Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hűtővíz cserénél néhány...

Hűtővíz cserénél néhány dolgot nem értek?

Figyelt kérdés

Sziasztok. Mennyire igaz,hogyha a termosztát zárt állapotban van akkor nem folyik ki a víz a hűtőből? A termosztát felül van,de van alul is egy cső ami ugye a meleg motorból a vizet vezeti vissza a hűtőbe. "Itt" is lezárja valami az áramlást a hideg motornál? A termosztát csak a vízpimpat kapcsolja be nem? Hidegen is 1 vízkörnek tekinthető nem? Csak a cirkuláció nincs.

Illetve mennyire igaz az,hogyha forró motornál cseréled a vizet, akkor nem elég hogy szétégetheti a kezed a víz,hanem még a hengerfejtömítésed is nagy eséllyel cserélheted? (Szervízbe mondták,hogy melegen nem bonták meg hanem várni kell míg kihül mert a hengerfejtömítés kuka lesz)

Illetve még annyi,hogy a kiegy. tartályt ti meddig töltitek? Én kb annyit,hogy picivel ellepje a csövet 3-4 centivel, más meg a max jelzésig amit eggyáltalán nem értek mindek addig,hiszen a nevében is benne van,hogy a hőtágulás hatására a tartály kiegyenlít,ergó oda tud befolyni a víz.


Hogy is van ez az egész?



2015. dec. 13. 14:57
 1/9 anonim ***** válasza:
16%

Olyan butaságokat irsz, hogy azt kár is kijavítani és megválaszolni.

vidd el autoszerelőhöz ha meg érdekel a téma akkor az alapoktól olvass végig eg autoszerelőtankönyvet.

jofogáson vaterán biztos van használtan vagy új szakönyvek a marótikönyvkerben esetleg kifejezetten iskolai tankönyv diákkönyvesboltban)

2015. dec. 13. 15:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
44%

1-es

Okosnak akartál tűnni, de nem jött össze.

Bizony, lecseréled a hűtővizet, max-ig feltöltöd. Aztán mész vele pár km-t, bemelegszik, és látod, hogy a kiegyenlítőtartály üres. Tehát pont fordítva van kérdező, meleg hűtővíznél folyik be a víz a termosztátba, és ekkor még utána kell tölteni.

Ha felfőzöd a motort, akkor ne nyúlj semmihez, sőt, nem is szabad leállítani a motort, hanem kell hagyni alapjáraton, hogy úgy hűljön vissza egy kicsit. Az ba**na még be, hogyha a forró blokkot víz nélkül hagynád.

Egyébként én max-ig szoktam tölteni meleg motornál a tartályt, úgy kell, inkább több legyen mint kevesebb.

2015. dec. 13. 15:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:

2esnek üzenem én 1es, hogy a te leirásod alapján garantáltan hengerfejes lesz egy orrmotoros porsche ha így cserélsz hütővizet!

De még tudnék mondani kgst szoci autot is...


Ne okoskodj te se amihez nem értesz, olcsobb a szerelőnek adni egy ezrest, mint hengerfej javításra 50ezreket, mert ha egy alu hengerfej elreped nem 2ft lesza javitás.

2015. dec. 13. 15:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 A kérdező kommentje:
1-es,ha annyira okos vagy akkor javítsd ki amit kérdeztem.. Illetve énis pont ez mondtam,hogyha forró motornál leengeded a vizet akkor minimum a tömítést cserélheted.. A kiegy. tartálynál pedig nem a feltöltésről beszéltem,hanem arról,hogy rengeteg ismerősöm csordultik tölti "legyen benne jó sok elven",de mondom fél éve töltötted fel, hova lenne belőle mégis fél-1 liter víz?
2015. dec. 13. 15:45
 5/9 A kérdező kommentje:
Illetve mielőtt a ferfort motort tovább járatnád érdemes azért szétnézni a motortérben,nem-e azért fort fel a víz mert ereszt a csőnél és már alig van benne,vagy tönkrement a hűtőlapat.. Mert ilyen hiba eseten várhatod hogy visszahüljön a motor de nem fog.
2015. dec. 13. 15:49
 6/9 anonim ***** válasza:
100%

"Mennyire igaz,hogyha a termosztát zárt állapotban van akkor nem folyik ki a víz a hűtőből?"


Kifolyik.


"A termosztát felül van,de van alul is egy cső ami ugye a meleg motorból a vizet vezeti vissza a hűtőbe. "Itt" is lezárja valami az áramlást a hideg motornál?"


Nem zárja le semmi.


"A termosztát csak a vízpimpat kapcsolja be nem?"


Nem kapcsol be semmit, csak elzárja a víz útját. A vízpumpa folyamatosan dolgozik és közben a fűtőradiátoron keresztül forgatja a vizet. Ezért van fűtés az autóban.


"Hidegen is 1 vízkörnek tekinthető nem? Csak a cirkuláció nincs."


Részben igen, de a zárt termosztát miatt a felső részen megreked a levegő, amit csak a már kinyitott termosztátnál tud kidolgozni. Ezért kell nyitásig melegíteni a motort feltöltéskor, majd utántölteni a kiegyenlítő tartályt.


"Illetve mennyire igaz az,hogyha forró motornál cseréled a vizet, akkor nem elég hogy szétégetheti a kezed a víz,hanem még a hengerfejtömítésed is nagy eséllyel cserélheted?"


