Ford E. Ghia 1.8 16V, mégsem az alapj. Léptetőmot. A
hibás? A motort kitakarít, visszarak. Szépen indult, az
alapj. Is beállt normál értékre. Vagy 20 percig járt az
udvaron nem ingadozott észrevehetően a fordulat.
Figyelt kérdés
Mentem vele néhány km-t és felugrott az alapj. Olyan 1500-2000 közé.
( -és ha nem nyúlok a gázpedálhoz akkor tartja is. Ötven- hatvan km/h utazó sebesség mellett állandósul is ez a fordulatszám hiába veszem le a lábam a gázról tartja a sebességet az autó, a beállt 2000 fordulattal. )
Ha kap egy kis "gáz fröccsöt" nem azonnal, de leesik 900-ra. Folyamatos autózás mellett rapszódikusan visszatér a jelenség. Olyan is van mikor enyhén rángat menet közben és hiába adok gázt nem óhajt gyorsulni. Kinyomva a kuplungot pici gázfröccsöket adva észhez tér és erőre kap a motor. A vízhőmérséklet is felmegy, mert nem középen áll a vízhőfok mutató. ( Ez irányú tapasztalatom egy bérelt Fordból ered, persze az nem egy biztos etalon) A Hűtő ventilátor motorja sem kapcsol be időben szerintem. A Termosztát jó. Nem régen cseréltette az előző tulaj. Most mértem METEX műszerrel a Hűtővíz hőmérsékletét mérő NTC ellenállás értékét ami kb 70 celsius fok mellett 4.6kohm. Találtam egy portugál videót amiben szerintem álló motornál méri a szerelő és 2.8Kohm-ot mér szerintem 25-30 celsius környezeti hőmérséklet mellett. (Mediterrán éghajlat) A beszívott levegő hőmérsékletét mérő NTC ellenállást is mértem az pedig 9.2Kohm. Szerintem ezek magas értékek, szinte üzem meleg állapotban. A portugál videón sajnos az operatőr nem közelít rá a műszerre így az nem látszik. De fórumokon is kisebb értékeket láttam kb 30 celsius fokon kb 2 Kohm.
#Ford Escort alapjárat
2015. dec. 3. 19:13
1/10 anonim válasza:
laci# az én hibátlanul működő fordomnál MAP szenzor ellenállás 6,6 kohm,motor hőfok jeladó 7,2kohm kb. +4C-nál most,hideg motornál.az alapjárati motor tengelyét én alaposan befújtam WD 40-nel,mert az enyém meg alapjáraton üzem meleg motornál néha leállt.a hiba teljesen megszűnt.üza szűrő mikori?
2015. dec. 3. 20:39
Hasznos számodra ez a válasz?
2/10 A kérdező kommentje:
Az előző tulaj precíz szervíznaplót vezetett.:) 2011.10.25-én volt cserélve üzemanyag szűrő.
Hidegen (5 C fok)a víz hőfok NTC ellenálláson 77Kohm-ot mértem...
A beszívott levegő hőm. NTC ellenálláson 41 Kohm...
2015. dec. 3. 21:13
3/10 A kérdező kommentje:
Köszönöm az információt! Még valaki megmérné a saját kocsiján, típusazonosság esetén persze. :)
2015. dec. 3. 21:33
4/10 anonim válasza:
LACI# az a szűrő már lehet,hogy szr.én minden 3. olaj cserekor cserélem.az 21000-24000km levegő szűrővel.valahol falsot szívhat.vákuum csövek és csatlakozásuk.légtömeg mérőtől egészen fojtószelep tengelyen át a henger fejig átnézném.fojtó szelep poti,légtömeg mérő ok?
2015. dec. 3. 22:56
Hasznos számodra ez a válasz?
5/10 A kérdező kommentje:
Köszönöm a tanácsokat. A fojtószelep potmétert kivettem és kimértem 4,28Kohm a két végén. Mértem a csúszka és a két vég között is. Nem szakad meg a lassú forgatásnál figyelve a műszert.Bár jobb lenne analóg műszer. (Van az is csak meg kell keresnem.)A légtömegmérő szobahőmérsékleten a D és E pont között mérve kb 3,7 Kohm a két pont közötti feszültséget még nem mértem. A videó szerint alapjáraton DC 0,6V 4000 fordulaton DC 1,8V.Erre az autóra úgy tudom,- lehet diagnosztikai műszert csatlakoztatni?
2015. dec. 4. 06:02
6/10 A kérdező kommentje:
Újabb fejlemény: ha a lambda szonda csatlakozóját széthúzom sokkal nyugodtabb az alapjárat szinte tökéletes és az alapjárati fordulatszám sem kúszik fel 2000-re menetközben.Nem rángat és szépen húz. Viszont mikor leállítottam kb egy óra múlva alig bírtam beindítani. Ha járó motornál újra összedugom a lambdaszonda csatlakozóját akkor leesik az alapjárat úgy felére és erőből pattogva jár a motor. Nyomom a gázt de nem fogadja az elektronika, mégis a lambdaszonda kavar be?
2015. dec. 5. 16:58
7/10 A kérdező kommentje:
A lambda szonda rossz, most már biztos.
2015. dec. 7. 22:00
8/10 anonim válasza:
én az első válasz adó vagyok.a lamda iyenkor ad jelet,de hamisat és az ecu ilyenkor nem állít be alap értéket amég a lamdát a csati széthúzásával ki nem iktatod. az megzavart,hogy 20 percig volt normális motorműködés, utána jött elő megint a hiba. én ilyen hibáknál a lamda csati széthúzásával szoktam kezdeni,de emm ez volt a fő oka. már nem mertem ajánlani,mert a sok értelmiségi szerint nem lehet így tesztelni a lamdát.kaptam hideget,meleget,ráadásul,le is pontoztak ezért az előző hozzá szólásaimban.nagyon sok a búza mekk elek ezen az oldalon.
2015. dec. 8. 08:58
Hasznos számodra ez a válasz?
9/10 anonim válasza:
még annyit,hogy a lambdák 70-80%-ban javíthatók minimális költséggel,csak a szerelők nem mondják, vagy nem tudják.inkább az utóbbi.15 misi a leg olcsóbb gagyi,40-50 a minőségi lambda.
2015. dec. 8. 09:25
Hasznos számodra ez a válasz?
10/10 A kérdező kommentje:
Kicseréltem a 30000Km sem használt noném lambdaszondát egy bosch minőségi szondára és jó lett a motor.:)
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!