A vezérműszíj csak egyben szakadhat el, vagy szakaszosan is szét tud esni, mint az ékszíj?
Szerintem nem sok filozofálni való van ilyen esetben.
Ha a szíj megérett a cserére, teljesen mindegy, hogy "egyben szakadt" vagy "szakaszosan esett szét".
KUKA!
Az ékszíj sem tud szakaszosan szétesni. Repedezik, aztán egyszer vége. A hosszbordás szíj az, ami több részletben tud szétszakadni, ott az egyes bordák le tudnak válni, aztán egyben pukkan az egész.
A vezérműszíj ebből a szempontból az ékszíjhoz hasonlít. Ritkán, de előfordul, hogy leválnak róla apróbb darabok, láttam már olyat, hogy a szíj hátáról kisebb-nagyobb gumidarabkák lepotyogtak és kilátszott az erősítő szövet. De szakadni csak egyszerre tud, érdekes kísérőjelenségek mellett.
Mindkét eset létezik, van hogy előbb elkezd "elrongyolódni", de mivel általában ez nemigen látható nem veszik észre. De van olyan is hogy nem látszik rajta semmi gyanús jel és mégis egyszer csak elszakad. Ezért van az hogy olyan csereperiódust írnak elő a gyártók, amin belül biztosan nem meg tönkre a szíj, feltéve hogy az előírt technológiával történik a csere.
Ha erős a gyanúd hogy a vezérműszíjjal van gond, akkor el kell vontatni (trélerezni ha nem vontatható) az autót szerelőhöz, hogy ellenőrizze le a szíjat vagy ha az rendben lévőnek látszik, akkor azt hogy mi adja azt az ominózus hangot.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!