Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ti még mennyi időt adtok a...

Ti még mennyi időt adtok a benzinnek, dieselnek?

Figyelt kérdés
Elvileg hamarosan jönnek a jobbnál jobb elektromos autók. Aki a sport autókat szereti vagy sportosabb autókat? Pl: Bmw m3, m6 Audi S4, Chevrolet Camaro, Dodge Challenger, Porsche, Lambroghini. Azokkal mi lesz?

2016. jan. 4. 19:59
1 2
 11/20 anonim ***** válasza:
Az uzemanyagcellas autokkal meg tobb gond van mint a sima villanyautokkal, kezdjuk ott hogy honnan szeded a hidrogent, hogy tarolod, hogy szallitod...
2016. jan. 5. 09:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/20 A kérdező kommentje:
Szerintem meg egy 30-40 Évig benzinesek lesznek.
2016. jan. 5. 09:50
 13/20 veterán vas ***** válasza:
17%

Kérdező!

Az Ottó-motor több mint 100 éves konstrukció és -eltekintve a finomításoktól- az alap még a mai napig is ugyan az. Ergo a következő 100 éveben sem fog gyökeresen megváltozni. Úgy hogy nyugi.

A Világ olajkészletéről azt írták a 60-as években, hogy max. 15-20 évre elegendő.

Azóta kiderült, hogy sokkal több van még, mint gondolnánk...

Ez is kilőve.

Rengeteg olyan jópénzű vásárló van, aki megtehetné, hogy elektromos vagy hibrid autót vesz, mégis marad a hagyományos -olajszármazékok elégetésével üzemelő- büdös, rákkeltő, jövőt semmibevevő, benzinkútra járó.... autónál.


Vagyis, NE AGGÓDJ!

Nem lesznek ilyen jellegű gondjaid, akkor sem, ha 200 évig élsz. :)

2016. jan. 5. 10:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/20 anonim ***** válasza:

Igazán csak akksi kérdése, és a hatótávolság az akksik számának növelésével növelhető. Elvileg a hatásfoka lényegesen jobb, kisebb a szervíz igény (néha egy-egy akksi csere). Ha megoldják vagy az akksi gyors cseréjét, vagy a gyorstöltést. Busznál már létezik:


[link]


25-30 perc egy gyorstöltés, ami kb. belátható idő már.

2016. jan. 5. 13:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/20 anonim ***** válasza:

Hát nézzétek, Budapesten és Debrecenben is fel lehet tölteni az autót. Akinek valamilyen dolga van Debrecenben, az fél napot ott van és visszaautózhat Budapestre.

Már vannak tesztelés alatt a jelenleg a Teslában lévőekhez képest legalább dupla kapacitással, várhatóan olcsóbb előállítási költséggel és nagyon rövid feltöltési idővel. Ezek még környezetkímélők is lesznek. Még tesztelik őket és ki kell dolgozni hozzájuk a tömeggyártási technológiát.

Az olajlobbiba meg beletartoznak az autógyártó cégek is, akik ha rajtuk múlna, akkor végtelenségig tovább árulnák a robbanómotoros autókat. Ennek megvannak a gazdasági okai, de egyben hátráltatják is a gyors fejlődést. A Tesla már bebizonyította, hogy megéri elektromos autókat gyártani. Nem azt jelenti az olajlobbi, hogy közel-keleti olajsejkek ráküldenek verőembereket arra, aki elektromost autótkat épít. Ez tényleg elég mórickás elképzelés lenne.

2016. jan. 6. 04:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/20 anonim ***** válasza:
24%

"Hát nézzétek, Budapesten és Debrecenben is fel lehet tölteni az autót. Akinek valamilyen dolga van Debrecenben, az fél napot ott van és visszaautózhat Budapestre. "


Ja, meg ahogy Moricka elkepzeli. Egy uzletember nem fog orakat dekkolni egy konnektor mellett, mert nincs ra ideje.


"Már vannak tesztelés alatt a jelenleg a Teslában lévőekhez képest legalább dupla kapacitással, várhatóan olcsóbb előállítási költséggel és nagyon rövid feltöltési idővel. Ezek még környezetkímélők is lesznek. Még tesztelik őket és ki kell dolgozni hozzájuk a tömeggyártási technológiát."


