Egy VW Phaetonnak miért ilyen b*zi sok a fogyasztása?
Videók vannak róla, hogy milyen sebességnél mennyit fogyasztanak. 200nál 17-18 liter. 140nél 12-14. városban 10-12.
Oké, hogy 2 és fél tonna, de egy 2 tonnás 525D is tudja a 6 litert 180-nál.
A Phaeton Audi A8 alapokra épült felsőkategóriás autó.
Nem átlagembereknek tervezték.
Amúgy, ha 2 literes dízellel mész tartósan 200-val az is többet fogyaszt.
Na akkor több mondanivalóm is lenne, főleg az előző válaszokra:
Ez a 3.0 TDI nem az első V6 dízel volt a VW-nek és az Audinak, hanem a 2.5 TDI volt az első, ami tényleg nem lett a legjobb, viszont a 3.0 TDI nagyon jól sikerült, és igenis takarékos a hozzávaló kasztnikban.
Az 530-as E60-ban tényleg 2500-at forog a motor 180-nál, brutál hosszú a 6-dik áttétel, mint most az új autókban a 7-es, 8-as.
És akkor a kérdésre: az a helyzet, hogy a Phaeton egy nagyon nehézre sikerült autó lett, kicsit el lett ba**va ezzel, acél az egész, vagy 300 kilóval nehezebb mint az aluminium Audi A8, ami nagyon sok. Pedig a Phaeton is igazából egy A8 csak acélból. És ezért is megy elég gyengén a Phaeton, az 5.0 TDI-vel megy kb úgy, mint az A8 a 3.0 TDI-vel. Innen a magas fogyasztás is.
Most nem nézek utána a videóknak, de abban a 140-nél 12 literes fogyasztásban erősen kételkedek. Nekem ugyanezzel a motorral az Audi A6 140-nél 6,5 litert eszik! És komolyan ennyi. 200-nál 10-12 liter körül, de 200-nál ugrik meg minden autónak nagyon a fogyasztása, akármilyen hosszú is a végáttétel. Nem hinném hogy a Phaeton a dupláját enné egy Audi A6-nak. Még a Q7 sem eszik ennyit.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!