Differenciálmű hiba felismerése?
Rossz difinél, üresben is búg az autó vagy csak ha sebességben van és haladok vele.
Próbálom eldönteni, hogy a váltó vagy a difi a rossz.
a difi meghibásodásának jelei:indulásnál fémes csattanó hang,menet közben dübögés,remegés,főleg kanyarodásnál
Folyamatosan búg vagy arányos a gyorsulással és a lassulással?
Búg folyamatosan, kivéve ha kiteszem üresbe és úgy gurulok.
Indulásnál (főleg amig hideg) amig csúsztatom a kuplungot eléggé remeg az egész autó, nagy sebességnél pedig rázza az egész autót, ezt a padlólemezen érezni.
akkor lehetséges hogy differenciálmű.
Ezenkívül még lehet a váltóban, az a csapágy ami megvezeti és pozícióban tartja a váltó nyeles tengelyét, ez esetben gázadásnál vagy motorféknél erősödik a búgás.
Vagy az is :D
de a rázkódás az nagyon brutál erős, ezért gondolok difire.
Egyébként ha álló helyzetben üresbe rakom és úgy pörgetem a motort akkor is hallom a búgást?
Milyen autóról van szó? Egyébként mivel üresben gurulásnál nincs hangja, ezért váltóra tippelnék.
Üresben gurulva a diffi dolgozik, hiszen a féltengelyek rá vannak csatlakoztatva.
Igazából azért nehéz az ilyeneket kitalálni, mert előfordul hogy valami csak terhelésen/terhelés nélkül csinál zajt, tehát nem minden úgy viselkedik mint papíron kellene.
(nekem kiengedett kuplungnál a kinyomócsapágy csikorgott!)
Ha álló autónál is hallod a hangot a motort pörgetve, akkor az bármi más, de nem difi. A difi ilyenkor meg sem mozdul.
Nyomd ki a kuplungot, és úgy is hallgassad (a kinyomáskor megjelenő esetleges kinyomócsapágy zajtól vonatkoztass el). Ha elhallgat, akkor váltó nyelestengely csapágy.
Ha a váltóval van a gond akkor általában nem minden sebességben jelentkezik a rendellenes hang, ha meg a difivel, akkor az minden fokozatban adja a hangot, még üresben gurulásnál is hallható. Ha rázkódást is érzel akkor
kardáncsukló vagy kardán függesztő csapágy lehet a gond, de végig kell nézni mindent mert a hangok azért becsapósak szoktak lenni.
Hmm, köszi a tippeket, jó sok vacak alkatrésszel vannak teli ezek az autók. :/
Egyébként kinyomott és felengedett kuplungnál is ugyan olyan, illetve a fokozatok között sincs különbség, mindben ugyan olyan.
Gurulva üresen nincs hangja, de kiengedett és benyomott kuplungnál is van minden sebességben (->menet közben)?
Most akkor mi is van?:D
Milyen autó?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!