Miért kell benyomott kuplunggal leállítani a kocsit mikor előtte biztos hogy üresbe lett kapcsolva a váltó?
Legfőbbképpen a biztonság miatt, azaz ha véletlenül sebességben marad az autó, akkor nem fog megugrani indítózásnál. 1000-ből egyszer elég ha elfelejted üresbe tenni, aztán megtörténik a baj, jobb ha reflexszerűen nyomod a kuplungot. Ezzel az önindítót is kíméled, főleg hidegindításnál. Ugyanis a motor az egész váltót kell forgassa. Hidegindításnál mikor még a váltóban hideg az olaj, nagyon nagy megterhelés az önindító és az akku számára, hogy megforgassa a váltó fogaskerekeit is. De ha benyomod a kuplungot, akkor az lekapcsolja a hajtást, így csak a motort kell forgassa.
Van olyan autó, amelyiken az elektronika nem is enged indítózni, ha nem nyomod be a kuplungot vagy a fékpedált.
Az hogy benyomott kuplunggal indítod az autót tök alap dolog, de nem ez volt a kérdés.
Ha jobban bele gondolok én is úgy állítom le az autót, hogy be van nyomva a kuplung, de én pl. gyakorlatilag sohasem veszem ki sebességből. Egyesbe oda gurulok ahova akarok, kuplung be, fék, leállít, kuplung fel és kézi be. Itthon a garázsba se kézi se kuplung, de hót sík felület. Nyilván máshol ez nem játszik.
A kuplungolásos indítózás inkább motorra jellemző. A fék nyomás meg valamilyen automata váltósra.
#1
Korrekt, szép válasz, csak nem a kérdésre.
Nem tudom hogy miért kéri ezt, kérdezd meg tőle és kíváncsian várjuk a választ!
aszongya: előtte biztos, hogy üresbe lett kapcsolva..
az autó veszélyes üzem...ebből kifolyólag semmi sem biztos.
Az én autóm sem indítható, ha nem taposom a féket. Ennek jó oka van.
Leállásnál érdekes követelmény, passz.
Ugye dízel autón tanulsz? Bizonyára kettős tömegű lendkerékkel szerelték, aminek a legjobban az indítások-leállítások ártanak. Leállításkor a motor még utoljára rugózik egyet oda-vissza, ha kiengedett kuplunggal állítod meg, akkor a váltó primer tengelye is plusz súlyként terheli a szerkezetet. Ha kinyomod a kuplungot, akkor csak a saját tömege mozog a kettős tömegűnek. Bizonyára azt az információt kapta az oktatód, hogy így tovább fogja bírni pár hónappal.
A kettős tömegű lendkerék hibájára utaló első jel is a leállításkor hallható koppanás.
Szerintem.
Lehet lepontozni.
Oktató anyag:
"jobb ha reflexszerűen nyomod a kuplungot"
Ha már a reflexekről esett szó, ennél meg még jobb ha reflexszerűen kiveszed üresbe a váltót, ha megállsz, akár piros lámpánál is. Én nem kuplunggal állítom le a motort, hanem kipöccintem üresbe a váltót és felengedem a kuplungot. Soha nem volt ebből gondom. Így eggyel több "biztonsági" intézkedés történik a legközelebbi indítás előtt. Ennek ellenére akkor is megnézem hogy nincs e sebességben a váltó, mert nyáron általában nem nyomom a kuplungot indításkor (minek? van az nyomva amúgy is eleget).
#7
0%, de értelmes válasznak tűnik:D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!