Ilyen csodaakkukrol tiz eve jelennek meg hirek gyakorlatilag minden honapban, es meg mindig ott tartunk ahol. Az igazsag az hogy ezek az akkuk a fasorban sincsennek meg.


"Az olajlobbiba meg beletartoznak az autógyártó cégek is, akik ha rajtuk múlna, akkor végtelenségig tovább árulnák a robbanómotoros autókat. "


Baromsag. Az autogyartoknak semmi koze az olajlobbihoz, es marhara nincsennek rogzulve a belsoegesu motorhoz. Az autogyartoknak egy celja van: nyereseget termelni. Hogy az belsoegesuvel vagy villanymotorral megy, az tokmindegy. A helyzet az hogy a villanyautokkal ma nem lehet nyereseget termelni.


"A Tesla már bebizonyította, hogy megéri elektromos autókat gyártani."


A Tesla pont azt bizonyitotta be hogy NEM eri meg elektromos autokat gyartani. Amiota a Tesla Motors letezik, meg soha egy filler nyereseget sem termelt, pedig mar tobb mint 10 eve megvannak. Most az utolso negyedevben vagy 300 millio dollar veszteseget hoztak ossze. Szerinted meddig neznek el a befektetok egy VW-nek vagy egy BMWnek ha igy mukodne? Elarulom, a masodik veszteseges negyedev utan kirugnak a menedzsmentet a faxba.

2016. jan. 6. 14:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/20 anonim ***** válasza:
100%

Kb 15 év. Eléggé elterjedtek már a nagy hatótávolságú nagy teljesítményű elektromos autók. Skandináv félszigeten már elrendelték hogy 2020tól nem lehet károsanyagot kibocsájtó ú,j autót értékesíteni. emellett megjelent a Tesla nevű gépjármű és egyéb márkák autói amelyek elektromoss árammal üzemelnek.


A Mercedes, BMW környezetbarátabb belsőégésűi motorokat tervez, és az elektromos autókkal is elkezdett már kísérletezni. Rengeteg töltőállomás kiépült Európában, és Magyarországon is épp most adtak át egy magyar fejlesztésű és építésű elektromos töltőállomást. Úgy fog avillanyautó fejlődni mint z okostelefon. egy évtized alatt hatalmas fejlődésen ment keresztül, így azt gondolom hogya villanyautóknak sem kell több 15, esetleg 20 évnél.



Nyilván nem fog a benzin és dízelmotor teljesen eltűnni, mert ha netán el is fogyna a kőolaj, vagy megfizethetetlen lesz, akkor az emberek áltállhatnak a még egy német mérnök által a 30as években feltalált és a 2.VH alatt közkedvelt fagázra, ami olcsó és megfelelő hatásfokkal bír.


Emellett van még lehetöség a ma ishasználatos biodízelre. Vannak máls megoldálsok is, pl durranógáz, sűrített levegömeghajtás. De ezek inkálbb kísérleti stádiumok, mint kivitelezhető és terjeszthető alternatíva.



Úgy gondolom a jövő üzemanyaga az áram és a biodízel. A mai szokásos benzin vagy dízel választék helyett, a személyautóknál biodízellel és árammal hajtott autók közül lehet majd válogatni. A mezőgazdasági gépek, nehézgépek, traktorok, teherautók biodízellel fognak működni tovább. elvégre a munkavégzéshez komoly nyomaték kell.



Az lpg, cng gáz még életképes maradhat egy ideig, olcsósága és környezetkímélése miatt, így sokálig még működhetnek a benzinmotorok.


Elnézést hgoy hosszú lett és olykor helyesírási hibákat vétettem, csak tabletről kicsit nehézkes az írás.

2016. aug. 22. 01:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/20 anonim ***** válasza:

Annyit kihagytam a töjltési időről, mert látom fentebbmálr problémáznak, hogy kb 15 perc egy töltés azzal a töltőállomással amelet most építettek a magyarok. Egy normál benzin töltése is el tud húzódni, szóval a töltési időn itt a legkevésbé fontos tényező, mert nem olyan sok.

Inkálbb az akkuk megfizethetősége a fontos, mert igen drálga mulattság.


