Normális ez a fogyasztás?
Volkswagen Golf 4 1.6-os autóról van szó.
Télen (1-8 fok celsius), még nem fagyban az autóm fogyasztásmérője 12-13 litereket mutat egy-egy 2-3 kilométeres autózások alkalmával.
Amik gondolom közrejátszhatnak: Csak begyújtom és megyek, nincs melegítve percekig a motor. Megy a fűtés (ECON-on), ablakmelegítő. Kb ennyi. Ezek mellett is normális, hogy ilyen sokra jön ki a fogyasztásom?
Hosszabb távokon ugyanilyen körülmények mellett odafigyeléssel megvan a 7-8as fogyasztás. Mármint, hogy ennyit ír a kijelző, hogy ennyi lenne, ha így tennék meg a 100 kilométert. (nyílt út, 20 kilométeren 3 kanyarral, semmi több)
Hidegben nincs optimális érték, a jelzett 2-3 kilométeres távon nem tud felmelegedni a motor, az automata szívató tolja bele a tápot, s mire langyosodni kezd, megállsz (megérkeztél).
Az elektromos rendszereknek is lehet fogyasztásnövelő hatása, az ablakmelegítő használata lehet indokolt, de amíg a motor nem melegedett fel, addig csak a hideg levegőt nyomja az arcodba a ventilátor, a klíma meg egyértelműen növeli a fogyasztást.
"Mit lehet tenni?" - elfogadod, vagy ilyen rövid távokra nem autóval jársz:-)
Bemelegedés után rendben van az autód fogyasztása, a probléma az, hogy nincs ideje bemelegedni, s ha kemény mínuszok lesznek, még ettől is többet eszik majd
Normális.
Rövid táv, be se melegszik a motor. Rövid városi távokon a dízelem is benyel 7-7,5 litert. (Okoskodóknak: nem, nem így használom, heti 2*250km-t autópályázok, ezért vettem dízelt, de előfordult már, hogy rövid útra mentem vele és kíváncsiságból lemértem a fogyasztást.)
Ezen kívül a BC is tud csalni rendesen, akár litereket simán. Teletanktól teletankig mérd le!
1.4L benzin 16v
Nekem 1,5km távra 16,8L/100km-es fogyasztást írt ki.
-15fok
udvarból kitolatás
kapu becsukás(közben jár a motor)
indulás 4-ig felváltás->megállás->indulás újból 4-ig felváltás(itt volt a 1,5km)
Itt faluból kiérve, majd 7km 90km/h és végül 3km város.
A végére 6,7L/100km-re ment vissza az átlagfogyaztás.
Tehát a 12-13L/100km-es fogyasztás teljesen normálisnak mondható esetedben.
Bemelegedett motorral városban tartani tudom a 6,4-6,5L/100km-es fogyasztást.
Bár nem ilyen autónk van, teljesen evidens, hogy hidegben rövid távon jóval többet eszik az autó... Jelentős fogyasztáskülönbség van 20 és 100 km-nél is, ha egyszer az első 10 km azzal telik, hogy bemelegedjen a motor... 2-3 km nagyon kevés. Gyakran járunk be a közeli nagyvárosba ugyanazon az úton, ugyanolyan vezetési stílussal s vannak "ellenőrző" pontjaink, az első 3 km után, az utolsó 12 km-nél. Jelentős az eltérés mindkét helyen a téli és nyári utak között... Mindez szélcsendes, száraz időben, mert az eső és a szél bámulatosan sokat tud rontani a fogyasztáson, habár ez nem meglepő.
Van hipermiler, aki komolyan veszi a dolgokat és elektromos motormelegítővel "csal" elindulás előtt. Télen ez sokat jelent...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!