Miért nem jó úgy fékezni, hogy előbb a kuplungot utána a féket nyomom?
4. voltam s igaz, hogy az én kuplunghoz való viszonyom kicsit más, mint a pazarlóbban vezető vezetőké, nálam az idő nagy részében be van nyomva ;) Jogom van hozzá.
Nagyon sok helyzetet többféleképpen le lehet kezelni, csak a túl veszélyeseket kell kerülni, illetve a járgányt sem célszerű gyilkolni (kivéve, ha a tulajnak az esik jól, részben arra vette, hogy ellegyen vele).
Csak mert valamit az oktatónk tiltott, még simán végezhetjük nyugodt lélekkel, ha tudjuk, hogy nincs vele gond...
Mert akkor kisebb a fékerő. Próbáld ki, amikor nincs senki körülötted, nem zavarsz senkit. Fékezz be simán. És utána úgy, hogy előbb a kuplungot nyomod és csak utána a féket, vagy egyszerre a kettőt.
Ha váltani akarsz/kell közben, akkor is előbb fék és utána kuplung+fék egyszerre.
A kinyomócsapágy sem arra van szánva, hogy állandóan nyomja valaki. Ezt csak az eszetlen "jogom van hozzá" majomnak üzenem.
Másrészt alapjáraton sokkal kisebb a vákuum a fékszervóban (Otto-motornál, Dieselnél nem), mintha magasabb fordulaton forogna. Már csak ezért sem érdemes kuplungolni. A motorfék meg a másik, amiért nem.
A kuplung elindulásnál használatos hosszabban (2-3 mp.), és sebességváltásnál. Egyéb esetben felengedve kell lennie, és nem lábtartónak tervezték.
Hondolom jogász barátunk a piros lámpánál is kinyomott kuplunggal és benyomott fékkel áll, hogy ne kopjon a váltó attól, hogy kiveszi üresbe.
Meg amúgy is, joga van annyit nyomni, amennyit tetszik. Ez igaz, mint ahogy hülyének lenni is joga van, és mindkét jogát rendszeresen gyakorolja is...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!