Siklócsapágyak szerelési technikája hogyan?
4 Ütemű siklócsapágyas motornál milyen módszerrel állapítható meg, hogy a motor főtengelycsapágya kopott.
Motorgenerálnál a főtengely illetve hajtókarcsapágy csészék cseréjénél új csapágyat veszünk ez oké, de milyen méretűnek kell lennie ezeknek a csapágyaknak ?
Honnan állapítom meg, mekkora méretű csapágyak szükségesek.
Főtengely csapjait meg kell e munkálni új csapágycsésze beszerelésekor ? Ha igen honnan tudják milyen méretűre kell.A csapágyakat is megsozkták munkálni ?
A hajtókar csapágyak és a hajtókar ház között mekkora hézagot szoktak alkalmazni ?
Főtengely csapágyak és főtengely ház közötti hézag ?
Részletesen valaki letudná nekem írni, nem vagyok szerelő csak érdekelne mindig is kiváncsi voltam rá hogyan történik ez. Előre is köszönöm.
légyszi ne linkeljétek a google-ét....
szeméyes tapasztalatokra lennék kiváncsi.
Köszönöm.
Ugyan nem vagyok gépműhelyes, de néhány generálon már túl estem, ezért megpróbálok válaszolni.
A kopott főtengely/hajtókar csapágyak állapota, sima szemrevételezéssel is elég jól behatárolható, de hézagmérő szállal, még pontosabban megállapítható a kopás mértéke. A főtengelyt mikrométerrel kell megmérni és ha nem felel meg a gyári tűrésnek, akkor köszörülni kell. Ha jó a főtengely, akkor sima alapméretes csapágyak alkalmazása elegendő, különféle műveletek nélkül. Köszörülés után, természetesen a megfelelő túlméretes csapágy szükséges. A túlméretes csapágyak mérete gyárilag adott, a gépműhelyes ennek megfelelően köszörüli a főtengelyt. A hézagok minden autónál gyárilag meghatározott értékek, kell hozzá a műszaki dokumentáció.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!