Annyit még kihagytam, hogyált is lehet építeni sima kocsikat elektromos meghajtálsúvá. Egy magyar elektromérnök meg is csinálta. Fogott egy bogárhátút, rakott bele elektromotort, és lítium akkukat, szépen megcsinálta. Nyilvánvalóan több autótjpust is ált lehet építeni, de főként az idősebb kocsikat, mert azokat egyszerűbb.


Ha a környezetszennyezést vesszük számításba akkor előre fog járni a dolog, és hatékonyan visza lehet csökkenteni a károsanyagkibocsájtást. Viszont a 15 20 év elteltével nem biztos hogy sokan megengedhetnek maguknak egy 20 millió forintos teslát, vagy egy 5 millió forintba kerülő magyar átépítést egy bogálrhátúba.


így azt gondolom a biodízel egy ideig át fogja venni a domináns szerepet, de igen nagy mértékben elterjedt lesz az elektromos autó is.

2016. aug. 22. 01:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/20 anonim ***** válasza:

Na ez a válaszolósdi, idézgetős kötekedősdi az ami gyerekes. Nem szoktam az ilyenekbe belefolyni, mert sosincs vége. De van aki ezt élvezi a zinterneten. Ám legyen, legyünk újra gyerekek.


"Ja, meg ahogy Moricka elkepzeli. Egy uzletember nem fog orakat dekkolni egy konnektor mellett, mert nincs ra ideje."


Tisztelt Móriczka! Nem az üzletemben dekkol a töltő mellett, hanem az autó :) Az üzletember elmegy üzeltemberkedni addig.


"Ilyen csodaakkukrol tiz eve jelennek meg hirek gyakorlatilag minden honapban, es meg mindig ott tartunk ahol. Az igazsag az hogy ezek az akkuk a fasorban sincsennek meg."


Igen és ennyi idő kell is ahhoz (inkább több), hogy eljusson az új technológia a tömeggyártásig. A Tesla most építi az új akku gyárát, amelyben már ilyen újfajta akkuk fognak készülni. Van már háztartási kivitel, ami már most kapható és nagyon jó tulajdonságai vannak.


"A Tesla pont azt bizonyitotta be hogy NEM eri meg elektromos autokat gyartani. Amiota a Tesla Motors letezik, meg soha egy filler nyereseget sem termelt, pedig mar tobb mint 10 eve megvannak. Most az utolso negyedevben vagy 300 millio dollar veszteseget hoztak ossze. Szerinted meddig neznek el a befektetok egy VW-nek vagy egy BMWnek ha igy mukodne? Elarulom, a masodik veszteseges negyedev utan kirugnak a menedzsmentet a faxba."


Most még nem éri meg ja. De majd ha olyan számban veszik az elektromos autókat, mint a belsőégésűeket, akkor sokkal olcsóbbak lehetnek majd úgy, hogy megéri őket gyártani. Ez hosszú távú befektetés. Még jó, hogy ezek az üzletemberek okosabbak egy átlagos magyar fórumozónál. Mert különben itt tolonganának ezek az ámerikai üzletemberek tanácsért Kovács Móriczka fórumozónál.

2016. aug. 22. 13:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/20 Kovács János Szal. válasza:

A robbanómotoros járművekre 40 év múlva is szükség lesz, kellenek majd munkagépek, kamionok, teherautók, amelyek alig-alig lesznek kiválthatóak elektromos járművekkel. A nagy hatótávolságú járművek (pl. buszok, furgonok) is gázolaj üzeműek maradnak még nagyon sokáig, szerintem.


Az arányuk viszont biztos, hogy csökkenni fog, mert a városi illetve agglomerációs közlekedésben hamarosan a teljesen elektromos járművek lesznek túlsúlyban (kb. 10-15 év múlva) és a plugin-hibridek átveszik az uralmat ugyanennyi idő alatt az országutakon és az autópályákon is, mivel legtöbben városi közlekedésre és nagyobb távok megtételére is használják az autójukat.


Nagyon kellene valamilyen mobil töltőállomás szolgáltatás, ami odahívható a lemerült elektromos járműhöz, mert a trailer nagyon drága.

2016. okt. 2. 04:55
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!