Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Milyen hatása lenne ha kamrás...

Milyen hatása lenne ha kamrás dízel adagolóját common rail rendszerre cserélnénk le? Lenne valami előnye

Figyelt kérdés
dízel

2015. dec. 5. 23:31
 1/6 anonim ***** válasza:
Ha a hengerfejet is cseréled akkor lenne. Így simán már nem annyi vagy egyáltalán semmi ami ráadásul sokba is került :D
2015. dec. 6. 00:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
Nem Lego ez, b*szki...
2015. dec. 6. 08:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 A kérdező kommentje:

A kamrába befecskendező nyomás akkor ezek szerint nem számít

gondolom az adagoló zajával azért csökkene a zaj

tehát akkor eléglenne egy direktbefecskendezős benzines közösnyomócsöves rendszerére, az is eléri már a 130-200 bar-t ha felesleges a 1000 bar.

2015. dec. 6. 10:40
 4/6 anonim ***** válasza:

Azért ez nem ilyen egyszerű.

Igen is számít a befecskendezés nyomása, sőt mennyisége, ideje is.

2015. dec. 6. 13:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:

"tehát akkor eléglenne egy direktbefecskendezős benzines közösnyomócsöves rendszerére, az is eléri már a 130-200 bar-t"


A porlasztócsúcs nyitási nyomása típustól függően 110-180bar! Egy akármilyen mezei adagoló 400-800 bar közötti végnyomással tolja a gázolajat a porlasztóba. Oda kicsit kevés lesz a benzines hídja :D


"A kamrába befecskendező nyomás akkor ezek szerint nem számít"

De számít. A fentiek miatt is és az üzemanyag megfelelő porlasztása miatt is lényeges a nyomás.


Azt sem árt elfelejteni, hogy a befecskendezés fejlődésével változott a kompresszióviszony is. A szívódízeleknék még kellett a 22:1/23:1 -es sűrítési arány, a turbódízeleknél ez már csökkent a CR/PD motoroknál szintén. A CR motoroknál 17:1-19:1 közötti a sűrítési arány. Ha magasabb lenne akkor a feltöltés és a befecskendezési nyomás miatt hamarabb égne el a gázolaj, mint kellene.


Nem lesz olyan egyszerű móka, az a common-railesítés :D

2015. dec. 6. 15:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:

" Ha magasabb lenne akkor a feltöltés és a befecskendezési nyomás miatt hamarabb égne el a gázolaj, mint kellene."


Ez kissé fellengősen hangzik Mr McLane. A gázolajnak elvben már akkor el kell kezdenie égni ahogy elhagyja a porlasztócsúcsot. Persze ez egy ideális folyamat a gyakorlatban valamivel később gyullad meg, de ez nem jó, viszont "evvan", ettől van a dízel kopogása. Gyulladási késedelem, teccik érteni? A kompressziót tehát nem az idő előtti gyulladás miatt kell csökkenteni a turbómotorokban, inkább a hőterhelés okoz gondot, illetve a szerkezetet kell brutálisan erősre tervezni, az meg a kommersz anyagokból meglehetősen nagy forgó, alternáló tömeget jelent, ez pedig egyértelműen csökkenti a teljesítményt illetve végső soron a motor hatásfokát.

2015. dec. 6. 16:51
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!