Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Jól működő" Simson nem indul....

Jól működő" Simson nem indul. Miért?

Figyelt kérdés
Nem rég vettem egy Simson S51 -t egy ideig működött aztán egyszer csak leállt, semmiért nem akart újra elindulni (betolásra se). Gyújtás jó volt, üzemanyag jó volt, motor jó volt(nekem azt mondta az akitől vettem). Elvittem egy szerelőhöz, aki 2 hét után jelentkezett hogy kész a motor. Miután hazahoztam próba gyanánt beindítottam... szivató nélkül első rúgásra elindult. Mentem vele egy kört az utcánkban. A szerelő még mondta hogy a motor jó és erős, akkor beláttam én is. Bevittem a garázsba. 2-3 nappal később újra kimentem egy körre, de a motor nem indult be. Ugyanaz volt mint előbb... Elvileg a motor most lett rendbe rakva. Azt tudom hogy a karburátor ami a motoromon van 12 -es. Ez gond lehet? Valaki tudja mi lehet a baj?

2016. febr. 3. 17:37
 1/2 anonim ***** válasza:

Jó szerelőd van, ügyes a srác. Fel sem tűnik neki, hogy nem gyári karbi dolgozik az 51-esen, gondolom, a 12-est is be tudta állítani prímán. Vagy csak "kitisztította". A Sufni Jóskák ugyanis minden létező autót, motort karburátortisztítással gyógyítanak: akármilyen problémával viszed a járművet, a válasz mindig az, hogy jaól kitakarították a karbit, az vót a baja. Ötezerér. Jobb esetben látszik, hogy hozzá se nyúltak a karbihoz, mert olyan mocskos kívülről, mint előtte, rosszabb esetben a csavarok egyik felét megszakították (mer' mindég, minden csavart jól meg köll tépni), a másik felének lenyalták a fejét, összecserélték a fúvókákat, elhagyták a tömítéseket, fordítva szerelték be a súbert (nem akart bemenni, de lereszelte a paraszt az illesztőstiftet) és minden csavart véletlenszerűen eltekergettek. De akkor az egyszer, mikor elhozod a motort, tutira beindul.

Az S51-en BVF 16N1 vagy 16N3 karbinak kell lennie 16-os torokátmérővel. Ha nem ilyen van, el kell hajítani és be kell szerezni a fenti két típus közül valamelyiket. Esetleg az S53 Bingje is jó megoldás. Az ilyen-olyan 12-es Riga- és egyéb karbikkal lehetetlen belőni a motor üzemét. Kicsi a légtorok, nem kap elég levegőt a motor, hidegen indul szívató nélkül is, melegen fulladozik, félgáz fölött már semmi ereje nincs. Ha hidegen szívató nélkül első rúgásra indult, amint írtad is, akkor ott a gond: túl sok üzemanyagot kap. Hidegen nem szabad szívató nélkül indulnia, mert akkor annyira dús a keverék, hogy melegen már sok neki.

"Elvileg a motor most lett rendbe rakva"

"Gyújtás jó volt, üzemanyag jó volt, motor jó volt(nekem azt mondta az akitől vettem)"

Magyarországon minden használt autó és motor frissen felújított, épp a múlt héten volt generálozva a motor, két hónapja cseréltek mindent a futóműben, még az újnál is sokkal jobb az egész. Még a leggyatrább, lefingott, szakadt jármű is hirtelen vadonatúj csodamasinává változik, amint eladó lesz. Sokszor a kilométer-számláló is visszapörög pár tízezret. Aki pedig mindezt elhiszi, meg is érdemli, amit kap.

2016. febr. 3. 18:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 A kérdező kommentje:
Köszönöm a segítséget! Ezek alapján intézkedni fogok. Amúgy a motort nem idegentől vettem a neten mert én is láttam már pár ,,csoda" motort egy-két oldalon, tudom azt is hogy nem kell mindent elhinni. A motort a nagybátyámtól vettem elég jó áron.
2016. febr. 3. 19:20

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!