Az olajnyomásjelző lámpának kevés olaj esetén is jeleznie kell?
Az adott autóban (Opel) a nívópálcát sem éri el az olaj mennyisége, de az olajnyomásjelző lámpa az nem gyullad ki. Lehet, hogy rossz az olajgomba?
Kulcsot elfordítva kigyullad több más szenzorral egyetemben, de aztán - ahogy a többi is - elalszik.
Az olajnyomásjelző nem jelzi az olaj mennyiségét. Sok autóban nincs is érzékelője, fejből csak 1-2 típus ugrik be, aminél az olajszintnek külön érzékelője van.
Attól, hogy alacsony az olajszint, még lehet jó az olajnyomás. A szivattyú felkapja az olajat, a gombánál a nyomás megvan, minden jó. Főleg hidegen, amíg "vastag" az olaj. Melegen csökken a viszkozitása, olyankor már előfordul, hogy villog a lámpa. Főleg kanyarban vagy erős fékezés, gázadás után villan be egyszer-egyszer: ilyenkor az olajteknőben lötyög az a kevés olaj, ami még ott van, a szivattyú meg néha levegőt szív, ettől egy-egy pillanatra leesik az olajnyomás. Később ez állandósul.
Sokan hiszik azt, hogy ha a lámpa nem világít, jó a kenés. Nos, ez nem így van. Egyrészt a mocskos, korommal, fémreszelékkel teli olaj nem nagyon tud már kenni, csak csiszol, lásd a "tízezer alatt belemegy három liter olaj, há' hülye leszek cserélni" hozzáállással spóroló olcsójánosokat. De ha még jó is az olaj: a nyomás önmagában nem jelenti azt, hogy meg is van a kellő olajmennyiség. Egy hidegen besűrűsödő 15W-40-es ásványi szilvalekvárból könnyű kitolni 2-3 bart, de attól még nem nagyon fog bekúszni a szűk furatokba, csapágyhézagokba. Az egységsugarú felhasználó viszont nyomja a motornak, mint a hülye, mert "há' nem világít a lámpa, minden okéba' van". Örülnek is ilyenkor a csapágyak, főleg a vezérműtengelynél, ahová amúgy is nehezebb felnyomni a kenőanyagot.
Úgyhogy akármennyire is megnyugtató, hogy elalszik a kis piros lámpa, én a helyedben csak kezdenék valamit a motorral. Vagy töltenék bele olajat, vagy lecserélném a vélhetően nem vadonatúj kenőanyagot - vagy esetleg vennék bele egy hosszabb nívópálcát. Lehet, hogy ez lesz a legjobb megoldás, mert ez a legolcsóbb és mint tudjuk, mindig a legolcsóbb módszer a nyerő, a többi csak a szerelők és autósboltosok lehúzása.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!