Váltót hogyan kíméljem a lehető legjobban?
Figyelt kérdés
Tippek, trükkök érdekelnek. 1.3-as 90 lovas benzin motor.2016. jan. 23. 08:50
2/10 anonim válasza:
Igazából ha kuplunggal váltasz, és nem ugrasz le a kuplungról, akkor annak semmi baja nem lesz. Legalábbis úgy értve, hogy nem megfelelő használatból adódó hiba. Mert előbb-utóbb úgyis elromlik benne valami. :)
Na meg persze olaj legyen benne, ha látszik folyás, ellenőrizni kell, esetleg megjavíttatni.
3/10 tothp válasza:
kerüld a kuplung nélküli váltást, recsegtetést. hidegen ne kapcsolgass fölöslegesen. ott is sűrűbb az olaj, jobban kopik. Agresszív visszakapcsolásokat kerüld (visszakettő-padlógáz) bár ez is inkább a kuplungot nyírja.
4/10 Osynho válasza:
Az előző dolgokon kívűl: ne hagyd rajta a kezedet folyamatosan.
5/10 anonim válasza:
Ne egy részegységet, estedben a váltót, akarj maximálisan kímélni mert akkor meg egy másik fog "szenvedni". Valaki írta hogy hidegen keveset váltsál. Hát ez érdekes javaslat, mert ha nem váltasz akkor meg a motornak nem lesz jó, se a túl alacsony, se a túl magas fordulat. Szóval az az én tanácsom hogy vezess "épelméjű" módon és nagyon rágódj azon hogy mi az amit kímélned kellene, mert az autó minden használattal "kopik" egy kicsit és nem fog örökké élni még akkor sem ha ezért te mindent megadnál neki.
6/10 A kérdező kommentje:
De ha városban megyek, ahol 40-el megy mindenki, sok a zebra meg a rendőr, ott mondjuk miért ártana az autónak ha hidegen 2-esben 2500-as fordulaton pörög? Hamarabb felmelegszik a motor.
2016. jan. 23. 11:29
7/10 anonim válasza:
Váltót nem nagyon lehet kinyírni, bár vannak dolgok amivel hosszabb távon ki lehet nyírni: hirtelen padlógázas gyorsítások, visszaváltás úgy, hogy 5000-res fordulatra ugrik a motor, helyből padlógázas indulás, vagy mikor úgy akarunk váltani, mint a raliversenyzők (0,2 másodperc alatt). Ja és a kart is csak érzésből szabad kezelni, soha nem erőből, még akkor sem, mikor nem akarja az igazságot (1-est például nehezen veszik az autók, és sokan erőből tolják be).
8/10 anonim válasza:
Ennyi erővel csapasd padlógázon, akkor még hamarabb bemelegszik :)
Legelább lesz mit hengerfejeznünk szerelőknek.
9/10 anonim válasza:
Én is kérdezek egyet. Ha még nem üzemmeleg az autó, akkor szép lassan váltsunk sebességet, vagy lehet gyorsan is?
10/10 anonim válasza:
Agresszív vezetéssel hamarabb nyírod ki a motort, mint a váltót. Hacsak nem egy szériahibás darabról van szó, akkor azzal kíméled a legjobban ha mindig teljesen kinyomod a kuplungot, valamint nem azonnal toljuk bele a következő fokozatba, hanem egy rövid pillanatnyi időt várunk a 2 fokozat között. Szinkronváltó nem igényel ennél több foglalkozást, esetleg 100 ezer km után egy olajcsere ha nem valamilyen lifetime olajjal van feltöltve, bár akkor is egy szintellenőrzést végeznék legalább. Hidegen pedig nem kell erőltetni a gyors váltást, ha nem megy (melegen sem). Ilyenkor még az olaj eléggé sűrű. Ne erőből toljuk bele a fokozatba, főleg az egyest ne, szinte csak álló helyzetből lehet néhány autón egyest kapcsolni. Hátramenetet pedig kizárólag csak akkor kapcsoljunk, ha teljesen megálltunk, mert a legtöbb autóban ez még egyenes fogazású és szinkron mentes, szóval szép kis "fogmosás" érhető el vele.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!