anonim válasza:
Dehogyisnem, Nissan Navarák, meg az összes ilyen pick-upok alapból hátsókerekesek, és bár elektronikusan, de innen tudod kapcsolni külön a sima 4x4-et, utána a fix 4x4-et, amit csak terepen szabad használni, ezután tudod a differenciázárat is kapcsolni. De így van a Pajerókban, Land Cruiserekben, meg mint mondták előttem, az összes igazi terepjáróban.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!