Fél éve van jogsim de az a gondod hogy amikor a piros lámpától indulok el akkor mindig lefulladok miért van ez?
#11
Én erre azt mondom, hogy aki nem képes izgulás, hiba(lefulladás(nagyon ritkán 1 belefér), stb) nélkül autót vezetni, az ne is vezessen inkább soha forgalomban.
Igaz lett jogsija, de az izgulás sok figyelmet képes lekötni.
Ne adj isten balesetet szenved/okoz az izgulás/"bénázás" miatt, ne adj isten meg is sérül/hal valaki(ne legyen így) és ne adj isten pont a te egyik rokonod/ismerősöd az áldozata, akkor is azt mondanád, hogy "Hát igen, rosszmájúak ilyenkor azt szokták mondani, hogy az "ilyen" minek vezet".
Tudom, kicsit túlzás, amit itt leírtam, és nem kívánom senkinek sem, de előfordulhat ilyen szituáció.
Nem elrettenteni akarom a kérdezőt, csak felhívni a figyelmét, hogy a volán mögött ülni igenis nagy felelősség. Emberi életekért felel(nem csak a kocsiban ülőkéért), és ilyen helyzetben nem elhanyagolhatóak ezek a dolgok.
Gyakorolj elhagyatott helyen, hogy legalább a kocsi kezelése minél kevesebb figyelmet igényeljen. Tudom, ehhez kinek több, kinek kevesebb gyakorlás kell.
ui.: Különböző helyzeteket képzelj el, és gondold át, hogy mit csinálnál, és hogy tudnál -e annál jobban cselekedni. Így ha olyan helyzetbe kerülsz, akkor már hamarabb tudsz döntést hozni, és nem blokkolsz le.
Ezt saját tapasztalatból írom.
Volt egy kisebb koccanásom. Kifordult elém egy autós és én beletapostam a fékbe(ABS nélküli) és 10-15-tel belecsúsztam, pedig lett volna helyem kikerülni. Tekertem is a kormányt, de mivel csúsztak az első kerekek, így csak előre csúsztam. Leblokkoltam, és ezért nem léptem le a fékről, pedig csak az hiányzott, hogy koccanást elkerüljük.
Ezután kezdtem el különböző szituációkat átgondolni.
Ennek köszönhetően úsztam meg egy 60-70km/h-s frontális ütközést.
Szembejövő nekiállt előzni bukkanó előtt, majd hirtelen szemben találkoztunk. Satufékeztünk mind a ketten, de amikor láttam, hogy összeütközünk, akkor leszálltam a fékről, és a padkán elmentem mellette. Mikor megálltam(ő is megállt közben), és odamentem hozzá, még mindig a sávomban volt, és csak a féket nyomta. Még félre sem húzódott. Leblokkolt teljesen.
Remélem tanulságos volt. Számomra eléggé.
Ezek hiánya nem a tanulóvezetők hibája!
Sajnos ilyen dolgokat nem oktatnak(vagyis, lehet elmondják), de főleg nem gyakoroltatják biztonságos körülmények között.
Igaz, én nem azt mondtam, hogy a rutinosak nem hibáznak.
De azért nem mindegy, hogy pl 20 helyzetből 1-ből lesz baleset, vagy 5-10-ből.
És ehhez mind szükséges, hogy megfelelően tudjon reagálni, és megfelelően is tudja kezelni az autót.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!