Hűtővíz cserénél néhány dolgot nem értek?
Sziasztok. Mennyire igaz,hogyha a termosztát zárt állapotban van akkor nem folyik ki a víz a hűtőből? A termosztát felül van,de van alul is egy cső ami ugye a meleg motorból a vizet vezeti vissza a hűtőbe. "Itt" is lezárja valami az áramlást a hideg motornál? A termosztát csak a vízpimpat kapcsolja be nem? Hidegen is 1 vízkörnek tekinthető nem? Csak a cirkuláció nincs.
Illetve mennyire igaz az,hogyha forró motornál cseréled a vizet, akkor nem elég hogy szétégetheti a kezed a víz,hanem még a hengerfejtömítésed is nagy eséllyel cserélheted? (Szervízbe mondták,hogy melegen nem bonták meg hanem várni kell míg kihül mert a hengerfejtömítés kuka lesz)
Illetve még annyi,hogy a kiegy. tartályt ti meddig töltitek? Én kb annyit,hogy picivel ellepje a csövet 3-4 centivel, más meg a max jelzésig amit eggyáltalán nem értek mindek addig,hiszen a nevében is benne van,hogy a hőtágulás hatására a tartály kiegyenlít,ergó oda tud befolyni a víz.
Hogy is van ez az egész?
Olyan butaságokat irsz, hogy azt kár is kijavítani és megválaszolni.
vidd el autoszerelőhöz ha meg érdekel a téma akkor az alapoktól olvass végig eg autoszerelőtankönyvet.
jofogáson vaterán biztos van használtan vagy új szakönyvek a marótikönyvkerben esetleg kifejezetten iskolai tankönyv diákkönyvesboltban)
1-es
Okosnak akartál tűnni, de nem jött össze.
Bizony, lecseréled a hűtővizet, max-ig feltöltöd. Aztán mész vele pár km-t, bemelegszik, és látod, hogy a kiegyenlítőtartály üres. Tehát pont fordítva van kérdező, meleg hűtővíznél folyik be a víz a termosztátba, és ekkor még utána kell tölteni.
Ha felfőzöd a motort, akkor ne nyúlj semmihez, sőt, nem is szabad leállítani a motort, hanem kell hagyni alapjáraton, hogy úgy hűljön vissza egy kicsit. Az ba**na még be, hogyha a forró blokkot víz nélkül hagynád.
Egyébként én max-ig szoktam tölteni meleg motornál a tartályt, úgy kell, inkább több legyen mint kevesebb.
2esnek üzenem én 1es, hogy a te leirásod alapján garantáltan hengerfejes lesz egy orrmotoros porsche ha így cserélsz hütővizet!
De még tudnék mondani kgst szoci autot is...
Ne okoskodj te se amihez nem értesz, olcsobb a szerelőnek adni egy ezrest, mint hengerfej javításra 50ezreket, mert ha egy alu hengerfej elreped nem 2ft lesza javitás.
"Mennyire igaz,hogyha a termosztát zárt állapotban van akkor nem folyik ki a víz a hűtőből?"
Kifolyik.
"A termosztát felül van,de van alul is egy cső ami ugye a meleg motorból a vizet vezeti vissza a hűtőbe. "Itt" is lezárja valami az áramlást a hideg motornál?"
Nem zárja le semmi.
"A termosztát csak a vízpimpat kapcsolja be nem?"
Nem kapcsol be semmit, csak elzárja a víz útját. A vízpumpa folyamatosan dolgozik és közben a fűtőradiátoron keresztül forgatja a vizet. Ezért van fűtés az autóban.
"Hidegen is 1 vízkörnek tekinthető nem? Csak a cirkuláció nincs."
Részben igen, de a zárt termosztát miatt a felső részen megreked a levegő, amit csak a már kinyitott termosztátnál tud kidolgozni. Ezért kell nyitásig melegíteni a motort feltöltéskor, majd utántölteni a kiegyenlítő tartályt.
"Illetve mennyire igaz az,hogyha forró motornál cseréled a vizet, akkor nem elég hogy szétégetheti a kezed a víz,hanem még a hengerfejtömítésed is nagy eséllyel cserélheted?"
Ha a forró motorból leengeded a vizet majd feltöltöd hideggel, akkor elég érdekes hőtágulások (összehúzódások) keletkeznek, ami okozhat gondot.
"Illetve még annyi,hogy a kiegy. tartályt ti meddig töltitek?"
Hidegen a két jelzés között legyen a víz.
Szerintem.
Rendben értem. Akkor végülis ez az oldal tele van idiótaságokkal.
