A LED-ek mennyire szabályosak egy kocsin?
99-es Suzuki Swiften ma kicseréltem a helyzetjelzőket LED-re. Tervezem, hogy gyakorlatilag az összes izzót kicserélem LED-re viszont a LED-ek csomagolásain az van írva, hogy közúti forgalomban nem használható...
Azaz műszaki vizsgán el fog hasalni az autó?
A másik, hogy azt olvastam egy netes protálon, hogy ha az indexekhez kerül LED akkor egy relét is ki kell cserélni, mert úgy fog villogni mintha nem lenne jó az egyik lámpa... azt is kipróbáltam, hogy mi történik, ha LED-et teszek relé csere nélkül és ugyanúgy villogot mint a többi index lámpa, nem volt különbség csak fehérebb volt. Akkor hogy is van ez?
3. kérdés: első ködlámpába tehető e LED anélkül, hogy vakítaná a szembe jövőt?
Sorjában:
Index: igaz, mert a hagyományos indexrelé bármelyik 21 wattos izzó kiégését szaporább villogással jelzi, és a ledes fényforrások áramfelvétele kb. az izzóknak 10%-a.
Ködlámpa:
NEm tehető. AZ összes utólag betehető fényszóró és ködfényszóró izzó az ebayen és alibabán egy nagy hulladék. Ezeknek a lámpáknak a tükre pontszerű fényforráshoz van tervezve (izzószál), és az izzószál poziciója tizedmiliméterre meg van határozva. Egy valahogy valamerre szórt fényt adó leddel csak vakít, de legalább látni sem fogsz.
Viszont legálisan cserélheted ledes ködfényszóró lámpatestre. A legnagyobb magyar led webáruház által forgalmazott led nappali menetfények és ködfényszórók rendelkeznek műbizonylattal, a búrában benne vannak a megfelelő jelzések, és a forgalmazó mellékeli a dobozban a megfelelőségi nyilatkozatot, és a Nemzeti Közlekedési Hatóság levelét az adott típus megfelelőségéről. Ezeket a rendőr és a múszaki vizsgabiztos is elfogadja.
A többi helyre:
Ésszel, és jó minőséget. Papíron nem lehetne, ha nagyon feltűnő, ki is vágnak a vizsgáról (jégkék helyzetjelző).
Ha viszont kellően szórt fényű, 5000K alattit teszel helyzetjelzőbe, az még nem feltűnő, csak sokkal erősebb a fénye mint egy síma W5W izzónak, még nem kékes színű.
Hátsó lámpába szintén mehet olyan, ami nem az olcsó, "kukorica" kinézetű, hanem a 300°-os szórást megoldja 4,. maximum 5 leddel, és nem pontszerűnek látszik a búrán keresztül. Helyzetjelzőbe a led is legyen piros, tolatólámpába meleg fehér, senki nem mondja meg, hogy nem izzó van benne.
SZóval ezt még elfogadják, ha nem szúrják ki hogy nem izzó, de hivatalosan nem lehetne betenni.
A magyar jogszabályok szerint csak olyan, vagy megegyező paraméterű fényforrás lehet az autóban, amivel gyártották. Még az utolsó nyomorult oldanindex izzó búráján is rajta kell lennie a megfelelő E... jelzésnek.
Nem tudom miért jó ez egyeseknek,hogy karácsonyfát csinálnak az autójukból,főleg miután,hogy idézzelek: "a LED-ek csomagolásain az van írva, hogy közúti forgalomban nem használható"
Nem tudom ezek után miről beszélünk!
maradi steinberg megszólalt...
Attól hogy izzó helyett led van benne, még nem karácsonyfa.
Csak mondjuk nem kell aggódni a (fényszóróizzók kivételével), hogy valami kiég, és pont a legrosszabbkor.
A normális minőségű ledet szemre nem fogod megkülönböztetni az izzótól, csak az erősebb fényerő feltűnő, és az észrevehetetlen reakcióidő.
Nekem számít, ha mondjuk autópályán vészfékezek, hogy a féklámpa nem 2-3 tized másodperc alatt kezd világítani, hanem azonnal. AZ alatt a 2-3 tized másodperc alatt a mögöttem jövő megtehet 8-10 métert, ami a fékút végéből nagyon kellemtelen módon hiányozhat...
Gondolom te kurblizós T-Forddal jársz, acetilénlámpás világítással, tömlő nélküli fakerékkel, mert az nem karácsonyfa... maradi idióta... inkább ne szakértsél itt
Nem pontszerű LED-ekről van szó, olyat csak az 1. helyzetjelzőbe tettem, körbe világított LED-ekről van szó, nem a legolcsóbbról.
Amúgy ez már olyan Suzuki aminél az 1. helyzetjelző egybe van az országúti lámpával és mellette van az irányjelző, a lökhárítón csak ködlámpa van amit nem rég tettem be, de az még normál H3-as izzós.
A hátsó helyzetjelző pedig egybe van a féklámpával, oda eleve csak 2 ágú LED tehető be, aminél középső LED sor világít ha helyzetjelző van és felgyullad a külső kör, ha a féket benyomom.
Én meg a másik maradi.
Milyen fura, hogy legtöbbször a lassan felnőtt korú autók tulajdonosai kezdenek "tuningolni". Engem tényleg érdekel mi benne a jó, gyakran kell izzókat cserélned? Netán nem bírja a generátor a terhelést, vagy túl sokat fogyaszt az autó?
"Csak mondjuk nem kell aggódni a (fényszóróizzók kivételével), hogy valami kiég, és pont a legrosszabbkor."
Én vételkor kicseréltem az összes izzót jó minőségűre, és 2,5 év alatt egyet se kellett cserélnem.
Ha meg kiég valamelyik, megint cserélem.
"Nekem számít, ha mondjuk autópályán vészfékezek, hogy a féklámpa nem 2-3 tized másodperc alatt kezd világítani, hanem azonnal. AZ alatt a 2-3 tized másodperc alatt a mögöttem jövő megtehet 8-10 métert, ami a fékút végéből nagyon kellemtelen módon hiányozhat..."
Aztán miért számít, nem a te dolgod ha nem tud megállni a mögötted lévő. Arra is figyelmezteted pl. egy felirattal a mögötted lévőt, hogy ne piszkálja a telefonját, a rádióját, ne beszéljen a mellette lévővel, csak mereven figyelje a féklámpádat?
:D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!