Ezt hogyan lehet kivitelezni és engedélyeztetni kivel kell és mennyibe kerül?
Adott egy 94-es régi Swift.
Lámpák még original, külön sarok helyzetjelzők, lökhárítós indexek.
Kiakarom cserélni a helyzetjelző lámpákat sarok indexre és a lökhárítón lévő indexeket átalakítom helyzetjelzőnek. Átolvastam a KRESZ-t, elvileg az nem tiltja, hogy ott legyen a helyzetjelző.
Megvalósítás:
Az indexeket viszonylag egyszerű, csak a lámpatesteket kell kicserélnem + a vezetékeket át kötni alulról. Az izzók elvileg egyeznek. Ha ez meg van, ez már kész is. Maradt a helyzetjelző, ez macerásabb.
Ennek az izzója kisebb, mint a helyzetjelzőé. A lent maradt index lámpatesteket át lehet ,,varászolni" fehérré, kaphatóak fehér index búrák. A probléma az izzó...
A kérdesem igazából itt jön:
Lehet e helyzetjelző izzó az indexxel megegyező méretű (P21W)? Ha igen akkor mit kell kicserélnem vagy átkötnöm, hogy az izzó fényereje megfelelő legyen?
Másik opció, hogy a lámpatestben lévő foglalatot hogyan tudnám kicserélni olyanra ami befogadja a kisebb, helyzetjelző izzót (T10 izzó)? Hogyan befolyásolja a fényerőt a más típusú lámpatest?
Melyik megoldás lenne jobb?
Árakat kb. számoltam, 2 index lámpatest 5000 körül van, 2 fehér búra pedig szintén 5000.
Ezen kívül érdekelne még, hogy ha megcsinálom utána hol tudom engedélyeztetni, műbizonylatot szerezni illetve az mennyibe kerül?
Itt egy ábra:
Azért GEO Metro, mert Amerikában lazább a KRESZ, ott mindennapos az ilyen. De a fényszórókat nem akarom bemélyíteni. :D
*varázsolni
Miért nem szerzel egy Geo Storm-ot?
Magyarországon nem biztos, de külföldről nem lehetetlen beszerezni éppen fennmaradt példányt belőle.
Mert már Suzukim van. :(
Azért a lámpa átalakítás még mindig olcsóbb mint egy újabb kocsi vétel :D
A linkelt képen felül van a sárvédőkön is helyzetjelző, ami irányjelzőként is működhet. Az európai verzión csak a sarokban van irányjelző, ami látható mindkét irányból.De ez csak tipp
"Átolvastam a KRESZ-t"
Ne a kreszt olvasgasd, hanem az 5/1990-es és a 6/1990-es KöHÉM rendeletet. Abban minden le van írva.
,,54. § (1) Két első és két vagy négy hátsó helyzetjelző lámpával fel kell szerelni - az oldalkocsi nélküli motorkerékpárt és a 118. §-ban említett kerti traktort kivéve - minden gépjárművet, mezőgazdasági vontatót és lassú járművet. Az oldalkocsi nélküli motorkerékpárt egy hátsó helyzetjelző lámpával fel kell, ezen kívül egy első helyzetjelző lámpával fel szabad szerelni. Az oldalkocsi nélküli motorkerékpáron is kötelező az első helyzetjelző lámpa, ha első helyzetjelző lámpával gyártották, illetőleg hozták forgalomba.
(2) Két vagy négy hátsó helyzetjelző lámpával fel kell szerelni a pótkocsit; az oldalkocsi nélküli motorkerékpár 0,80 méternél nem szélesebb pótkocsiján egy hátsó helyzetjelző lámpa is elegendő. Ezen kívül az 1,60 méternél szélesebb pótkocsit fel kell, minden egyéb pótkocsit fel szabad szerelni két első helyzetjelző lámpával.
(3) A helyzetjelző lámpák fényének - anélkül, hogy a többi jármű vezetőjét zavarná - sötétben, tiszta időben 300 méter távolságról észlelhetőnek kell lennie. Az első helyzetjelző lámpa csak színtelen (fehér) vagy kadmiumsárga, a hátsó helyzetjelző lámpa csak piros fényt bocsáthat ki.
