Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Differenciálmű hiba felismerése?

Differenciálmű hiba felismerése?

Figyelt kérdés

Rossz difinél, üresben is búg az autó vagy csak ha sebességben van és haladok vele.


Próbálom eldönteni, hogy a váltó vagy a difi a rossz.


2015. dec. 16. 12:44
1 2
 1/19 TheCruve ***** válasza:
100%

a difi meghibásodásának jelei:indulásnál fémes csattanó hang,menet közben dübögés,remegés,főleg kanyarodásnál


Folyamatosan búg vagy arányos a gyorsulással és a lassulással?

2015. dec. 16. 12:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/19 A kérdező kommentje:

Búg folyamatosan, kivéve ha kiteszem üresbe és úgy gurulok.

Indulásnál (főleg amig hideg) amig csúsztatom a kuplungot eléggé remeg az egész autó, nagy sebességnél pedig rázza az egész autót, ezt a padlólemezen érezni.

2015. dec. 16. 13:31
 3/19 TheCruve ***** válasza:
100%

akkor lehetséges hogy differenciálmű.


Ezenkívül még lehet a váltóban, az a csapágy ami megvezeti és pozícióban tartja a váltó nyeles tengelyét, ez esetben gázadásnál vagy motorféknél erősödik a búgás.

2015. dec. 16. 13:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/19 A kérdező kommentje:

Vagy az is :D

de a rázkódás az nagyon brutál erős, ezért gondolok difire.

Egyébként ha álló helyzetben üresbe rakom és úgy pörgetem a motort akkor is hallom a búgást?

2015. dec. 16. 13:44
 5/19 Beviz Elek ***** válasza:

Milyen autóról van szó? Egyébként mivel üresben gurulásnál nincs hangja, ezért váltóra tippelnék.


Üresben gurulva a diffi dolgozik, hiszen a féltengelyek rá vannak csatlakoztatva.


Igazából azért nehéz az ilyeneket kitalálni, mert előfordul hogy valami csak terhelésen/terhelés nélkül csinál zajt, tehát nem minden úgy viselkedik mint papíron kellene.


(nekem kiengedett kuplungnál a kinyomócsapágy csikorgott!)

2015. dec. 16. 14:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/19 anonim ***** válasza:

Ha álló autónál is hallod a hangot a motort pörgetve, akkor az bármi más, de nem difi. A difi ilyenkor meg sem mozdul.


Nyomd ki a kuplungot, és úgy is hallgassad (a kinyomáskor megjelenő esetleges kinyomócsapágy zajtól vonatkoztass el). Ha elhallgat, akkor váltó nyelestengely csapágy.

2015. dec. 16. 14:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/19 anonim ***** válasza:

Ha a váltóval van a gond akkor általában nem minden sebességben jelentkezik a rendellenes hang, ha meg a difivel, akkor az minden fokozatban adja a hangot, még üresben gurulásnál is hallható. Ha rázkódást is érzel akkor

kardáncsukló vagy kardán függesztő csapágy lehet a gond, de végig kell nézni mindent mert a hangok azért becsapósak szoktak lenni.

2015. dec. 16. 18:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/19 A kérdező kommentje:

Hmm, köszi a tippeket, jó sok vacak alkatrésszel vannak teli ezek az autók. :/


Egyébként kinyomott és felengedett kuplungnál is ugyan olyan, illetve a fokozatok között sincs különbség, mindben ugyan olyan.

2015. dec. 16. 21:51
 9/19 A kérdező kommentje:
Még annyit, hogy egész rég óta ilyen, kb 40e km-t mentem így vele. Nagyon zavaró de senki nem tudta megoldani eddig, pedig kb 10 szerelőnél volt. Volt akit direkt erre ajánlottak, volt márkaszervíz is, most úgy döntöttem megpróbálom magam felgöngyölíteni a dolgokat hátha sikerül.
2015. dec. 16. 21:54
 10/19 Beviz Elek ***** válasza:

Gurulva üresen nincs hangja, de kiengedett és benyomott kuplungnál is van minden sebességben (->menet közben)?


Most akkor mi is van?:D


Milyen autó?

2015. dec. 16. 22:48
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!