Vagyis meddig érdemes? Pl. forog a motor 7000-ret, de fellehetne azt húzni 8000-ig? Lenne valami baja a motornak? (normális válaszokat)
2010. márc. 26. 21:14
1/10 anonim válasza:
Hát egy kis tuningal megoldható. De a motort megölöd az is biztos.
2010. márc. 26. 21:26
Hasznos számodra ez a válasz?
2/10 anonim válasza:
Az "átlagos" autókat nem érdemes 8000-es fordulat fölé pörgetni. Egyrészt a vezérlésük ilyenkor már teljesen megtébolyodik: a szeleprugók elkezdenek lebegni, az emelők zárás helyett rávágnak a vezérműtengelyre, a vezérlés késik, extrém esetben bele is verhet a dugattyú a szelepekbe. Másrészt a motorok áramlástanilag nem erre a fordulatszám-tartományra lettek kitalálva: a hengerfej csatornái és a vezérlési szögek az alsó és a középső tartományban teszik erőssé a motort. Pörög ő 8000-ig, de ott már semmi nyomatéka nincs (nem mellékesen a befecskendezők sem biztos, hogy ilyen magas fordulaton, ennyire rövid nyitási idő alatt ugyanolyan tökéletes keveréket adnak, mint lejjebb). Ha tehát más módosítást nem eszközölsz, csak a leszabályzási fordulatot viszed feljebb, az 7-8000 fölött már semmiféle eredményt nem hoz. Sőt, addig sem nagyon okos dolog: az engedélyezett fordulatszám növelésének önmagában nem sok értelme van, csak akkor, ha mutatni akarod, hogy "beleforog a 10 ezerbe is óra szerint". A megemelt fordulatszámot a feljebb leírt nyomatékhiány miatt nem fogod tudni használni.
2010. márc. 26. 21:34
Hasznos számodra ez a válasz?
3/10 anonim válasza:
7000-es fordulatszám felett már csak a versenymotorok dolgoznak.Ha tehát utcán használod a gépet akkor felesleges,lesz benne úgy is annyi erő amennyire szükséged van.Ha pedig tuningolod akkor nincs megállás.A direktszűrő és a sport dob az még nem tuning:) Hengerfej csatornáinak bővítésemégéstér bővítés,síkolás,hengerűrtartalom növelés,hajtókarmfőtengely könnyítés stbstb...az a baj hogyha megemeled a fordulatszámot az kinyírja a generátort és a vízpumpát.azt is erősebbre kell cserélni.a nagy fordulat nagyobb teljesítményt szabadít a hajtásra,tehát előbb a féltengelyek,majd a difi aztán pedig a váltó adja be a kulcsot.Szóval ha belekezdessz akkor végig kell menni az összes alkatrészen,összhangba kell hozni mindent a megnövekedett teljesítménnyel.Minden tipushoz léteznek gyári tuningleírások,amiket a széria alkatrészek átalakításával viszonylag olcsón el lehet érni.Ilyen pl a rally 'A' csoport is.de természetesen a lovakat táplálni is kell.többet kell fizetned a biztosításra,teljesítményadóra és nem mellékesen KPM vizsgára kell vinni az autót.szóval ezt jól át kell gondolni.
2010. márc. 26. 21:53
Hasznos számodra ez a válasz?
4/10 omadjoe válasza:
én láttam egy Honda Civic mocit miután 9000 f/min forgatták. a hajtokarbol, és a dugobol szoszerint!!! semmi,de semmi nem maradt! henger "karcos" lett. a hajtokar, és a dugobol olyan 1-2 mm-s fémszilánkok maradtak.
az egész motor csak papirnehezéknek volt jo. a hengerfejben a szelepek erössen elgörbültek. szelepekböl darabkák hiányoztak. fötengely ugy beállt, hogy teljesen lecsupaszitva sem mozdult meg. csapágyazásnak annyi volt. de ha van bonusz mocid amin kiséreletezhetsz akkor hajrá!
2010. márc. 26. 23:38
Hasznos számodra ez a válasz?
5/10 anonim válasza:
A hegyiversenyekre szánt autók nagyon pörgős motorral vannak szerelve.Pl Golf Mk1. vagy Polo Mk1.képes leforogni 10-12ezret is percenként.Egyébként érdekes hogy ahogy fejlődik a tecnika a fordulatszám is egyre tovább kitolható.A 80as évek elején a Lada VFTS-ek 7-8ezres fordulaton üzemeltek.Mára viszont teljesen alapnak számít ha egy VFTS 8000-et pörög.gyakoribb 9-10ezer.természetesen ez nagyon sok pénz,mert ha nem szeretnéd hgy az első gázadásra szétessen akkor a motor belsejét le kell gyártatni strapabíró anyagokból.Vannak erre szakosodott tuningcégek.Pl a Havassy Motorsport.Ha jól tudom az ő Ladáikba az USA-ból származó Ross Pistons dugattyúk kerülnek.
2010. márc. 27. 14:37
Hasznos számodra ez a válasz?
6/10 Foorty válasza:
Az én kocsim 1.4 es motorral van megáldva, olyan 6,7-7 között pörgött.. tuningal majdnem egy év után is tökéletesen működik és úgy h 8,5-t simán lepörgi....
2010. márc. 27. 16:23
Hasznos számodra ez a válasz?
7/10 anonim válasza:
18000f/perc.Lásd F-1
2010. márc. 28. 19:02
Hasznos számodra ez a válasz?
8/10 anonim válasza:
Addig lehet egész pontosan felhúzni, ameddig el nem éred valamely alkatrész mechanikai tűréshatárát. Ehhez csak egyedi gyújtásvezérlésre van szükséged, hogy le ne szabályozza a gyári a fordulatot ott, ahol még üzembiztos.
Az adott fordulatra tervezett motor fordulatszám-tűrését megnövelni viszont csak jelentős átalakítással lehet - üzembiztosan. Egyébként sem mész sokra enélkül, ha a 7000-nél leköhögő, de már 6000-től egyre gyengébben húzó motort mondjuk 10000-ig forgatod (és véletlenül bírja): mire felpörög oda, addigra 6500-as felváltásokkal a következő utáni fokozatban mennél.
2010. márc. 30. 10:40
Hasznos számodra ez a válasz?
9/10 anonim válasza:
Kettes válasz: tökéletes.
2010. márc. 30. 10:51
Hasznos számodra ez a válasz?
10/10 anonim válasza:
Kettes, és az előttem lévő válasz tökéletes.
F1-es válaszoló: A Forma 1-es autók kibírják a 18.000/perc-et, de két futamonként cserélni kell őket!
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!