Suzuki Swift 1.3 68 Le vagy Renault Clio 1.5 Dci 65 Le?
Egyszerű hogy miért érződnek a turbódízelek erősebbnek: a dízel kb 1500-2000-res fordulaton már úgy gyorsul, mint a szívóbenzines 3500-4000-res fordulat körül. Ehhez még hozzájön, hogy a turbódízelnek nyomatékból is 2x annyi van, ráadásul azt alacsony fordulaton leadja, míg a szívóbenzinesek azt a kevés nyomatékot is csak 4000 körül adja le.
És a benzineseket is 3000 fölé nem nagyon húzatjuk, mert sajnáljuk, meg akkor sokat is esznek. Tehát innen van hogy jóval gyengébbnek érződnek.
Ja és az általad említett dízel mondjuk csak 3000-ig húzatva is felgyorsul mondjuk 15 mp alatt 100-ra (saccolom, nem tudom pontosan), a benzines Swiftet ha 3000-ig húzatod csak, akkor 22-23 mp kell neki minimum. 6000-ig kéne húzasd, hogy meglegyen a 13 mp (?)
Tehát egyszerű hétköznapi haszálatnál előnyben a dízel.
És akkor mindent összevetve: dicsértem eddig a dízelt, de egy ilyen gyenge dízel Renaultnak semmi értelme, 65 lóerő nem fogja a fejed leszakítani. Akkor inkább a megbízható Swift, és a turbón meg ezeken sem fog fájni a fejed, ha meg olyan kedved van, nyugodtan odalépsz neki, és megy úgy mint a dízel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!