Mert ugye a motor meg a sebességváltó külön forog, a sebváltó meg a hajtott kerekekkel van összefüggésben (elnézést ha butaságot mondok, régen még kreszen valahogy így magyarázták), és a kuplung kapcsolja össze a motort meg sebváltót. Ha leblokkol a kerék, akkor a sebváltó visszafogja a motort, és így lefullad?
Csak mert ha jégen megyek, ahol 1 kis fék is elég a blokkoláshoz a motor meg akar dögleni alacsonyabb sebességnél. Nyomkodjam minden alkalommal a kuplungot is esetleg?
Ja és akkor itt meg is kérdezném, hogy jégen érdemes-e motorféket használni, mint sima féket? A motorfék is meg tudja csúsztatni a kocsit? Pl megyek egy kereszteződés felé és akkor szépen visszazongorázom 5-4-3-2 a fokozatokat, hogy ne lábfékkel kelljen? Hogy ne csússzon meg.
És igen, nyomd ki a kuplungot minden esetben, ha tudod, hogy blokkolni fog a kerék, mert le fog fulladni.
Ha látod, hogy kereszteződés lesz akkor már előtte sokkal elveszed a gázt, hagyod gurulni, vissza kettő, kuplungot finoman kiengeded, és az visszafogja az autót.
szinte fék nélkül is el lehet járni kellő tapasztalattal, de azért ezt nem próbáld ki.
Hagyj nagy követési távolságot, és nem kell blokkolósat fékezned.
2016. jan. 4. 17:56
Hasznos számodra ez a válasz?
2/7 A kérdező kommentje:
nem is azért fékezek blokkolósat, de a napokban olyan taknyos idő volt pl hogy valahol teljesen száraz út kisebb utcákban meg tükörjég, amit nem látok csak hogy fékezek és a lámpa elkezd pislákolni mert fulladozik az autó és csúszok
2016. jan. 4. 18:00
3/7 anonim válasza:
Jégen elméletileg nem is használunk féket egyáltalán, főleg ha ABS sincs az autóban. Ha olyan jeges az út, hogy egyből blokkol a kerék, akkor bizony kuplung is kell mindig.
2016. jan. 4. 18:06
Hasznos számodra ez a válasz?
4/7 A kérdező kommentje:
abs? Mit ér az abs jégen... semmit. Ugyan úgy megcsúszik, az ASR meg gondolom csak teljesen levenné a gázt és csúsznánk szépen tovább. Elektronika itt nem sokat ér. Amúgy valóban nincs semmi elektronika a kocsiban szerencsére. De amúgy úgy tudom hogy még a retarder is (kamionok-buszok esetében) megcsúsztatja a kereket, szóval ha esetleg egy leejtőn későn kapcsolsz, akkor ott nincs megállás és azt hiszem lehet imára kulcsolni a kezet. :/ Kemény dolog ez, mert próbáltam azt is hogy pumpálni a féket óvatosan nehogy véletlen megcsússzak (kanyar előtt főúton) de az meg ugye jóval kevésbé hatásos, és ez még városon belül volt... Autópályán elképzelni nem tudom mi lehet ilyen esetekben, vagy netán a hegyi országutakon
2016. jan. 4. 18:27
5/7 anonim válasza:
Hát először is, az ABS nem engedi lefulladni a motort, hisz a kerék sem blokkol. És így jobb fékhatást is ér el. Ami jégen majdnem 0, de még mindig jibb, mintha leblokkolt kerékkel csúsznál.
2016. jan. 4. 18:39
Hasznos számodra ez a válasz?
6/7 anonim válasza:
vegyél egy kétpedálos automatát...többé nem fullad le...
2016. jan. 4. 19:12
Hasznos számodra ez a válasz?
7/7 anonim válasza:
Az ABS nem érzékeli teljes mértékben az útviszonyokat, jeges úton képes blokkolni, mert nincs meg a kellő fékhatás a működéséhez, hiába blokkol a kerék. Amúgy meg ha fulladozik, akkor válts vissza, mert akkor a fordulatszám nagyon alacsony és a kerék nem blokkol csak úgy, mert ha az út csúszik is, a fékkel nem fogod blokkolni, mert a motor forgatja még.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!