Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Kell félni egy 85 KW-os 1.9...

Kell félni egy 85 KW-os 1.9 PDTDI-től 320. 000 km-el (2000-es évjárat) az órában?

Figyelt kérdés
Autóvásárlás előtt állok,találtam is egy elfogadható autót de kiderült,hogy 1.9 TDI helyett 1.9 PDTDI van benne,a kérdésem,hogy hagyjam és keressek egy hagyományos TDI-t vagy bele merjek vágni?Akinek van,mik a tapasztalatok?Ha valami elromlik tényleg sok sok száz ezreket kell a szerelőnél hagyni?Mi lehet a legrosszabb hiba/hibák?

2015. dec. 11. 20:20
1 2
 1/12 Tomcatters ***** válasza:
Pd elemek ,kettőstömegű ,turbó ... :)
2015. dec. 11. 20:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
21%

Keress hagyományos TDI-t én az oktatómtól, meg taxisoktól is csak átkozódást hallottam ezzel a tipussal kapcsolatban annak idején.

Nekem ugyan még dízelem se volt soha.

2015. dec. 11. 20:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 Tomcatters ***** válasza:
71%
Konkrétan nem tudom mennyi,de kb kettostomegű 200000ft pd elemek 4db sztem 50-60ezer/db turbó ugy 250000-300000ft (sose volt dieselem) pd elemek nem egyszerre szokták megadni magukat azért :)
2015. dec. 11. 20:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 A kérdező kommentje:
köszönöm,nekem is az első dízel autóm lenne :) de nem szeretnék elsőre egy szopó rollerre befizetni :)
2015. dec. 11. 20:29
 5/12 anonim ***** válasza:
100%
320e nél a kettőstömegű biztos cserélve volt. PD elem az elmegy 500e simán, leginkább elektromos kábelet és az elem alatti tömítés szokta megadni magát. Turbó az meg minden turbó dízelen van, bár itt megjegyezném hogy elég csak felújítani.(minek teljes turbót venni ha csak a belsejét kell cserélni)
2015. dec. 11. 21:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
100%
Kinézel az utcára, és látod, hogy minden második autó ilyen PDTDI-s VW, Audi, Seat vagy Skoda. A 10 évet már a legtöbb betöltötte. Na ezeknek minimum a felében 300 ezer vagy jóval több kilóméter van, az óra lehet 180 ezret mutat. Tudok sok konkrét Passatot, amelyben 400 ezer + km van, és szépen muzsikálnak. Én egy A4-est adtam el újszerű állapotban, 420 ezer km-mel, és a motorhoz sem nyúltam semmit, turbóm PD elemek gyáriak voltak, a lendkereket talán cserélte az előző gazda 250 ezer km-nél. Azért adtam el, mert erősebb kellett, másképp még most is menne hibátlanul (megy is). Hibái ugyanazok lehetnek, mint bármilyen más dízelnek, de ehhez legalább értenek a szerelők is, hisz rengeteg a PDTDI, alkatrészek pedig hegyekben állnak mindenütt. Csak ajánlani tudom, kilómétertől függetlenül. Ne keress hagyományos TDI-t, előnye nincs, csak hátránya, hogy régebbi és gyengébb, és ha régebbi, akkor a km is lehet több lesz.
2015. dec. 11. 22:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
100%

A 115 lovas PDhez egy LUK kuplungkészlet nincs 40 000 a kuplungmester.hu-n, ugyanitt a kettős tömegű motorkód függvényében 75-82 000 ( szintén LUK ).


PD elem van felújított is, bár hirtelen árat nem találtam.


Egy turbófelújítás a 115 lovasra 35-90 000ig, egy felújított turbó 75-110 ig ( attól függ viszel-e cseredarabot ).

Ha sosem volt dízelem és az árakra is lusta vagyok rákeresni.... :P


A 320k km az karcos. Tételezzük fel, hogy valós ( kb 5% az esélye ). Ha vigyáztak a kocsira, akkor a kettős tömegű még nem volt cserélve, ez a rosszabbik eset. Ha nem óvatoskodtak vele, hanem normálisan használták, akkor jó eséllyel ez már volt cserélve vagy igen csere érett.

A valós 300 000-450 000km közötti futásnál szoktak lenni a zsebbenyúlós dolgok, amiket felsoroltak, utána nyugodtság van- már ami a motort illeti.


Ha hitelesen leinformálható az autó és ismert az előélete/szerviztörténete akkor azért lehet sejteni mire lehet számítani, mennyire éri meg az árát stb.. Látatlanban abból kell kiindulni, hogy minden autónak tekerik az óráját, a dízelnek duplán :D

2015. dec. 11. 22:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 A kérdező kommentje:
Köszönöm,nézegettem én árakat,de találtam olyat is hogy közel 300.000/ pd elem...akkor megállt a szívem és mikor újra éledtem,gondoltam megkérdezem itt,hátha van valakinek jó híre is :) igen,tudom,minden autó más és más,vannak akik szívnak egy ugyan olyan típusú autóval,motorral és vannak akiknek kevesebb gondjuk van :/ elég szerencse kérdése a dolog..bár azért alapvető dolgokat ki lehet zárni.Egyébként a pd elemeknél,hogy szokott bekövetkezni a hiba vagy mi a jele..a turbót el tudom képzelni,de mondjuk egy befecskendező?egyszer csak halál és tréler,szerelő,felújítás?vagy észre lehet valahogy venni ha kezd meghalni valami?gondolok itt egy tesztvezetésre a kérdéses autó vonatkoztatásában,mire figyeljek?kettös tömegű lendkeréknél mire kell figyelni? az is egyik napról a másikra adja meg magát vagy lehet figyelni a jeleket,hogy közeleg a vég? :)
2015. dec. 11. 23:40
 9/12 anonim ***** válasza:
100%

Természetesen mindennek van előzménye és nem az egyik napról a másikra adja meg magát. A kettőstömegű ha a végét járja akkor gurulva rázza a kasznit, egyenletlen alapjáratot is tud okozni, leállításnál csattog.

A pd elem már egy kényesebb dolog, konkrétan nem lehet megállapítani hogy rossz, mert sok mindentől lehet ugyan az a baj. Amik lehetnek: nehézkes indulás(lehet még: ac pumpa,tömítés, vezérlés gond), erőtlen motor(lehet még légtömegmérő gond), ingadozó alapjárat, többlet fogyasztás, viszont ezek megint rengeteg dologtól függenek. A pd elemnek általában elég csak egy felújítás mert a rugói kezdnek elgyengülni, vagy egy tömítés csere amikor az átlag autószerelő pd elemet is cserél (papíron) holott egy 5e ft-os tömítés szett is elegendő lett volna, akkor még van a pd elem elektromos kábelei, így hirtelen több nem jut eszembe.

2015. dec. 12. 10:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 A kérdező kommentje:
Köszönöm :)
2015. dec. 12. 12:02
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!