Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért kell benyomott kuplungga...

Miért kell benyomott kuplunggal leállítani a kocsit mikor előtte biztos hogy üresbe lett kapcsolva a váltó?

Figyelt kérdés
Az oktató szólt rám, hogy kuplunggal is állítsam le. Indításnál még értem is hátha véletlen sebességbe van.
2016. jan. 18. 22:46
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
49%

Legfőbbképpen a biztonság miatt, azaz ha véletlenül sebességben marad az autó, akkor nem fog megugrani indítózásnál. 1000-ből egyszer elég ha elfelejted üresbe tenni, aztán megtörténik a baj, jobb ha reflexszerűen nyomod a kuplungot. Ezzel az önindítót is kíméled, főleg hidegindításnál. Ugyanis a motor az egész váltót kell forgassa. Hidegindításnál mikor még a váltóban hideg az olaj, nagyon nagy megterhelés az önindító és az akku számára, hogy megforgassa a váltó fogaskerekeit is. De ha benyomod a kuplungot, akkor az lekapcsolja a hajtást, így csak a motort kell forgassa.

Van olyan autó, amelyiken az elektronika nem is enged indítózni, ha nem nyomod be a kuplungot vagy a fékpedált.

2016. jan. 18. 22:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:
100%
Valójában semmi szerepe nincs leállításnál, ha már üresben van és felengedted a kuplungot, akkor nem látom értelmét újra benyomni, de ha neki így tetszik, akkor csináld így.
2016. jan. 18. 23:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:

Az hogy benyomott kuplunggal indítod az autót tök alap dolog, de nem ez volt a kérdés.

Ha jobban bele gondolok én is úgy állítom le az autót, hogy be van nyomva a kuplung, de én pl. gyakorlatilag sohasem veszem ki sebességből. Egyesbe oda gurulok ahova akarok, kuplung be, fék, leállít, kuplung fel és kézi be. Itthon a garázsba se kézi se kuplung, de hót sík felület. Nyilván máshol ez nem játszik.

A kuplungolásos indítózás inkább motorra jellemző. A fék nyomás meg valamilyen automata váltósra.

2016. jan. 18. 23:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 Beviz Elek ***** válasza:
71%

#1

Korrekt, szép válasz, csak nem a kérdésre.


Nem tudom hogy miért kéri ezt, kérdezd meg tőle és kíváncsian várjuk a választ!

2016. jan. 18. 23:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim ***** válasza:

aszongya: előtte biztos, hogy üresbe lett kapcsolva..


az autó veszélyes üzem...ebből kifolyólag semmi sem biztos.

Az én autóm sem indítható, ha nem taposom a féket. Ennek jó oka van.

Leállásnál érdekes követelmény, passz.

2016. jan. 19. 06:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:
Mivel a jármű, sofőr kombóból a jármű az "okosabb". Értsd úgy, hogy egy cselekvésre, mindig ugyanazt a reakciót adja. Ez inkább csak ilyen biztonsági mechanizmus akar lenni. Plusz egy biztonsági faktor, hogy később ne indíts rá sebességben pl. Az, hogy ez mennyire szükséges? Attól tartok a mai keretek között, amikor minden agyhalottnak van már jogosítványa, úgy hogy azt sem tudja hány kereke van az autójának... Sajnos van létjogosultsága
2016. jan. 19. 07:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:
65%

Ugye dízel autón tanulsz? Bizonyára kettős tömegű lendkerékkel szerelték, aminek a legjobban az indítások-leállítások ártanak. Leállításkor a motor még utoljára rugózik egyet oda-vissza, ha kiengedett kuplunggal állítod meg, akkor a váltó primer tengelye is plusz súlyként terheli a szerkezetet. Ha kinyomod a kuplungot, akkor csak a saját tömege mozog a kettős tömegűnek. Bizonyára azt az információt kapta az oktatód, hogy így tovább fogja bírni pár hónappal.

A kettős tömegű lendkerék hibájára utaló első jel is a leállításkor hallható koppanás.


Szerintem.


Lehet lepontozni.


Oktató anyag:

[link]

2016. jan. 19. 08:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:

"jobb ha reflexszerűen nyomod a kuplungot"


Ha már a reflexekről esett szó, ennél meg még jobb ha reflexszerűen kiveszed üresbe a váltót, ha megállsz, akár piros lámpánál is. Én nem kuplunggal állítom le a motort, hanem kipöccintem üresbe a váltót és felengedem a kuplungot. Soha nem volt ebből gondom. Így eggyel több "biztonsági" intézkedés történik a legközelebbi indítás előtt. Ennek ellenére akkor is megnézem hogy nincs e sebességben a váltó, mert nyáron általában nem nyomom a kuplungot indításkor (minek? van az nyomva amúgy is eleget).

2016. jan. 19. 09:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 anonim ***** válasza:
Nem írtad el a kérdést? Leállításnál semmi értelme, indításnál erősen ajánlott benyomni a kuplungpedált.
2016. jan. 19. 10:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 Beviz Elek ***** válasza:
100%

#7


0%, de értelmes válasznak tűnik:D

2016. jan. 19. 10:15
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!