A régi, háromajtós Opel Frontera Sport jó autó?
Tudom, hogy fél éves már, de ha valaki később olvasná...
Nem, nem jó autó. Nem a Frontera rossz, hanem ezzel a motorral rossz. Az Omega motorja van benne, legalábbis a kétezres. Ez egy magas fordulaton jól menő motor, de a nagy, nehéz kasznit, a nehezen hajtható váltóval, négykerékhajtás cullangjával dögnehezen viszi. Ilyen autóba nyomaték kéne, ebben a motorban nincs elég hozzá, meg nem azon a fordulat tartományon ahol kéne.
Iszonyatosan gyorsul, harmadikban már egy év mire tovább lehet váltani, terepen pontosan ugyanígy erőtlen, mert csak akkor megy ha tiprod neki, ahol leadja azt a 100 szerencsétlen lovat, de nem mehetsz mindenhol padlógázzal terepen, állóhelyből komolyabb emelkedőnél meg ha sokat így indul az ember akkor a kuplung nem fogja bírni.
Ha csak boltba kell leugrani vele a faluba' és télen is vissza akarsz érni arra jó. De ara meg van ezer más is.
Terepjáró képességét még erősen beszűkíti az eszméletlen rövid rugóút és kemény rugózás, kis buckákon már elkezdi felemelni a túlsó kereket. Országútra van hangolva a felfüggesztés, hogy ne billegjen mint egy hajó a kanyarban, de ezzel egyúttal terepre elég ótvar is lesz. Sajnos épp emiatt sokszor kell a négykerékhajtást is használni még száraz úton is, mert egyszerűen hátsókerékben elkotor elég hamar, mivel emeli a kereket.
Gondolom a többiben is hasonló rugózás van, úgyhogy igazi terepjárás szempontjából alapól azok se sokkal jobbak, de legalább motorikusan mennek. Ezekbe dízel való, el kell felejteni a benzinest.
Köszönöm a választ! Főként városban és erdőjárásra, terepjárós túrákra használnám, és természetesen minden évben leugornék somogybabodra :) szóval számít a terepjáró képesség. Viszont dízelt nem szeretnék, mert azoknak általában drágább a fenntartása/javítása.
Nézegettem más autókat is, de ez felel meg legjobban az igényeimnek. A nissan patrol túl drága, a suzuki vitara túl kicsi, pajero-ból meg alig van ponyvás, ha mégis akkor horror áron. Olyat szeretnék, amiben elfér öt ember, értékelhető csomagtartója van, és levehető tetős (előnyben a keménytető tetőcsomagtartó miatt), mindez 6-700 ezernél nem drágábban
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!