(4) Minden járművet fel szabad szerelni a jármű oldalán elhelyezett oldalirányban fényt kibocsátó, nem vakító, oldalsó helyzetjelző lámpával (lámpákkal). A jármű hosszának hátsó harmadában elhelyezett oldalsó helyzetjelző lámpa borostyánsárga vagy piros, az ennél előbbre elhelyezett lámpa csak borostyánsárga fényt bocsáthat ki.
(5) A 6,00 méternél hosszabb, vagy 2,00 méternél szélesebb gépkocsit, mezőgazdasági vontatót és lassú járművet, valamint minden pótkocsit fel szabad szerelni hátul olyan helyzetjelző lámpával, amely előre fehér fényt bocsát ki és a vezetőt (a visszapillantó tükrön keresztül) a jármű (járműszerelvény) hátsó sarkainak a helyzetéről tájékoztatja.
(6) A gépjármű, a mezőgazdasági vontató és a lassú jármű ajtaján elhelyezhető olyan lámpa, amely az ajtó nyitott állapotában hátrafelé piros fényt ad.
Helyzetjelző lámpára vonatkozó további műszaki feltételek
55. § (1) A gépjárműre, a mezőgazdasági vontatóra, a lassú járműre és a pótkocsira csak jóváhagyási jellel ellátott helyzetjelző lámpát szabad felszerelni.
(2) A helyzetjelző lámpákat a következőképpen kell elhelyezni:
a) gépkocsin, motoros triciklin, mezőgazdasági vontatón, lassú járművön és pótkocsin úgy, hogy a lámpák átvilágított felületének a külső széle a jármű legszélső pontjától 0,40 méternél - pótkocsi első helyzetjelző lámpája esetében 0,15 méternél - távolabb, a különböző oldalon lévő helyzetjelző lámpák átvilágított felületének a belső szélei egymáshoz 0,60 méternél közelebb ne legyenek,
b) oldalkocsi nélküli motorkerékpáron a jármű hosszirányú függőleges felezősíkjában, kivéve, ha az első helyzetjelző lámpa a távolsági fényszóróval egyesített,
c) oldalkocsis motorkerékpáron - a b) pontban említetteken kívül - a második első és hátsó helyzetjelző lámpát az oldalkocsi kerekének a síkjában.
(3) A helyzetjelző lámpák átvilágított felületének alsó széle az úttest szintjéhez 0,35 méternél közelebb, felső széle az úttest szintjétől
- gépjármű és pótkocsi esetében 1,5 méternél,
- mezőgazdasági vontató és lassú jármű esetében 1,90 méternél
távolabb nem lehet. Ha a jármű szerkezeti kialakítása szükségessé teszi, az átvilágított felület felső széle az úttest szintjétől legfeljebb 2,10 méterre lehet.
(4) A 42. § (3) bekezdésének a rendelkezése értelemszerűen irányadó a helyzetjelző lámpára is.
(5) Az 54. § (4)-(6) bekezdésében említett helyzetjelző lámpák magassági elhelyezésére e § (3) bekezdésének rendelkezései az irányadók.
(6) A helyzetjelző lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy az összes helyzetjelző lámpa - az 57. § (3) bekezdésében említett esetet kivéve - csak együttesen legyen kapcsolható. A helyzetjelző lámpák elektromos kapcsolásának - az oldalkocsi nélküli motorkerékpár lámpái kivételével - olyannak kell lenniük, hogy e lámpák a motor álló helyzetében is bekapcsolhatók legyenek."
Ebből ha jól értelmezem az derül ki, hogy amit akarok azt lehet.
"Átgondoltam gyerekek, utána néztem átalakítási engedély kell, műszaki terv is kell, amihez már hivatásos szerelő is kell, KPM vizsga is kell a végén ami még kockázatos is, elveszhet a rendszám."
Ez így ebben a formában nem igaz, a KPM pedig már sok-sok éve megszűnt! :D
A 21W-os cseresznye izzóval megegyező foglalatú 5W-os izzót is lehet kapni, ami tökéletesen jó helyzetjelzőnek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!