Kedves kérdező hát legyen veszem a fáradságot és a pár db. dolgot kommentelem, remélem kapok akkor azért zöld kézt :)
ÉN vagyok az 1es
Na sorban:
"Mennyire igaz,hogyha a termosztát zárt állapotban van akkor nem folyik ki a víz a hűtőből?"
A termosztátokon van egy minimális furat(nem luk, mert a gépész csak 1 lukat ismer az is bozontos és nedves) így a kicsurdogáló víz helyére levegő tud átáramlani a lukon. Ugye a termosztát a hütőnek egyik végén van csak.
"A termosztát felül van,de van alul is egy cső ami ugye a meleg motorból a vizet vezeti vissza a hűtőbe."
A termosztát bárhol lehet(alul felül stb.) a lényeg, hogy a vízkör szempontjából a hűtő bemenete előtt legyen, a vízpumpa forgásiránya meghatározza az áramlási irányt. Több féle hütési rendszerrel probálkoztak a gyártók az évek alatt(gondolok itt hol lép be és ki a víz és hány ponton akár a hengerfejbe, hengerpersely körül, stb.) Lényeg a termosztát elzárja a víz útját a hütőbe belépéskor.
""Itt" is lezárja valami az áramlást a hideg motornál? "
A termosztát zárja le de nem digitális kapcsolo hanem fokozatosan szűkíti és ne a motor hűfokától hanem maga a termosztát hőfokától függ, ezért fontos a légmentes megfelelő vízkeringés.
"A termosztát csak a vízpimpat kapcsolja be nem? Hidegen is 1 vízkörnek tekinthető nem? Csak a cirkuláció nincs. "
Lásd fentebb a vízpumpa 99% folyamatosan megy, minimális az elektromos vízpumpás konstrukcio illetve a vízpumpa nélküli termoszifonos rendszer de volt példa mindenre a mérnökök szeretnek mindig alkotni.
"Illetve mennyire igaz az,hogyha forró motornál cseréled a vizet, akkor nem elég hogy szétégetheti a kezed a víz,hanem még a hengerfejtömítésed is nagy eséllyel cserélheted? "
Igen melegen nem szabad megbontani, mikor már közel minimális eltérés van a légköri nyomáshoz akkor lehet megbontani. Ugye a meleg tág fogalom, mert ilyenkor is még a víz lehet simán 70-80fokos ami égeti az emberi bőrt, óvatosan kell csinálni.
"Illetve még annyi,hogy a kiegy. tartályt ti meddig töltitek? Én kb annyit,hogy picivel ellepje a csövet 3-4 centivel, más meg a max jelzésig amit eggyáltalán nem értek mindek addig,hiszen a nevében is benne van,hogy a hőtágulás hatására a tartály kiegyenlít,ergó oda tud befolyni a víz. "
Itt nincs általános szabály, mert van pár auto aminél csak hideg jelzés van de csak melegen lehet kilégteleniteni(enyém is ilyen) itt pár óra eltelte után ellenőrizni kell, hogy kell e utántölteni vagy kikell szívni a felesleget.
Mindig a szervíz utasítás a mérvadó, ha van cold és hot akkor a kettő közt lehet melegen de hidegen akkor is illik megnézni a coldot léri e ha csak cold van akkor hidegen pont addig. Cold jelzés felett hidegen nem jó, mert melegen szétnyomhatja a hütőt, mivel a biztonsági szelepen nem biztos tud távozni elég idő alatt a felesleg.
Van pár kocsi aminek a légtelenitése trükkös(pl. sokfrancia szerviz doksijában az van a tágulásit kikel emelni magasra és magától kibugyog álló motornál. Vanpár kocsi aminek 2-3db légtelenitő csapja van amit akár lehet nem is alapjáraton kell légteleniteni(enyém is ilyen), meg kérdés a fütéskör milyen( amiben van áálófütés ott is lehetnek egyedi megoldások, stb.)
Van olyan is amikor a tágulási nyitott csak a többi zárt, itt légmentesre kell feltölteni szigoruan HIDEGEN és bemelegedéskor kidolgozza a feleslegedet.
Reggelig lehetne sorolni a verziókat!
Egy ami fontos ha nem a service manuál szerint járunk el akkor levegős maradhat és akkor pedig hengerfejes aminek a javítása nagyon drága(nem biztos csak a tömités megy tönkre).
"Akkor végülis ez az oldal tele van idiótaságokkal."
Azt az oldalt bárki írhatta, akár te vagy én is.
A neten talált dolgokat, és ezeket a válaszokat is fenntartásokkal kell kezelni, mert egyik se szentírás!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!