Kevesebb üzemanyag fogyás várható így?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Há' hogyne. Mert ez ennyire egyszerű, az üzemanyagcső átmérőjével hangolják a motort. A karburátor, befecskendező vagy adagoló meg csak azért van ott, hogy legyen valami ellensúlya a motor tetején a nehéz főtengelynek.
Ha nekiállsz ész nélkül variálni a csövet, jobb esetben nem történik semmi. A tápszivattyú bír eleget nyomni akkor is, ha kicsit más a csőátmérő, mert van annyi tartalék a rendszerben. Ha nagyon leszűkíted, akkor egyrészt a szivattyú fog marhára örülni, hogy nagy ellenállás ellenében dolgozhat (örömében néha le is ég a hajtómotor), másrészt az üzemanyag-ellátó rendszerben lesznek bajok. Üzemanyag nélkül ugyanis nem nagyon megy a motor. Bár az is igaz, hogy ha nem megy, mert be sem indul, nem is fogyaszt.
Az autók motorja nem olyan, mint a román Super 2 kiskályha, hogy ha kevés fa van, akkor csak egy-egy kis darabot teszek rá és azzal is elvan magának. Bár igazából a kályha sem ilyen: ha soha nem fűtöd fel rendesen, mert "jajj, hát elfogy a tüzelő" (vagy esetleg megvetted a marha nagy 20 kW-os vízteres kandallót a kisszobába, mer' az a tuti, ha van "kilóvatt" bőven, akkor kormosodik, kátrányosodik minden.
Szóval a motor is ilyen. Nem lehet szabadon megválasztani az üzemanyag és levegő keverési arányát. Egy szűk tartományon belül kell mozognia, akkor működik csak a motor, ha ennél szegényebb vagy dúsabb a keverék, vagy csak nagyon nehezen használható (szegény keveréknél például rettenetesen melegszik és durrog), vagy be sem indul. A fogyasztáscsökkentésnek tehát nem az a módja, hogy elzárom a benzin áramlását, azt' majd két litert eszik a V6-os háromliteres rettenet városban.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Jó nemlehet mindenki olyan adjunktus mint ti vagytok steinbergtől is láttam már akkora baromságokat hogy öröm volt nézni
Egyébként nem minden alapot nélkülöz a kérdés ha karburátoros autód van.
A főfúvókát cseréld kisebbre,mert ha kicsi a benzincső akkor meg fog állni
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Tényleg hülye ötlet már bocs. Mindenki tudja, ha üzemanyagot akarsz spórolni, nem az üzemanyag cső keresztmetszetét, hanem az üzemanyagcső hosszát kell rövidíteni. Teljesen logikus okoknál fogva. Steinberg meg tényleg... Hülye.
És nekem van igazam, köszönöm, előző.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#3: Én most meg a te válaszodon nevettem jót :)
Ha egy jól, a motorhoz belőtt karburátoron csökkenti a fúvókák méretét, ezzel csak azt fogja elérni, adott gázpedálállás mellet kevesebb üzemanyag fog beáramlani a hengerekbe. Így csak gyengébb lesz a motor, ami nem eredményez fogyasztáscsökkenést. Ha netán még a gyorsítószivattyú fúvókája is módosítva lenne, akkor meg torpanna tőle az autó.
Az üzemanyag ellátó rendszer nem véletlenül van úgy kitalálva, ahogy van, "gyári" motornál nem érdemes módosítani. Ha szerinted sokat eszik a kocsid, akkor nézd meg, hogy mennyi lenne a gyári fogyasztásértéke, és ha az jóval kevesebb, mint a jelenlegi, akkor van értelme a hibakeresésnek/javításnak.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
" kevesebb üzemanyag fog beáramlani a hengerekbe,ami nem eredményez fogyasztáscsökkenést."
Ember,néha átgondolod amit leírsz,vagy a hengerek számát csökkentsük le? xD
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!