Mik az előnyei és hátrányai a benzinnek, és bioetanolnak?
Benzin: alacsony eloállítási koltség, de magas adótartalom, magasabb égési sebesség, de alacsonyabb oktánszám.
Ethanol:Magas eloállítási koltség, alacsony adótartalom, lassabb égési sebesség, de magasabb surítési végnyomás. Az elterjedtebb tomítoanyagokat konnyebben oxidálja.
E85:
Előnye: tisztább üzem, átalakító beépítése nélkül az autók többsége nem szereti. Nem kell nagy csodára gondolni, egy kiegészítő elektronika az injektorok nyitási idejét megnöveli vízhőfoktól függően 25-50%-al.
Hátránya: amióta rátették a jövedéki adót, drágábban jönk ki mint a benzin. Ha nem lenne ez rajta, akkor 90 Forinttal olcsóbb lenne, ugyanúgy megérné mint az LPG.
Elsőt csak most olvastam, második vagyok.
"Benzin: alacsony eloállítási koltség, de magas adótartalom, magasabb égési sebesség, de alacsonyabb oktánszám." Nem, tudom mitől alacsonyabb előállítási költségű a finomítás mint a lepárlás. Nem olcsóbb.
"Ethanol:Magas eloállítási koltség," ezt már az előbb tisztáztuk, nem magas...
"alacsony adótartalom,"
Ez sem igaz, köszönhetően Aradszki András képviselő úrnak, akinek az indítványát megszavazva fogadta el a parlament a bioüzemanyagok jövedéki adóval sújtását. Az bizonyára csak véletlen egyeesés, hogy ekkor a MOL jogtanácsosa volt, és a MOL-t nagyon érzékenyen érintette az érzékelhetően kevesebb kőolaj alapú üzemanyag-felhasználás.
"lassabb égési sebesség" ez igaz, a kopogásérzékelős motorvezérlők emiatt jóval nagyobb előgyújtást tudnak adni, emiatt kicsit (!) nő a nyomaték.
"de magasabb surítési végnyomás." ez is igaz, a kompresszíiótűrése magasabb mint a benziné, kb. 105-ös oktánszámnak felel meg.
"Az elterjedtebb tomítoanyagokat konnyebben oxidálja."
Ez úgy ahogy van, nem igaz. Bizonyították. Az hogy a totalcaros majom mit írt le az ellenérdekelt lobbi megbízásából, az tök mindegy. Egy ismerősöm, a hülyeségeket megcáfoladnő, egy rakat gumitömítés, szétszedett injektorokat tett el egy évre E85-be befőttesüvegben. Ha bármiféle maró, oxidáló, oldó hatás létezne, ennyi idő alatt kéne látható jelének lenni. Nem lett. A tévhit alapja a metanol, sokan keverik az etanollal, a metanol tényleg megeszik mindent, amit nem kifejezetten hozzá gyártottak.
1 liter bioethanol megtermelése kozel 1.2liter benzin árába kerult 2012-ben ha kivontunk a teljes támogatási rendszert a képletbol.
A barátod próbálja meg nyomás, hoterhelés, vibráció alatt tesztelni a tomítéseket a csatlakozó elemeket egyaránt és ne befottes uvegben :))))
Nem kerül. Ez tény. Különben nem lennék Európa egyik vezető bioetanol gyártója.
Mint ahogy az is tény, hogy aki tényekkel vitázik, az hülye.
Szerencsére a kocsim nem tud olvasni, így nem tudja, hogy az eddig tisztán E85-el megtett 75 000 km alatt már rég tönkre kellett volna mennie minden tömítésének. Hülyékkel nem állok le vitázni. Nem vita volt, tényközlés. Ha nem hiszed, leszarom. Megerősíthet a többi sok ezer E85 használó.
Lényeg hogy te elégedett vagy a saját világképeddel, ami abba nem fér bele az nincs is.
Kémia. Az etilalkohol nem oldja a gumit.
Korlátolt barom.
To:"Európa egyik vezető bioetanol gyártója"
Get real! :)))
A tomítések elenyészo százaléka a gumi. Így mint "Európa egyik vezető bioetanol gyártója" hasznos lehet megismerkedned az úgynevezett polimerekkel. :))))
Mekkora egy pocs :))))
A bioetanol előnye még hogy folyton pálinka szag van ha megyek vele és a rendőr nem tudja kiszúrni ha ittam :-D
Persze a hátránya is az ha éppen nem ittam akkor is besípol az alkoholszonda.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!