Ha a forró motorból leengeded a vizet majd feltöltöd hideggel, akkor elég érdekes hőtágulások (összehúzódások) keletkeznek, ami okozhat gondot.


"Illetve még annyi,hogy a kiegy. tartályt ti meddig töltitek?"


Hidegen a két jelzés között legyen a víz.

Szerintem.

2015. dec. 13. 16:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 A kérdező kommentje:

Rendben értem. Akkor végülis ez az oldal tele van idiótaságokkal.

[link]

2015. dec. 13. 16:26
 8/9 anonim ***** válasza:

Kedves kérdező hát legyen veszem a fáradságot és a pár db. dolgot kommentelem, remélem kapok akkor azért zöld kézt :)

ÉN vagyok az 1es


Na sorban:


"Mennyire igaz,hogyha a termosztát zárt állapotban van akkor nem folyik ki a víz a hűtőből?"


A termosztátokon van egy minimális furat(nem luk, mert a gépész csak 1 lukat ismer az is bozontos és nedves) így a kicsurdogáló víz helyére levegő tud átáramlani a lukon. Ugye a termosztát a hütőnek egyik végén van csak.



"A termosztát felül van,de van alul is egy cső ami ugye a meleg motorból a vizet vezeti vissza a hűtőbe."


A termosztát bárhol lehet(alul felül stb.) a lényeg, hogy a vízkör szempontjából a hűtő bemenete előtt legyen, a vízpumpa forgásiránya meghatározza az áramlási irányt. Több féle hütési rendszerrel probálkoztak a gyártók az évek alatt(gondolok itt hol lép be és ki a víz és hány ponton akár a hengerfejbe, hengerpersely körül, stb.) Lényeg a termosztát elzárja a víz útját a hütőbe belépéskor.



""Itt" is lezárja valami az áramlást a hideg motornál? "


A termosztát zárja le de nem digitális kapcsolo hanem fokozatosan szűkíti és ne a motor hűfokától hanem maga a termosztát hőfokától függ, ezért fontos a légmentes megfelelő vízkeringés.



"A termosztát csak a vízpimpat kapcsolja be nem? Hidegen is 1 vízkörnek tekinthető nem? Csak a cirkuláció nincs. "


Lásd fentebb a vízpumpa 99% folyamatosan megy, minimális az elektromos vízpumpás konstrukcio illetve a vízpumpa nélküli termoszifonos rendszer de volt példa mindenre a mérnökök szeretnek mindig alkotni.


"Illetve mennyire igaz az,hogyha forró motornál cseréled a vizet, akkor nem elég hogy szétégetheti a kezed a víz,hanem még a hengerfejtömítésed is nagy eséllyel cserélheted? "


Igen melegen nem szabad megbontani, mikor már közel minimális eltérés van a légköri nyomáshoz akkor lehet megbontani. Ugye a meleg tág fogalom, mert ilyenkor is még a víz lehet simán 70-80fokos ami égeti az emberi bőrt, óvatosan kell csinálni.



"Illetve még annyi,hogy a kiegy. tartályt ti meddig töltitek? Én kb annyit,hogy picivel ellepje a csövet 3-4 centivel, más meg a max jelzésig amit eggyáltalán nem értek mindek addig,hiszen a nevében is benne van,hogy a hőtágulás hatására a tartály kiegyenlít,ergó oda tud befolyni a víz. "


Itt nincs általános szabály, mert van pár auto aminél csak hideg jelzés van de csak melegen lehet kilégteleniteni(enyém is ilyen) itt pár óra eltelte után ellenőrizni kell, hogy kell e utántölteni vagy kikell szívni a felesleget.

Mindig a szervíz utasítás a mérvadó, ha van cold és hot akkor a kettő közt lehet melegen de hidegen akkor is illik megnézni a coldot léri e ha csak cold van akkor hidegen pont addig. Cold jelzés felett hidegen nem jó, mert melegen szétnyomhatja a hütőt, mivel a biztonsági szelepen nem biztos tud távozni elég idő alatt a felesleg.

Van pár kocsi aminek a légtelenitése trükkös(pl. sokfrancia szerviz doksijában az van a tágulásit kikel emelni magasra és magától kibugyog álló motornál. Vanpár kocsi aminek 2-3db légtelenitő csapja van amit akár lehet nem is alapjáraton kell légteleniteni(enyém is ilyen), meg kérdés a fütéskör milyen( amiben van áálófütés ott is lehetnek egyedi megoldások, stb.)

Van olyan is amikor a tágulási nyitott csak a többi zárt, itt légmentesre kell feltölteni szigoruan HIDEGEN és bemelegedéskor kidolgozza a feleslegedet.

Reggelig lehetne sorolni a verziókat!



Egy ami fontos ha nem a service manuál szerint járunk el akkor levegős maradhat és akkor pedig hengerfejes aminek a javítása nagyon drága(nem biztos csak a tömités megy tönkre).

2015. dec. 13. 17:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
100%

"Akkor végülis ez az oldal tele van idiótaságokkal."


Azt az oldalt bárki írhatta, akár te vagy én is.

A neten talált dolgokat, és ezeket a válaszokat is fenntartásokkal kell kezelni, mert egyik se szentírás!

2015. dec. 13. 22:44
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!