Hidrotőke csattogás ellen jó a sűrű olaj?
Szerintem érdemes megpróbálni egy másik motorolajat. Más márkát. Egyébként a sűrűbb olaj segíthet.
Különben nem egy fülön keresztüli szívműtét a javítás. És egy gyakorlott szerelő jó eséllyel meg tudja állapítani melyik a rossz. Tehát nem kell az egész sort cserélni.
Csak onnan tudom, hogy lecseréltettem, mire mondta a szerelő, hogy azért előtte meghallgatta volna, plusz szemrevételezte volna, mert ritka hogy mind rossz. Neki volt igaza, mert a csere után nem lett szignifikánsabban halkabb a hidegjárás. Az olaj márka csere viszont látványos javulást hozott
Igen, de a nagyon "sűrűt" sem szabad beleönteni.
Szokták is a kopásból eredő motorbajokat sűrűbb olajjal megoldani átmenetileg, főleg külföldről hozott autókkal tapasztaltam, hogy szépen csendesen jár, azután az első elírás szerinti bele való olajra cserélés után már csattog, "főtengely" hangja van stb. Ha nagyon csattog, akkor jobb lenne gondolkozni a hidrotőke cserén. Sok esetben csak ki kell őket szerelni és alaposan kitisztítani, mert ha az olajjáratok eltömődtek, akkor a sűrűbb olaj még annyira sem tudje felépíteni a nyomást bennük, mint a híg. Ha 10w40-el is csattog, akkor már a szerelés a megoldás.
sokan azt hiszik, hogy a sűrű olaj az a legolcsóbb autószerelő...nem az, sőt csak kért okoz..lassab a kenés, nehezebben indítható a motor, és csak elfedi a hibákat(nem javítja)
20W50-es Botond olaj, plusz egy sűrű, mézszerű Prolong adalék, és elhalkul.
Nem szerencsés, meg nem is szokásom ellenkedni, de ha sok öreg vassal jársz huzamosabb ideig akkor megváltozik a véleményed.
Mármint, hogy a vastagabb olaj nem megoldás, olcsójános stb.
Egy 300 ezres kocsin nem kell feltétlenül nagygenerált csinálni, csak mert kopott. Egyrészt mert nem biztos, hogy találsz olyat, aki megcsinálja jól, másrészt mert ameddig használni akarod addig okos olajválasztással a kocsi elmegy.
Nem tipikusan a hidrotőkére gondolok, mert azt tényleg lehet olcsón jól javítani, de van úgy hogy jobb nem háborgatni egy működő rendszert, hanem a működés paraméterein kell finomhangolni.
Meg ugye nincs nyomatékkulcsod sem. És még nem csináltál sosem ilyet. Nem tudod mi a csavar meghúzás sorrendje. Nincs tömítőkészleted sem.
Persze ha veszel egy bontott pont ugyanilyen blokkot, és megszerzed a szerszámokat, a célszerszámokat, a javítási kézikönyvet, megkérsz egy szerelőt, hogy míg gyakorolsz javítson ki, és segítsen, utána magad is elvégezheted a kocsin
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!