Miért indul minden sofőr nagy gázzal? Csak szerintem szebb, ha alig emelkedik meg a fordulat induláskor?
Ha túl kevés gázzal indulsz el, akkor a motor nagyobb rázkódásnak(igénybevételnek) lehet kitéve(lehet ebből te nem érzel semmit, mert a motor felfüggesztése, stb. elnyeli ).
Persze nem azt mondom, hogy padlógázzal jobb elindulni. Én olyan 1300-1500 közötti fordulattal szoktam elindulni, itt elég egy minimális kuplung csúsztatás. Persze sok függ az autótól/motortól/kuplungtól/váltótól is.
apukám indulj el alapjáraton dinamikusan egy 1.2-es benzines nyavalyával.
mindenki úgy indul ahogy jól esik neki, nyilván egy dízelnél leba...szod a lábad a kuplungról és alapjáraton is elindul, de egy kis köbcentis benzines autónál forgatni kell a motort.
én elég sokat közlekedek Bp-en, általában a dugóval telített utakon, és nem igazán szoktam tapasztalni, hogy szarrá forgatnák a motorokat indulásnál.
ja de, a 80 éves papa meg a 75 éves mama, mikor hétvégén elindulna a teszkóba nagybevásánni, na ott nem 2000-et forog a motor, hanem legalább 3-4 ezret.
Először:
nem igaz az, hogy "minden" sofőr nagy gázzal indul, mert van aki még attól is nagyobbal. :D
Másodszor:
annyira szubjektív, hogy mi az a "szebb". Lehet hogy csak Te értékeled hibásan.
Harmadszor:
ha úgy szereted, csak nyugodtan csináld, minimális gázzal és sokáig csúsztatott kuplunggal. (aztán ne csodálkozz, ha 50-60ezer km-nél tárcsát kell cseréltetned)
Ja és tényleg a negyedik: mi közöd hozzá?
Azért autótól is függ hogy mennyire kell pörgetni azt a nyavalyás motort.
Persze, van egy 2.0-ás 140 lóerős benzinmotoros autóm, annál 1200-as fordulatnál is vígan, megindulsz emelkedőnek felfelé. Egy diesel autónál még csak gázt sem kell nyomni hogy kulturáltan elinduljál.
A másik autóm egy kis 50 lóerős 1.3-as wartburg, vagy múltkor mentem egy kis 40 lóerős 900 ccm-es Seicento-val. Na, azoknak a szemét is ki kell nyomni ha erőlködés nélkül akarsz elindulni.
Nem arról van szó, ezekkel a kis motorokkal is el lehet indulni nagyon alacsony fordulaton. Csak marhára nem mindegy hogy meddig csúsztatod a kuplungot és milyen erőlködésnek teszed ki a főtengelyt és az erőátviteli rendszert. Arról nem is beszélve hogy sokszor ilyenkor úgy indul meg az autó, mint ha kockás lenne a benzin, rezonál az egész, csörömpöl a műszerfal mint állat, stb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!