Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Reggel olajat akartam önteni...

Reggel olajat akartam önteni az autóba, majd a sapka letekerése után igencsak meglepve konstatáltam, hogy jégkása, emulzió van a sapka alján illetve az olajbeöntő nyíláson, mitől lehet ez, és ha baj van, mit tudok tenni?

Figyelt kérdés
Az autó egy 2003-as Opel Corsa C 1.0, Z10XE motorral. Júniusban komplett hengerfej csere volt, tömítésekkel, lánccal, stb. A motorban eredetileg olajsár volt, ezért szeptemberben megint olajat kellett cserélni benne. Azóta 7000 km-t raktam bele.

2016. jan. 3. 21:52
 1/4 anonim ***** válasza:
92%

Ha rövid távokra használod, akkor előfordulhat emulzió a beöntőnél. Töröld le, utána üzemmeleg motorral tegyél meg vele kb. 30-40 kilométert. A fokozatokat húzasd ki, az se hátrány ha kicsit gyorsabban hajtassz, mint a megengedett. A lényeg hogy terhelve legyen a motor.

Ha ezek után is trutymós lesz a beöntő, akkor kezdheted nézni, hogy nem-e fogy a víz a kiegyenlítőből...

2016. jan. 3. 21:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
72%

Hát ha csak ott van még gondolhatnánk, hogy odafagyott pára... de ahhoz hogy abból látható mennyiség összejöjjön azért nem kevés " szerencse " is kell.


Én inkább azzal kezdeném, hogy indítsd be pár percre az autót, aztán engedj le az olajból és nézd meg milyen az állaga és a színe.


Ha tejeskávé szerű, akkor esélyes, hogy valahol beleküldi a hűtővizet az olajba...

2016. jan. 3. 22:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 A kérdező kommentje:

A hűtőfolyadékot mondjuk úgy, "rendszeresen" nézem. Két hete változatlan a szintje. Gondolom, ha fogyna belőle, akkor viszonylag gyorsan meg sok?


Húzatni egyébként nem nagyon szoktam, inkább rövid távokra használom. Napi max 30 km-t teszek meg vele, de azt is két részre osztva (be a munkahelyre, meg haza).

2016. jan. 3. 22:45
 4/4 anonim ***** válasza:
59%

Nyugi, nincs nagy baj. Én is jártam így leharcolt motorral. az a véleményem, hogy a kartergáz nem távozik normál úton vissza a szívórészbe..ez vagy egy cső dugulása, vagy (ha van)EGR szelep dugulás..perze most ne kezd stétszedni, mert az is lehet, mint nálam, hogy sok hidegindítás, kevés kilométer üzemmeleg motorral..

Én ezt úgy oldottam meg, hogy leengedtem a nagyon leharcolt olajat, szűrőcsre, aztán 5W40 es Eneost tettem bele...ez majdnem víztiszta olaj...mentem vagy ötszáz kilométert, ekkor ezt leengedtem(baromi koszos volt)majd 0W20-at töltöttem bele..ez a híg olaj mind oldja a lerakódást...sajnos pénzbe kerül, de célravezető.

csak fullszintetikust érdemes már beletenni.


szóval nincs probléma, egyszerűen a rövid utak teszik ezt..talán eldugult gázvisszavezető iatt.


egyébként 7000 kilométernél már bőven lehet olajat cserélni.

Én ezt teszem, pedig most egy új kocsit hajok, amiben hétezrenkén cserélem az olajat.


egyébként milyen olaj van benne, és eszi-e?

2016. jan. 4. 05:41
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!