Az nagyon rossz az autóknak, jobban kopik a motorja, ha hosszabb ideig autópályán 190-200 km/h körül megyünk velük?
Fogyasztásban a 2700-3000-es fordulatszám az ideális ezeknek a dízeleknek. Ha ebben a tartományban tartod, az a jó.
A benzinesenkél a tartós 3000-4500 még ilyen ideális fordulatszám.
Ezeket több külföldi fórumozó írta.
egyáltalán nem, ezeket pont erre az utazótempóra tervezik, az ártana neki ha tartósan a végsebességgel mennél.
de ha tényleg kipróbálnád, fel se merülne benned ez a kérdés, mert ezeknek az autóknak ez a tempó semmi.
Igen, minden autó motorja jobban kopik, ha nagy az igénybevétel, 200 az már elég nagy sebesség bármilyen autónak.
De nem mindegy, hogy milyen autó, például egy régebbi 1.9 TDI padlógázzal bírja a 200-at, na ezt hamar kinyírod ha tartósan így mész vele. De egy Audi féle 3.0 TDI, például az A6-ban 200-nál csak 3000-res fordulaton van, és szinte félgáz kell csak hozzá, tehát annyi kb, mint mikor az 1.9-essel mész 130-140-el. Úgyhogy ezek a 3.0 TDI-k bírják hosszútávon is a 200-at, de azért ha jobban kopik a motor, mint 130-nál, az fix.
8-as
Javítsd át a 3000-ret 4000-re, és akkor helyes az állítás.
Egyébként nem a fordulattal van itt a gond. A motor nem a fordulattól kapja az igénybevételt. Nagy sebességhez erő kell, és mindegy, hogy 200-nál 4000-ret pörög, vagy 2400-at (modern soksebességes autómaták), a motor bizony dolgozik keményen.
Mondjuk egy 1.9 TDI-t pörgetsz 3500-on 160 körül, semmi baja nem lesz tartósan sem, de egy új A6-os 250-nél pörög valami 3000-ret, az bizony jobban fog kopni, hiába csak 3000-res fordulat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!