Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért nem jó úgy fékezni,...

Miért nem jó úgy fékezni, hogy előbb a kuplungot utána a féket nyomom?

Figyelt kérdés

2016. jan. 8. 20:58
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
79%
Mert így nem használod a motorféket, vagyis jobban kopnak a fékbetétek és a féktárcsák.
2016. jan. 8. 21:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
39%
Mert a fékezéshez nem kell a kuplung. Minek kéne kuplungolni fékezéshez. Pl lámpánál vagy dugóban megállásnál kell benyomni, és kitenni üresbe.
2016. jan. 8. 21:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
48%
Mert a kuplungot csak akkor kell benyomni, ha már nagyon leesik a fordulat lassítás közben, tehát hogy éppen ne fulladjon le. Dugóban araszolva persze mindegy.
2016. jan. 8. 21:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
0%
Miért, autón nem jó így? Motoron teljesen korrekt, emlékeim szerint (rég mentem már a kicsikével s itt ülve amúgyis más, mint őt vezetve). Ha nem adok gázt, be van húzva a kuplung, extrém kivételes esetektől eltekintve, amikor motorfékezek, de az általában árt a fogyasztásnak, csak olyankor fontosabb szempont is van.
2016. jan. 8. 21:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
9%

4. voltam s igaz, hogy az én kuplunghoz való viszonyom kicsit más, mint a pazarlóbban vezető vezetőké, nálam az idő nagy részében be van nyomva ;) Jogom van hozzá.

Nagyon sok helyzetet többféleképpen le lehet kezelni, csak a túl veszélyeseket kell kerülni, illetve a járgányt sem célszerű gyilkolni (kivéve, ha a tulajnak az esik jól, részben arra vette, hogy ellegyen vele).

Csak mert valamit az oktatónk tiltott, még simán végezhetjük nyugodt lélekkel, ha tudjuk, hogy nincs vele gond...

2016. jan. 8. 21:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:

Mert akkor kisebb a fékerő. Próbáld ki, amikor nincs senki körülötted, nem zavarsz senkit. Fékezz be simán. És utána úgy, hogy előbb a kuplungot nyomod és csak utána a féket, vagy egyszerre a kettőt.

Ha váltani akarsz/kell közben, akkor is előbb fék és utána kuplung+fék egyszerre.

2016. jan. 8. 21:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
Amíg van erőátvitel a motor és a kerekek közt, stabilabb a kocsi iránytartáása. (Van előre toló erő.)
2016. jan. 8. 21:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
81%
# 4 Motorfék árt a fogyasztásnak? Hahaha, jót nevettem :D
2016. jan. 8. 22:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
49%
hát nem tudom, én reflexxből sajnos mindíg kinyomom a kuplcsit.
2016. jan. 8. 23:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
57%

A kinyomócsapágy sem arra van szánva, hogy állandóan nyomja valaki. Ezt csak az eszetlen "jogom van hozzá" majomnak üzenem.


Másrészt alapjáraton sokkal kisebb a vákuum a fékszervóban (Otto-motornál, Dieselnél nem), mintha magasabb fordulaton forogna. Már csak ezért sem érdemes kuplungolni. A motorfék meg a másik, amiért nem.

A kuplung elindulásnál használatos hosszabban (2-3 mp.), és sebességváltásnál. Egyéb esetben felengedve kell lennie, és nem lábtartónak tervezték.


Hondolom jogász barátunk a piros lámpánál is kinyomott kuplunggal és benyomott fékkel áll, hogy ne kopjon a váltó attól, hogy kiveszi üresbe.

Meg amúgy is, joga van annyit nyomni, amennyit tetszik. Ez igaz, mint ahogy hülyének lenni is joga van, és mindkét jogát rendszeresen gyakorolja is...

2016. jan. 8. 23:53
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!