Lesz-e baja a kocsimnak, ha télen (-7 alatt) párszor hidegindítóval indítom be?
30 éves öreg kocsim van. DÍZEL.
Fogalmam sincs mi az ami nem jó benne, de nem si ez a lényeg, hanem az, hogy ha kemény minusz van akkor gyengén teker, már majdnem elkapja, de valahogy pont nem bír elindulni. De ezt mind 1 hét állás után csinálja. Hiába izzítok többször stb, ugyanez. Majdnem elkapja de pont nem.
Mikor nincs ennyire hideg, simán indul.
Adagolón nagy elötöltés van, ha dúsítót ráhúzom csak roszabb a helyzet, viszont így megy az autó "dinamikusan" igaz kormol is.
Üzemanyagszűrő? Hidegben hajlamos kikristályosodni a paraffin, és az eltömíti az üzemanyagszűrőt...
Előfordulhat az adagolóban is.
Esetleg régi izzítógyertya?
Ezen kívül:
A leggyakoribb hiba, hogy a befecskendező fúvóka nem fecskendez be gázolajat. Ennek okai: a tüzelőanyag-csap zárva van; a tüzelőanyag-tartály üres; a tápszivattyú előszűrője vagy a finomszűrő a befecskendező szivattyú előtt eldugult; a tápszivattyú nem szállít; levegő van a befecskendező szivattyúban, a szivattyú elem kopott; a szivattyú nagyon kis töltési mennyiségre van beállítva; a nyomószelep piszkos vagy a szeleprugó törött.
A befecskendező szivattyú túl korán vagy túl későn fecskendez be. Okok: a befecskendező szivattyú tengelykötése a befecskendezés-állítóhoz viszonyítva elfordult; a görgősemelő elállítódott vagy elkopott.
A fúvókák nem működnek. Okok: a fúvókatű szorul; a fúvóka tömítetlen; a fúvókatű ülése piszkos vagy kopott; a befecskendezési nyomás túl kicsi, mert a beállítás meglazult; a fúvókák sok tüzelőanyagot túlfolyatnak; a játék túl nagy, vagy piszok van a fúvókatű fészkén; a nyomóvezeték meglazult, eltörött vagy nincs légtelenítve; a nyomócső csatlakozása a fúvókatartón nincs meghúzva.
Az izzógyertya hibás. Okok: zárlatos vagy elszakadt valamelyik izzógyertya.
A sűrítési végnyomás kicsi. Okok: a szelepek akadoznak, nem zárnak; a szeleprugó törött; a dugattyúgyűrű besült; a hengerfej-tömítés átereszt; a vezérlés beállítása hibás.
Ajánlatos a hideg Diesel-motorokat indítás előtt esetleg meleg, majd forró vízzel feltölteni, a motorház-tetővel letakarva a motor olajteknője alá bádogedényben izzó faszénparazsat elhelyezni, majd a motor bemelegedése után indítani.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!