Mi a véleményetek Skoda Fabia 1.2-ről?
általános vélemény skodákról? lehetőségem van megvenni egy 1.2-es 2003-as skoda fábiát(benzines) 109e kilóméter van benne?
megéri?
A nővéremnek volt ilyen kocsija. Városban furikázni tökéletes, de országúton és autópályán nem éppen egy igásló. Én csak nagyon ritkán mertem vele előzni, annyira erőtlennek tűnt. Ráadásul még klima is volt benne :)
Amúgy nem rossz gép, de én inkább valami erősebb motorral venném meg, de ha jó vétel, akkor próbáld ki és győződj meg róla, hogy neked jó-e.
Alapjáraton gyengék. 1.2 3 hengertől mit vársz? :D
Amivel én mentem az meg aztán tényleg megkímélt volt, mert 9 évesen 30 000 km volt benne és az tényleg annyi volt mert nagybátyám vette újonnan. Meg nagyon fapados gépek, eleve a műszerfal kialakítása, anyaga sem tetszik.
futómű szilentek hamar szétmennek
zajszigetelés nulla
kényelem nulla
fék nulla
Hogyha pedig pont az 1.2 nézzük:
-gyújtótrafok rövid életek
-vezérlés szétesik
-váltó se örök életű
http://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__autok-motorok__392..
http://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__autok-motorok__404..
Škoda 1.2 HTP
Motorkód: AWY, AZQ, BME, BMD, BBM, BZG, CHFA, CEVA
Gyártásban: 2001-től (2009-ig bezárólag kockázatos)
Típusok (2009-ig): Škoda Fabia, Škoda Roomster, VW Fox, VW Polo, Seat Ibiza, Seat Cordoba
Indok: A Skoda által fejlesztett motor, melyet a VW-konszern egyéb típusaiban is megtalálunk, elég sok gyermekbetegségtől szenvedett, melyekből csak lassan és nehézkesen gyógyult ki. Itt is a vezérművel adódtak a legnagyobb gondok, mivel a rosszul megválasztott hidraulikus láncfeszítő túl nagy játékot hagyott a vezérműláncnak, amitől az képes volt akár több fogat is átugrani. Mindezt akkor is, ha visszafelé feszült, ami a jellemzően rükvercben hagyott lejtős parkolásnál könnyen előfordult.
Sokféleképpen próbálták megoldani a problémát, de kielégítő megoldást csak a motor Euro V-ös normára való áttervezésekor hoztak, ekkor újfajta vezérműláncot és más láncfeszítő-rendszert építettek be. Azonban ez korántsem az egyedüli problémája, hiszen az első évjáratokat a folyamatosan átégett katalizátorok, problémás pillangó- és EGR-szelepek jellemezték (a 12 szelepes variánst 2006-ig).
Alacsony a gyújtótrafók élettartama is, ráadásul a kis motor nem bírja jól a hosszú és tempós autópályázást, az olaj könnyen túlmelegszik és a koromlerakódás miatt a hidrotőkék is tönkremehetnek, illetve átéghetnek a szelepek.
Alapvetően szeretem a Skoda-kat és a Fabia-t, de ez a motor felejtős, én még az 1.6-os szívó benzin motort is vérszegénynek érzem pályán, az már városban aránylag dinamikus.
A másik dolog, hogy full kopogós műanyag az egész, ez nem feltétlenül zavar mindenkit, ízlés kérdése.
Amúgy önmagában a Skoda Fabia-t megbízható gépnek tartom, csak valami értelmesebb motorral. Mondjuk egy 1.9 PDTDI-vel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!