Milyen hatása lenne ha kamrás dízel adagolóját common rail rendszerre cserélnénk le? Lenne valami előnye
A kamrába befecskendező nyomás akkor ezek szerint nem számít
gondolom az adagoló zajával azért csökkene a zaj
tehát akkor eléglenne egy direktbefecskendezős benzines közösnyomócsöves rendszerére, az is eléri már a 130-200 bar-t ha felesleges a 1000 bar.
Azért ez nem ilyen egyszerű.
Igen is számít a befecskendezés nyomása, sőt mennyisége, ideje is.
"tehát akkor eléglenne egy direktbefecskendezős benzines közösnyomócsöves rendszerére, az is eléri már a 130-200 bar-t"
A porlasztócsúcs nyitási nyomása típustól függően 110-180bar! Egy akármilyen mezei adagoló 400-800 bar közötti végnyomással tolja a gázolajat a porlasztóba. Oda kicsit kevés lesz a benzines hídja :D
"A kamrába befecskendező nyomás akkor ezek szerint nem számít"
De számít. A fentiek miatt is és az üzemanyag megfelelő porlasztása miatt is lényeges a nyomás.
Azt sem árt elfelejteni, hogy a befecskendezés fejlődésével változott a kompresszióviszony is. A szívódízeleknék még kellett a 22:1/23:1 -es sűrítési arány, a turbódízeleknél ez már csökkent a CR/PD motoroknál szintén. A CR motoroknál 17:1-19:1 közötti a sűrítési arány. Ha magasabb lenne akkor a feltöltés és a befecskendezési nyomás miatt hamarabb égne el a gázolaj, mint kellene.
Nem lesz olyan egyszerű móka, az a common-railesítés :D
" Ha magasabb lenne akkor a feltöltés és a befecskendezési nyomás miatt hamarabb égne el a gázolaj, mint kellene."
Ez kissé fellengősen hangzik Mr McLane. A gázolajnak elvben már akkor el kell kezdenie égni ahogy elhagyja a porlasztócsúcsot. Persze ez egy ideális folyamat a gyakorlatban valamivel később gyullad meg, de ez nem jó, viszont "evvan", ettől van a dízel kopogása. Gyulladási késedelem, teccik érteni? A kompressziót tehát nem az idő előtti gyulladás miatt kell csökkenteni a turbómotorokban, inkább a hőterhelés okoz gondot, illetve a szerkezetet kell brutálisan erősre tervezni, az meg a kommersz anyagokból meglehetősen nagy forgó, alternáló tömeget jelent, ez pedig egyértelműen csökkenti a teljesítményt illetve végső soron a motor hatásfokát.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!